Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HALK SAĞLIĞI PERSPEKTİFİNDEN TEK SAĞLIK KONSEPTİ
1 Dersin Adı: HALK SAĞLIĞI PERSPEKTİFİNDEN TEK SAĞLIK KONSEPTİ
2 Dersin Kodu: TTE6013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Türel Özkul
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Türel Özkul
turelozkul@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Zoonoz hastalıklar ve gıda güvenliği kapsamında Tek Sağlık Konseptini değerlendirebilecek bilgiye sahip olunması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sağlık kavramını öğrenir ;
2 Halk sağlığı kavramının gelişim sürecini öğrenir ;
3 Halk sağlığı kavramını zoonoz hastalıklar ve gıda güvenliği kapsamında değerlendirebilir ;
4 Tek Sağlık Konseptini öğrenir ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tek Sağlık Konsepti: Tanım, Tarihçe
2 Biyomedikal Meslek Grupları
3 Gıda Güvenliği Açısından Tek Sağlık Konsepti
4 Gıda Güvenliği Açısından Tek Sağlık Konsepti
5 Zoonoz Hastalıklar Bakımından Tek Sağlık Konsepti
6 Zoonoz Hastalıklar Bakımından Tek Sağlık Konsepti
7 Biyogüvenlik, Biyolojik ve Tarımsal Terörizm
8 Halk Sağlığına İlişkin Mevzuatın Tek Sağlık Konsepti Paralelinde Değerlendirilmesi
9 Halk Sağlığına İlişkin Mevzuatın Tek Sağlık Konsepti Paralelinde Değerlendirilmesi
10 Sağlık Araştırmaları
11 Çevre/Ekosistem Sağlığı
12 Hayvan Destekli Terapiler ve Tek Sağlık Konsepti
13 Tek Sağlık Konsepti Eğitim Programları
14 Tek Sağlık Konsepti Eğitim Programları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Mackenzie J.S, Jeggo M.,Daszak P.S., Richt J.A (2013) One Health: The Human-Animal-Environment Interfaces in Emerging Infectious Diseases.
2. Mackenzie J.F., Pinger R.R, Kotecki J.E (2011) An Introduction To Community Health.
3. One Health (2010) Kansas Core Public Health Program.
4. Tek Tıp Tek Sağlık. Veteriner Hekimler Derneği Panel Kitapçığı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 6 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 10 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 1 5 1 1 0 0 0 2 1 5
OK2 5 5 1 4 4 2 2 5 3 1
OK3 1 4 1 1 0 0 0 3 1 5
OK4 5 5 1 4 4 2 2 5 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr