YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanında başarıyla uygulama yürütür. 2-Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 3-Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Alanı ile ilgili Model tasarlama, şekillendirme kalıbını alma ve seri olarak üretebilme uygulamalı bilgilerini kazanmak. |
1 |
1,2,3 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek |
1, 2 |
1,3 |
Alanını n gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
1, 2 |
1,3 |
Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. |
1,2 |
1,2,3 |
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3 |
İ ş Güvenliği i, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. |
2 |
1,3 |
Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
|
1,3 |
Mesleğinin gerektirdiğ i form yapısı na ve tekniğine uygun desen hazırlama, motif çizme ve dekorlama becerisine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Tasarım unsurlarını ve ilkelerini bilerek mesleki yetilerini gösterebileceği araştırma veya uygulama projesi gerçekleştirebilir. |
1,2 |
1,2,3 |
Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak |
1,2 |
1,2 |
Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
1,2 |
1,2,3 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili Model tasarlama, şekillendirme kalıbını alma ve seri olarak üretebilme uygulamalı bilgilerini kazanmak. |
1,3 |
1,2,3 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
Alanını n gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
1, |
1,3 |
Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. |
1,3 |
1,2,3 |
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
İ ş Güvenliği i, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. |
3 |
1,3 |
Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
1 |
2,3 |
Mesleğinin gerektirdiğ i form yapısı na ve tekniğine uygun desen hazırlama, motif çizme ve dekorlama becerisine sahip olmak. |
2,3 |
1,2,3 |
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
2,3 |
1,2,3 |
Tasarım unsurlarını ve ilkelerini bilerek mesleki yetilerini gösterebileceği araştırma veya uygulama projesi gerçekleştirebilir. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak |
1,2,3 |
1,3 |
Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. 2-Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Proje süreçleri içinde yer alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. 2-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Alanı ile ilgili Model tasarlama, şekillendirme kalıbını alma ve seri olarak üretebilme uygulamalı bilgilerini kazanmak. |
1,2 |
1,2 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek |
2, 3, 4 |
1,2,4 |
Alanını n gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
1, 2, 3, 4 |
1,2,4 |
Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. |
1,2,4 |
1,2,4 |
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
İ ş Güvenliği i, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,4 |
Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
2, 4 |
2,3,3 |
Mesleğinin gerektirdiğ i form yapısı na ve tekniğine uygun desen hazırlama, motif çizme ve dekorlama becerisine sahip olmak. |
2,4 |
1,2 |
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Tasarım unsurlarını ve ilkelerini bilerek mesleki yetilerini gösterebileceği araştırma veya uygulama projesi gerçekleştirebilir. |
1,2 |
1,2 |
Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak |
1,2,4 |
1,2 |
Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
1,2 |
1,2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgili Model tasarlama, şekillendirme kalıbını alma ve seri olarak üretebilme uygulamalı bilgilerini kazanmak. |
1,3 |
1,2,3 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanını n gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
1,2,3 |
2 |
Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. |
1,2,3 |
1,2 |
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,2,3 |
2,3 |
İ ş Güvenliği i, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
2, 3 |
1,2,3 |
Mesleğinin gerektirdiğ i form yapısı na ve tekniğine uygun desen hazırlama, motif çizme ve dekorlama becerisine sahip olmak. |
2,3 |
1,2,3 |
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
1,3 |
1,2 |
Tasarım unsurlarını ve ilkelerini bilerek mesleki yetilerini gösterebileceği araştırma veya uygulama projesi gerçekleştirebilir. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak |
1,3 |
1,2,3 |
Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. 2-Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. 3-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|