YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir
biçimde kullanmak |
1,2 |
2,3,4,5 |
Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim
kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim
teknolojilerini kullanmak |
1,2 |
2,3,4 |
Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak |
1,2 |
3,4,5 |
Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm
üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak |
1,2 |
1,2,3,4,5,6 |
Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının
yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2 |
2,3,4 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar
öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak |
1,2 |
2,3,4,5 |
Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve
materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
|
4 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
1,2 |
2,4 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve
sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve
değerlendirmek |
|
2,4,5 |
Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak |
1,2 |
1,2,3 |
Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek |
1,2 |
2,3,4,5 |
Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak |
1,2 |
2,3,4 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler
planlamak ve uygulamak |
1,2 |
4,5 |
Türk kültürünün milli ve manevi değerlerini taşıyan sanat ve zanaat ürünlerinin estetik ve
tarihsel değerlerine ilişkin bilgi sahibi olmak |
|
2,3 |
Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini
bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak |
1,2 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir
biçimde kullanmak |
|
1,3 |
Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim
kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim
teknolojilerini kullanmak |
|
2 |
Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
2 |
Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm
üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının
yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar
öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve
materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek |
|
1 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
|
2 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
1,2,3 |
3 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve
sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve
değerlendirmek |
1,2,3 |
2,3 |
Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek |
|
2 |
Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak |
|
1,2,3 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler
planlamak ve uygulamak |
1,2,3 |
1 |
Türk kültürünün milli ve manevi değerlerini taşıyan sanat ve zanaat ürünlerinin estetik ve
tarihsel değerlerine ilişkin bilgi sahibi olmak |
|
1,2,3 |
Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini
bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak |
|
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir
biçimde kullanmak |
|
1,2,3 |
Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim
kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim
teknolojilerini kullanmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4 |
Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak |
|
3,5 |
Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm
üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4 |
Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının
yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar
öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4 |
Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve
materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek |
1,2,3,4,5 |
4 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
1,2,3,4,5 |
2,3 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
1,2,3,4,5 |
3,4 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve
sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve
değerlendirmek |
|
3,5 |
Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,5 |
Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek |
1,2,3,4,5 |
2 |
Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler
planlamak ve uygulamak |
|
1,3 |
Türk kültürünün milli ve manevi değerlerini taşıyan sanat ve zanaat ürünlerinin estetik ve
tarihsel değerlerine ilişkin bilgi sahibi olmak |
|
1,2,3,4 |
Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini
bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak |
|
3,4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir
biçimde kullanmak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim
kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim
teknolojilerini kullanmak |
|
1,2,3 |
Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
2,3 |
Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm
üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak |
1,2,3 |
3,4 |
Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının
yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar
öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek. |
1,2,3 |
2,3,4 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
|
2,4 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve
sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve
değerlendirmek |
1,2,3 |
1,3,4 |
Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak |
1,2,3 |
3,4,5 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler
planlamak ve uygulamak |
1,2,3 |
3 |
Türk kültürünün milli ve manevi değerlerini taşıyan sanat ve zanaat ürünlerinin estetik ve
tarihsel değerlerine ilişkin bilgi sahibi olmak |
|
1,2,3,4 |
Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini
bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak |
1,2,3 |
1,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|