Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Gıda Teknolojisi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Keles Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı 2008 2009 Eğitim Öğretim yılında açılmıştır. 2011 2012 Eğitim Öğretim yılında kayıt yaptıran öğrencilere İKMEP´e uyumlu ders planları uygulanmaya başlanmıştır.
2
Verilen Derece
Bu program, Gıda Teknolojisi alanında 120 AKTS kredilik ve 2 yıllık ön lisans sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Gıda Teknolojisi alanında Ön Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kayıt ve kabul koşulları YÖK´ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Gıda Teknolojisi programından ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Gıda hammaddeleri ve gıdaların bileşimi, gıda üretim ve işleme, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kalite kontrolü, gıda güvenliği ve gıda mevzuatı hakkında mesleki bilgi, beceri ve donanımlara sahip,
Mesleki gelişmeleri bir yabancı dili de kullanarak takip eden, alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilen, yenilikçi ve sosyal sorumluluk taşıyabilen,
Mesleği ile ilgili etik değerlere bağlı, iş sağlığı ve güvenliği bilincinde, çözüm odaklı ve inisiyatif alabilen,
Bu yetkinlikleri ile kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip, gıda sanayinde üretim ve kalite kontrol laboratuvarlarında tercih edilen, yazılı ve sözlü iletişimi etkin kullanabilen, takım çalışmasına yatkın “Gıda Teknikeri” unvanı ile çalışabilecek insan gücünü yetiştirmek.
8
Program Yeterlilikleri & TYYÇ & TYYÇ-TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3. Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak.
4. Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
5. Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
6. Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek.
7. Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
8. Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
9. Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
11. Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak.
12. Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak.
13. Gıda endüstrisinde kalite yönetim sistemlerini ve kalite güvence protokollerini uygulamak.
8.2
TYYÇ Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek.
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek.
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak.
  • Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
  • Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
  • Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak.
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak.
  • Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak.
  • Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak.
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek.
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak.
  • Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
Öğrenme Yetkinliği
  • Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak.
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak.
  • Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
  • Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak.
8.3
TYYÇ - TAY Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2 1
Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek. 1,2 1
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. 1,2 1
Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1,2 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak. 1,2 1
Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. 1,2 1
Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 1,2 1
Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak. 1,2 1
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. 1,2 1
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. 1 1
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak. 1,2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir.
2-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1 1,2
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1 2
Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek. 1 1
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. 1 1
Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak. 1 1
Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. 1 1
Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 1 1,2
Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak. 1 1
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. 1 1,2
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. 1 1,2
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak. 1 2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1 1,3
Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek. 1 1
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. 1 2,3
Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak. 1 2,3
Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. 1,2 2,3,4
Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 1 1,2,3,4
Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak. 1 1,2,3
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. 1 1,2,3
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. 1 1
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak. 1 1,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2 1
Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek. 1,2 1
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. 1,2 1
Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1,2 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak. 1,2 1
Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. 1,2,3 1
Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 1,2 1,2
Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak. 1,2 1
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. 1,2,3 1,2
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. 1,2 1
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak. 1,2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

1-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2 1
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2,4 1,2
Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek. 1,2 1,2
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. 1,2,4 1
Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1,2 1,2
Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak. 1,2 1
Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. 1,2,4 1
Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 1,2,4 1,2,4
Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak. 1,2,4 1,2,4
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. 1,2 1,2,4
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. 1,2 1
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak. 1,2 2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanmak, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2 1
Bilgi ve beceriler düzeyinde Türk Dilini kullanarak düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunmak, anlaşılır biçimde ifade etmek. 1,2 2
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. 1,2 1,2
Bireysel olarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için çok disiplinli takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1,2 1,2
Gıda işleme ilkeleri ve gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, yardımcı maddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, makineleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklamak. 1,2,3 1,2
Gıda Teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. 1,2,3 1,2
Gıda Teknolojisi ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 1,3 1,2
Gıda üretim ve işleme teknolojilerini açıklamak ve uygulamak. 1,2 1,2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. 1,2 1,2
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. 1 1,2
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip etmek ve etkin bir şekilde kullanmak. 1 -
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

1-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Gıda Teknolojisi Programı mezunları, gıda sanayi ile ilgili kamu (Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda, Hıfzısıhha Enstitüsü, Belediyeler, İl Sağlık Müdürlükleri vb.) ve özel sektör kuruluşlarında (meyve ve sebze ürünleri, et ve süt ürünleri, bitkisel yağ ve tahıl ürünleri ve fermente ürünlerin üretildiği işletmeler, hazır yemek sanayi ve özel laboratuvarlar ve bunların AR GE ve kalite kontrol laboratuvarları) “Gıda Teknikeri” olarak çalışabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar, ÖSYM’nin düzenlediği DGS’den (Dikey Geçiş Sınavı) yeterli puana sahip olmaları koşuluyla, üniversitelerin “Gıda Mühendisliği”, “Kimya”, “Beslenme ve Diyetetik”, “Bitki Koruma” ve “Tarımsal Biyoteknoloji” Bölümleri gibi 4 yıllık lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Keles MYO - Gıda Teknolojisi Program Başkanı
Öğr. Gör. Dr. Ayşe Kevser BİLGİN
kevserbilgin@uludag.edu.tr
Dahili: 62323
Doç. Dr. Elif YILDIZ
elifyildiz@uludag.edu.tr
Dahili: 42683
Öğr. Gör. Dr. Büşra PEKSEZER
busrapeksezer@uludag.edu.tr
Dahili: 62333
Adres: Cuma Mah. Mehmet Akif Orhan Cad. No: 37 16740 Bursa Uludağ Üniversitesi Keles Yerleşkesi
Telefon: 0 224 861 34 25
Fax: 0224 861 35 21
Keles MYO e-mail: kelesmyo@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Keles Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı uygulama laboratuvarındaki mevcut cihazlarla çeşitli gıda analizleri yapılmaktadır. Aynı zamanda uygulama derslerinde bazı gıdaların üretim aşamaları deneysel olarak gerçekleştirilmektedir.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESZ101 TEMEL MATEMATİK I Zorunlu 2 0 0 3
GESZ103 GENEL MİKROBİYOLOJİ Zorunlu 2 2 0 5
GESZ105 HİJYEN VE SANİTASYON Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ101 GIDALARDA TEMEL İŞLEMLER I Zorunlu 2 2 0 3
GIDZ103 GIDA KİMYASI Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ105 KİMYA I Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ107 LABORATUVAR TEKNİĞİ I Zorunlu 1 2 0 4
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESZ102 TEMEL MATEMATİK II Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ102 GIDALARDA TEMEL İŞLEMLER II Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ104 GIDA MİKROBİYOLOJİSİ Zorunlu 2 2 0 5
GIDZ106 KİMYA II Zorunlu 2 0 0 2
GIDZ110 LABORATUVAR TEKNİĞİ II Zorunlu 1 2 0 4
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 6
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GIDZ201 TAHIL TEKNOLOJİSİ I Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ203 SÜT VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ I Zorunlu 2 2 0 3
GIDZ205 MEYVE VE SEBZE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ-1 Zorunlu 2 2 0 3
GIDZ207 ET VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ I Zorunlu 2 2 0 4
STJI STAJ I Zorunlu 0 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GIDZ204 SÜT VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ II Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ206 MEYVE VE SEBZE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ II Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ208 ET VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ II Zorunlu 2 2 0 3
GIDZ210 BİTKİSEL YAĞ TEKNOLOJİSİ Zorunlu 2 2 0 3
STJII STAJ II Zorunlu 0 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESS012 HAZIR YEMEK SİSTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS112 ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS114 DUYUSAL ANALİZ TEKNİKLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS116 BESLENME İLKELERİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS002 ÇEVRE KORUMA Seçmeli 2 0 0 3
OTPS007 MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS009 İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
OTPS010 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNİĞİ Seçmeli 2 0 1 3
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESS003 DONDURMA TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GESS010 GIDA KATKI MADDELERİ Seçmeli 2 0 0 3
GESS011 AMBALAJLAMA TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS209 GIDA ANALİZLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS211 GAZLI İÇECEK TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS213 KANATLI TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS215 GIDA GÜVENLİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS217 BUĞDAY VE UN ANALİZLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS219 SERT BUĞDAY ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS221 BUĞDAY VE UN KİMYASI Seçmeli 2 0 0 3
GIDS223 ÖĞÜTME TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS225 YOĞURT TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS227 İŞYERİ EĞİTİMİ I Seçmeli 0 16 0 12
GIDS229 TEREYAĞ TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
OTPS001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
STUS207 STARTER KÜLTÜR Seçmeli 1 2 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESS001 PEYNİR TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GESS005 GIDA ENDÜSTRİSİ MAKİNELERİ Seçmeli 2 0 0 3
GESS006 İÇME SÜTÜ VE KONSANTRE SÜT ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS202 TAHIL TEKNOLOJİSİ II Seçmeli 1 2 0 4
GIDS212 ET ÜRÜNLERİ KATKI MADDELERİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS214 SOĞUKTA VE DONDURARAK MUHAFAZA Seçmeli 2 0 0 3
GIDS216 FERMENTE GIDALAR TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS218 MISIR UNU VE ÜRÜNLERİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS222 EKMEK TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS224 YUMUŞAK BUĞDAY ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS226 SÜT ÜRÜNLERİ ANALİZLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS228 İŞYERİ EĞİTİMİ II Seçmeli 0 16 0 12
GIDS230 YAN VE TOZ ÜRÜNLER TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS232 YÖRESEL ÜRÜNLER TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS234 ÖZEL GIDALAR TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS004 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS013 GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 0 0 3
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr