Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Resim-İş Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
1981 yılında Bursa Yüksek Öğretmen Okulu Resim Bölümü olarak açılmış olan Anabilim dalımız, 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinin bünyesinde yeni yapılanma çerçevesinde yer almıştır. 2007-2008 yılından itibaren YÖK tarafından hazırlanan program uygulanmaktadır.
Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı Eylül ayından itibaren Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’ne bağlı olarak, Görükle Kampüsü’ndeki yeni binasında eğitim-öğretimini sürdürmektedir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yükseköğretimde Resim-iş Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Resim-iş Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Anabilim Dalımız, her yıl gerçekleştirilen özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır. Sınava başvuru koşulları, Yüksek Öğretim Kurumu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (YÖK –ÖSYM) tarafından hazırlanan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) kılavuzundan hareketle belirlenmekte ve her yıl güncellenerek Uludağ Üniversitesi Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda yer almaktadır. Özel Yetenek Sınavı Başvuruları 13.08.2020 tarihinden itibaren, Resim-İş Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavı’na başvuracak adayların özel yetenek sınavıyla öğrenci alan öğretmenlik programlarına başvuru yapabilmeleri için ilgili yılın Y-TYT´sinde en düşük 800.000 inci başarı sırasına sahip olmaları gerekmektedir. (Ek puansız yerleştirme puanının başarı sırası dikkate alınır). Her yıl o yıla ait olan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu dikkate alınarak özel yetenek sınavı ile ilgili gerekli düzenlemeler yapılmaktadır. Sınav başvuru tarihleri ve sınav kılavuzu Anabilim Dalımız internet sayfasında yayınlanmaktadır. Sınava ilişkin detaylı bilgiler ilgili yılın sınav kılavuzunda yer almaktadır. Tek aşamalı Özel Yetenek Sınavından 50 puanın altında puan alan adaylar Anabilim Dalına öğrenci olarak yerleştirilemezler (Engelli ve Yabancı Uyruklu adaylar için de bu kural geçerlidir). Adayların kesin kayıt için esas alınacak puanları hesaplanırken Özel Yetenek Sınavı Puanı (ÖYSP) dikkate alınır ve adayların yerleştirmeye esas olan puanları Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) kılavuzunda yer alan formülle hesaplanmaktadır. YP (yerleştirme puanı) hesaplandıktan sonra adaylar, en yüksek puandan en düşük puana doğru bir sıralanmaktadır. Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalına öğrenci olarak kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar ilan edilmiş olan kontenjan kadar bir Asıl Liste ve Yedek Liste ile ilan edilmektedir. Kesin kayıtlar tamamlandıktan sonra, Asıl listeden kayıt yaptırmayan aday sayısı kadar, kontenjan tamamlanana kadar Yedek listeden adaylar başarı puanı sırasına göre kayıt yaptırabilmektedirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Resim-iş Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı’nın amacı; teoride ve pratikte temel sanat bilgisine sahip, bu bilgiyi sanatsal üretimlerinde kullanabilen, yaratıcı ve sorgulayıcı düşünebilen, estetik duyarlılığa sahip ve yaşadığı çevreye bu duyarlılıkla yaklaşabilen, görsel sanatlar eğitimi ve pedagoji alanında yetkin sanat eğitimcileri yetiştirmektir.
Kabul ve kayıt koşullarında belirtildiği üzere; 2011-2012 eğitim-öğretim yılına kadar örgün ve ikinci örgün eğitimi mevcut olan Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren, ikinci örgün eğitim programını sonlandırarak örgün eğitim programına devam etmektedir.
Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalının Vizyonu; bilgi toplumunun nitelikli görsel sanatlar öğretmenlerini yetiştirmenin yanı sıra eğitim, öğretim ve görsel sanatlar eğitimi ile ilgili alanlarda bilgi üreten, sürekli kendini geliştiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, mensubu olmaktan onur duyulan bir Anabilim Dalı olmaktır.
Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalının Misyonu; Atatürk ilke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisiyle ve çevresiyle barışık, yapıcı, yaratıcı, seçkin öğretmenler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek
2. Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak
3. Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak
4. Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak
5. Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir biçimde kullanmak
6. Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak
7. Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek
8. Türk kültürünün milli ve manevi değerlerini taşıyan sanat ve zanaat ürünlerinin estetik ve tarihsel değerlerine ilişkin bilgi sahibi olmak
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak
10. Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak
11. Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak
12. Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak
13. Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve değerlendirmek
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir biçimde kullanmak
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak
  • Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak
  • Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek
  • Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek
  • Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak
  • Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve değerlendirmek
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve değerlendirmek
  • Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek
  • Türk kültürünün milli ve manevi değerlerini taşıyan sanat ve zanaat ürünlerinin estetik ve tarihsel değerlerine ilişkin bilgi sahibi olmak
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak
  • Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak
  • Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
  • Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir biçimde kullanmak
  • Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak
  • Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir biçimde kullanmak
  • Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak
  • Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek
  • Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak
  • Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak
  • Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak
  • Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak
  • Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak
  • Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve değerlendirmek
  • Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve materyallerini yetkin bir şekilde kullanmak ve yeni öğretim materyalleri geliştirmek
  • Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek
  • Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
  • Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak
  • Atatürk ilke ve inkılapları konusunda bilgi sahibi olmak; etkili biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dilin temel düzeyde bilgi ve becerisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak
Öğrenme Yetkinliği
  • Başlangıcından günümüze, sanatın yerel ve evrensel bağlamdaki tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler yoluyla belirli bir dersi, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalarla planlamak, öğrenme-öğretme sürecini yönetmek, izlemek ve değerlendirmek
  • Sanatsal bilgi ve becerilerini derinleştirerek görsel sanatların belirli bir dalında yetkinleşmek
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlamak ve uygulamak
  • Donanımlı bir görsel sanatlar öğretmeni olabilmek amacıyla, yetkinleştiği sanat dalının yanı sıra farklı görsel sanat dallarında da temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmak
  • Eğitim-öğretim etkinlikleri planlama-düzenleme, ölçme-değerlendirme ve görsel sanatlar öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olmak
  • Türk Milli Eğitim sistemi kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel tutum ve değerlerini bilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
  • Alanın temel uygulama bilgilerini, eğitimini aldığı sanatsal beceriler doğrultusunda yetkin bir biçimde kullanmak
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Sanatın doğrudan ya da dolaylı yollarla bağlantılı olduğu çeşitli disiplinlerle ilişkilerini kavramak
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini, mesleki yaşantısında karşılaştığı sorunlara çözüm üretmede kullanabilecek donanıma sahip olmak
  • Sanatsal öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile iletişim kurarak işbirliği yapmak
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan devlet okulları ve özel okullara Görsel Sanatlar Dersi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca, aldıkları atölye derslerine (Resim, Grafik, Heykel, Seramik, Tekstil, Fotoğraf, Özgünbaskı) bağlı olarak özel sektörde de iş imkânları bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Anabilim Dalı´mız, her eğitim-öğretim yılında Yüksek Lisans programına öğrenci kabul etmektedir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
B.U.Ü. Senato kararı ile, 20.09.2020 tarih ve 31250 sayılı Resmi Gazete´de yayınlanan, B.U.Ü. Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği´nin 29.-30.-31.-32. Maddeleri gereği uygulanır.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. Detaylı bilgi için, B.U.Ü. Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği´nin 5. Bölümü´ne bakılabilir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Gonca ERİM
Telefon: 0 224 2942575
Email:goncae@uludag.edu.tr
Bologna Çalışma Kurulu Üyesi:
Araş.Gör.Dr. Tuğba ŞENYAVAŞ
Telefon: 0 224 2942571
Email:tgurkan@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Anabilim Dalımızda, 1 Profesör, 3 Doçent, 9 Öğretim Görevlisi, 1 Öğretim Görevlisi Doktor, 3 Doktor Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.
Anabilim dalımız, Uludağ Üniversitesi Görükle Yerleşkesi’nde Eğitim Fakültesi Dekanlığı karşısında yer alan Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı binasında hizmet vermektedir.
Toplam 6 bin 572 metrekare kapalı alana sahip olan binamız, bodrum kat dahil olmak üzere 3 katlı bir yapıdır ve 21 adet akademik ofis, 1 adet Anabilim Dalı Başkanlığı odası, 1 adet sekreterlik ofisi, 1 adet toplantı salonu, 1 adet hizmetli personel odası, toplamda 15 adet olmak üzere Resim, Heykel, Seramik, Grafik, Tekstil, Fotoğraf ve Özgün baskı atölyeleri, 3 adet kuramsal derslik, 1 adet konferans salonu, 2 adet sergi salonu ve kütüphane imkanlarına sahiptir.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1003 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
RES1001 DESEN I Zorunlu 2 2 0 5
RES1003 TEMEL TASARIM I Zorunlu 4 4 0 11
RES1005 PERSPEKTİF Zorunlu 1 2 0 3
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUR101 TÜRK DİLİ I: YAZILI ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
RES1002 TEMEL TASARIM II Zorunlu 4 4 0 11
RES1010 DESEN II Zorunlu 2 2 0 5
SAT1012 SANAT TARİHİNE GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 3
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUR102 TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL2051 BİLGİSAYAR I Zorunlu 2 2 0 4
EBB2003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 4
RES2007 YAZI Zorunlu 1 2 0 3
SAT2009 BATI SANATI TARİHİ Zorunlu 3 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Ana Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 7
Seçmeli Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 5
Toplam 32
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL2052 BİLGİSAYAR II Zorunlu 2 2 0 4
RES2004 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM Zorunlu 2 2 0 5
RES2008 ÇOCUĞUN SANATSAL GELİŞİMİ Zorunlu 2 0 0 4
RES2010 SANAT FELSEFESİ Zorunlu 2 0 0 5
Ana Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 7
Seçmeli Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 5
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3005 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
RES3003 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Zorunlu 2 2 0 5
RES3011 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 4
RES3013 TÜRK SANATI TARİHİ Zorunlu 3 0 0 5
Ana Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 7
Seçmeli Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 6
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3006 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 0 0 4
EBB3014 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 2
RES3004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Zorunlu 2 2 0 5
RES3010 SANAT ELEŞTİRİSİ Zorunlu 2 0 0 3
RES3012 ÇAĞDAŞ SANAT Zorunlu 3 0 0 3
Ana Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 7
Seçmeli Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 6
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4005 REHBERLİK Zorunlu 3 0 0 4
RES4001 OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 0 5
RES4009 MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI Zorunlu 2 2 0 4
RES4011 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
Ana Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 10
Seçmeli Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 4
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4006 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
ÖEB4002 ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 0 0 5
RES4004 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Zorunlu 2 6 0 8
Ana Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 10
Seçmeli Sanat Atölyesi Dersleri İçin Tıklayınız. 4
Toplam 30
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
RES2101 ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ Seçmeli 2 0 0 3
RES2203 SİNEMA-TV Seçmeli 2 0 0 3
RES2205 BİLGİSAYARLI GRAFİK TASARIM Seçmeli 2 0 0 3
RES2207 YARATICI ÇİZİM TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 3
RES2211 YARATICI ÇİZİM YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
RES2213 SU İLE ÇÖZÜLEBİLEN BOYALAR VE YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
RES2215 MİTOLOJİ Seçmeli 2 0 0 3
RES2217 BİLGİSAYARLI TEKSTİL TASARIM Seçmeli 2 0 0 3
RES2219 EKSLİBRİS Seçmeli 2 0 0 3
RES2223 ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
RES2240 SANAT EĞİTİMİNDE YARATICI DRAMA Seçmeli 2 0 0 3
RES2241 SANATSAL ANATOMİ Seçmeli 2 0 0 3
RES2243 KAAT-I SANATI Seçmeli 2 0 0 3
RES2111 RESİM I (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES2113 TEKSTİL I (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES2115 GRAFİK I (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES2117 ÖZGÜN BASKI I (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES2119 FOTOĞRAF I (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES2121 HEYKEL I (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES2123 SERAMİK I (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES2141 RESİM I (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 5
RES2151 HEYKEL I (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 5
RES2153 SERAMİK I (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 5
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
RES2110 RESİM II (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES2112 TEKSTİL II (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES2114 GRAFİK II (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES2116 ÖZGÜN BASKI II (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES2118 FOTOĞRAF II (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES2120 HEYKEL II (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES2122 SERAMİK II (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES2140 RESİM II (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 5
RES2150 HEYKEL II (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 5
RES2152 SERAMİK II (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 5
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
RES3507 GELENEKSEL EL DOKUMA TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 3
RES3111 RESİM III (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES3113 TEKSTİL III (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES3115 GRAFİK III (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES3117 ÖZGÜN BASKI III (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES3119 FOTOĞRAF III (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES3121 HEYKEL III (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES3123 SERAMİK III (A.S.A.) Zorunlu 2 4 0 7
RES3143 TEKSTİL III (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 6
RES3145 GRAFİK III (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 6
RES3147 ÖZGÜN BASKI III (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 6
RES3149 FOTOĞRAF III (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 6
RES3151 HEYKEL III (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 6
RES3153 SERAMİK III (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 6
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
RES3510 İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ Seçmeli 2 0 0 3
RES3110 RESİM IV (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES3112 TEKSTİL IV (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES3114 GRAFİK IV (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES3116 ÖZGÜN BASKI IV (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES3118 FOTOĞRAF IV (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES3120 HEYKEL IV (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES3122 SERAMİK IV (A.S.A) Zorunlu 2 4 0 7
RES3140 RESİM IV (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 6
RES3142 TEKSTİL IV (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 6
RES3144 GRAFİK IV (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 6
RES3146 ÖZGÜN BASKI IV (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 6
RES3148 FOTOĞRAF IV (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 6
RES3150 HEYKEL IV (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 6
RES3152 SERAMİK IV (S.S.A) Zorunlu 2 2 0 6
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
RES4509 SİNEMA VE MEDYA Seçmeli 2 0 0 3
RES4111 RESİM V (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4113 TEKSTİL V (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4115 GRAFİK V (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4117 ÖZGÜN BASKI V (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4121 HEYKEL V (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4123 SERAMİK V (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4141 RESİM V (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4143 TEKSTİL V (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4145 GRAFİK V (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4147 ÖZGÜN BASKI V (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4149 FOTOĞRAF V (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4151 HEYKEL V (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4153 SERAMİK V (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
RES4110 RESİM VI (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4112 TEKSTİL VI (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4114 GRAFİK VI (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4116 ÖZGÜN BASKI VI (A.S.A) Zorunlu 4 4 0 10
RES4118 FOTOĞRAF VI (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4120 HEYKEL VI (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4122 SERAMİK VI (A.S.A.) Zorunlu 4 4 0 10
RES4140 RESİM VI (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4142 TEKSTİL VI (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4144 GRAFİK VI (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4146 ÖZGÜN BASKI VI (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4148 FOTOĞRAF VI (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4150 HEYKEL VI (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
RES4152 SERAMİK VI (S.S.A.) Zorunlu 2 2 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr