1 | Dersin Adı: | ORTADOĞUDA GÜNCEL SORUNLAR |
2 | Dersin Kodu: | ULI5105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TAYYAR ARI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: atayyar@uludag.edu.tr Tel: 02242941052 Adres: Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F Uluslararası İlişkiler Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Uluslararası İlişkilerde Orta Doğu’nun politik olarak önemi vurgulandıktan sonra, bugün bölgede gerçekleşen ve dünya politikasını etkileyen sorunların tarihsel arka planları da dikkate alınarak analiz edilmesi amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Orta Doğu’nun Ontolojisi: Coğrafi-Siyasal-Dinsel-Kültürel Sınırlar | |
2 | Tarihsel Çerçevede Filistin Sorunu | |
3 | Bir Siyasal Hareket Olarak Siyonizm Soğuk Savaş Sonrası Dönemde | |
4 | Suriye’deki Muhalefetin Yapısı ve Esad Rejiminin Geleceği | |
5 | Barış Sürecinde İsrail’in İçsel Dinamikleri | |
6 | Arap-İsrail Savaşları’nın Bölgesel ve Uluslararası Politikaya Etkisi | |
7 | Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Türkiye’nin Orta Doğu Politikası | |
8 | İşgal Sonrası Irak’ta Siyasal Yapı ve Dış Politika | |
9 | Mısır Siyasetindeki Değişimin Dış Politikaya Muhtemel Yansımaları | |
10 | Arap-İsrail Savaşları’nın Bölgesel ve Uluslararası Politikaya Etkisi | |
11 | İran Devriminin Bölgesel ve Uluslararası Güvenliğe Etkisi | |
12 | Filistin Sorununda İçsel Dinamikler: El Fetih ve HAMAS | |
13 | Nükleer Yayılma ve İran Batı İlişkileri | |
14 | Orta Doğu’ da Silahlanma ve Bölgesel Güvenliğe Etkisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
TAYYAR ARI, GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ORTA DOĞU: SİYASET, SAVAŞ VE DİPLOMASİ, 4. BASKI, BURSA: MKM YAYINLARI,2008. TAYYAR ARI: YÜKSELEN GÜÇ: TÜRKİYE-ABD İLİŞKİLERİ VE ORTA DOĞU, BURSA: MKM YAYINLARI, 2010. WILLIAM L. CLEVELAND, A HISTORY OF THE MODERN MIDDLE EAST, DENVER: WESTVIEW PRESS, 2000. BERNARD LEWIS, THE ARABS IN HISTORY, NEW YORK: OXFORD UNIVERSITY PRESS, 2002. BERNARD LEWIS, THE MIDDLE EAST: A BRIEF HISTORY OF THE LAST 2,000 YEARS, TOUCHSTONE BOOKS, 1997. ALBERT HOURANI AND MALISE RUTHVEN, A HISTORY OF THE ARAB PEOPLES: SECOND EDITION. NEW YORK:WARNER, 1991. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödevler, Performanslar | 2 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler, Performanslar | 2 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |