Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Gıda Teknolojisi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Keles Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı 2008 2009 Eğitim Öğretim yılında açılmıştır. 2011 2012 Eğitim Öğretim yılında kayıt yaptıran öğrencilere İKMEP´e uyumlu ders planları uygulanmaya başlanmıştır.
2
Verilen Derece
Bu program, Gıda Teknolojisi alanında 120 AKTS kredilik ve 2 yıllık ön lisans sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Gıda Teknolojisi alanında Ön Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kayıt ve kabul koşulları YÖK´ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Gıda Teknolojisi programından ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Gıda Teknolojisi Programın amacı, gıda hammaddeleri, gıdaların bileşimi, işlenmesi, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kalite kontrolü, gıda güvenliği ve gıda mevzuatı hakkında teorik ve pratik bilgilere sahip olan, bu bilgi birikimi ile gıda sanayiinde üretim ve kalite kontrol laboratuvarlarında “Gıda Teknikeri” ünvanı ile çalışabilecek insan gücünü yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak
2. Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak
3. Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak
4. Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak
5. Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak
6. Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
7. Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak
8. Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek
9. Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
10. Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak
12. Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak
  • Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek
  • Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak
  • Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek
  • Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak
  • Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak
  • Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
  • Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak
  • Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak
  • Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak
  • Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek
  • Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak
  • Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak
  • Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
  • Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
  • Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek
  • Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak
  • Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak
  • Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak
  • Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak
  • Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak
  • Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak
  • Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak
  • Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak
  • Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek
  • Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak
  • Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek
  • Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak
  • Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek
  • Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak
  • Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak
  • Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak
  • Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
  • Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
  • Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak
  • Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak
  • Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek
  • Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak
  • Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak
  • Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak
  • Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak
  • Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
Öğrenme Yetkinliği
  • Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak
  • Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak
  • Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak
  • Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak
  • Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek
  • Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
  • Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak
  • Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak
  • Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak
  • Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak
  • Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak 1,2 1
Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak 1,2 1
Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak 1,2 1
Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak 1,2 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak 1,2 1
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek 1 1
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak 1,2 1
Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak 1,2 1
Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak 1,2 1
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak 1,2 1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak 1,2 1
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek 1,2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir.
2-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak 1 1
Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak 1 1,2
Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak 1 2
Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak 1 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak 1 1
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek 1 1,2
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak 1 1,2
Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak 1 1,2
Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak 1 2
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak 1 1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak 1 1
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek 1 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak 1 2,3
Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak 1 1,2,3,4
Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak 1 1,3
Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak 1 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak 1 1
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek 1 1
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak 1 1,3
Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak 1 1,2,3
Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak 1 1,3
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak 1,2 2,3,4
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak 1 2,3
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek 1 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak 1,2 1
Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak 1,2 1,2
Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak 1,2 1
Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak 1,2 1
Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak 1,2 1
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek 1,2 1
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak 1,2 1
Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak 1,2,3 1,2
Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak 1,2 1
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak 1,2,3 1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak 1,2 1
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek 1,2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

1-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak 1,2,4 1
Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak 1,2,4 1,2,4
Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak 1,2,4 1,2
Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak 1,2 1,2
Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak 1,2 1,2
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek 1,2 1
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak 1,2 1
Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak 1,2 1,2,4
Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak 1,2 2
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak 1,2,4 1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak 1,2 1
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek 1,2,4 1,2,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını çalıştırabilme, kayıt ve dokümantasyonu yapabilme yeteneği kazanmak 1,2 1,2
Bakış açısı ve ufku geniş, yaratıcılığı ortaya çıkmış, bilimsel ve teknik alanlarda üretken ve güncel bilgileri takip edebilme yeteneğine sahip olmak 1,3 1,2
Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olmak 1,2 1
Ekonomik, fonksiyonel ve piyasada rekabet edebilir ürün üretme konusunda bilgi ve beceri kazanmak 1,2 2
Gıda işleme ilkeleri ve gıda endüstrisinde kullanılan makineler hakkında bilgi birikimine ve beceriye sahip olmak 1,2 1,2
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği analizleri ve kalite kontrol için gerekli cihazları kullanabilmek 1 1,2
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR GE yapabilecek yetenek ve gayrete sahip olmak 1,2 1
Gıda ürünlerinin üretiminin hijyen sanitasyon standartlarına, mevzuata ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak 1,2 1,2
Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yapabilme ve sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmak 1 -
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak 1,2,3 1,2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olmak 1,2,3 1,2
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek 1,2 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

1-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Gıda Teknolojisi Programı mezunları, gıda sanayi ile ilgili kamu (Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda, Hıfzısıhha Enstitüsü, Belediyeler, İl Sağlık Müdürlükleri vb.) ve özel sektör kuruluşlarında (meyve ve sebze ürünleri, et ve süt ürünleri, bitkisel yağ ve tahıl ürünleri ve fermente ürünlerin üretildiği işletmeler, hazır yemek sanayi ve özel laboratuvarlar ve bunların AR GE ve kalite kontrol laboratuvarları) “Gıda Teknikeri” olarak çalışabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar, ÖSYM’nin düzenlediği DGS’den (Dikey Geçiş Sınavı) yeterli puana sahip olmaları koşuluyla, üniversitelerin “Gıda Mühendisliği”, “Kimya”, “Beslenme ve Diyetetik”, “Bitki Koruma” ve “Tarımsal Biyoteknoloji” Bölümleri gibi 4 yıllık lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Keles MYO - Gıda Teknolojisi Program Başkanı
Öğr. Gör. Dr. Ayşe Kevser BİLGİN
kevserbilgin@uludag.edu.tr
Dahili: 62326
Öğr. Gör. Dr. Elif YILDIZ
elifyildiz@uludag.edu.tr
Dahili: 42683
Öğr. Gör. Dr. İzzet Burçin SATICIOĞLU
iburcinsat@uludag.edu.tr
Dahili: 42683
Adres: Cuma Mah. Mehmet Akif Orhan Cad. No: 37 16740 Bursa Uludağ Üniversitesi Keles Yerleşkesi
Telefon: 0 224 861 34 25
Fax: 0224 861 35 21
Keles MYO e-mail: kelesmyo@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Keles Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı uygulama laboratuvarındaki mevcut cihazlarla çeşitli gıda analizleri yapılmaktadır. Aynı zamanda uygulama derslerinde bazı gıdaların üretim aşamaları deneysel olarak gerçekleştirilmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESZ101 TEMEL MATEMATİK Zorunlu 2 0 0 3
GESZ103 GENEL MİKROBİYOLOJİ Zorunlu 2 2 0 4
GESZ105 HİJYEN VE SANİTASYON Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ101 GIDALARDA TEMEL İŞLEMLER I Zorunlu 2 0 0 4
GIDZ103 GIDA KİMYASI Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ105 GENEL KİMYA Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ107 LABORATUVAR TEKNİĞİ I Zorunlu 2 2 0 4
AIT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YABANCI DİL 2
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESZ012 HAZIR YEMEK SİSTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
GIDZ102 GIDALARDA TEMEL İŞLEMLER II Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ104 GIDA MİKROBİYOLOJİSİ Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ110 LABORATUVAR TEKNİĞİ II Zorunlu 1 2 0 4
GIDZ112 BESLENME İLKELERİ Zorunlu 2 0 0 3
AIT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YABANCI DİL 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 6
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GIDZ201 TAHIL TEKNOLOJİSİ I Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ203 SÜT VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ I Zorunlu 2 2 0 3
GIDZ205 MEYVE VE SEBZE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ-1 Zorunlu 2 2 0 3
GIDZ207 ET VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ I Zorunlu 2 2 0 4
STJI STAJ I Zorunlu 0 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GIDZ204 SÜT VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ II Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ206 MEYVE VE SEBZE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ II Zorunlu 2 2 0 4
GIDZ208 ET VE ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ II Zorunlu 2 2 0 3
GIDZ212 TAHIL TEKNOLOJİSİ II Zorunlu 1 2 0 3
STJII STAJ II Zorunlu 0 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
YAD111 YABANCI DİL I (ALMANCA) Zorunlu 2 0 0 2
YAD121 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) Zorunlu 2 0 0 2
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
YAD112 YABANCI DİL II (ALMANCA) Zorunlu 2 0 0 2
YAD122 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) Zorunlu 2 0 0 2
GIDS112 ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS114 DUYUSAL ANALİZ TEKNİKLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS116 ORGANİK GIDALAR Seçmeli 2 0 0 3
OTPS002 ÇEVRE KORUMA Seçmeli 2 0 0 3
OTPS007 MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS009 İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
OTPS010 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNİĞİ Seçmeli 1 2 0 3
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
YAD112 YABANCI DİL II (ALMANCA) Zorunlu 2 0 0 2
YAD122 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) Zorunlu 2 0 0 2
GIDS112 ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS114 DUYUSAL ANALİZ TEKNİKLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS116 ORGANİK GIDALAR Seçmeli 2 0 0 3
OTPS002 ÇEVRE KORUMA Seçmeli 2 0 0 3
OTPS007 MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS009 İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
OTPS010 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNİĞİ Seçmeli 1 2 0 3
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESS010 GIDA KATKI MADDELERİ Seçmeli 2 0 0 3
GESS011 AMBALAJLAMA TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS209 GIDA ANALİZLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS213 KANATLI TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS215 GIDA GÜVENLİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS227 İŞYERİ EĞİTİMİ I Seçmeli 0 16 0 12
GIDS231 İÇECEK TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS233 SU ANALİZLERİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS235 GIDA İŞLETMECİLİĞİ VE PAZARLAMA Seçmeli 2 0 0 3
GIDS237 İŞLETME YÖNETİMİ I Seçmeli 2 0 0 3
GIDS239 UNLU MAMÜLLER VE TATLILAR Seçmeli 1 2 0 3
OTPS001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GESS005 GIDA ENDÜSTRİSİ MAKİNELERİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS216 FERMENTE GIDALAR TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 2 0 3
GIDS228 İŞYERİ EĞİTİMİ II Seçmeli 0 16 0 12
GIDS232 FONKSİYONEL GIDALAR Seçmeli 2 0 0 3
GIDS232 YÖRESEL ÜRÜNLER TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS234 KURUYEMİŞ TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS234 ÖZEL GIDALAR TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GIDS236 GIDA KODEKSİ VE YASAL MEVZUAT Seçmeli 2 0 0 3
GIDS238 İŞLETME YÖNETİMİ II Seçmeli 2 0 0 3
GIDS240 PASTACILIK ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ Seçmeli 1 2 0 3
GIDS244 BİTKİSEL YAĞ TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 2 0 3
OTPS004 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS013 GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 0 0 3
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr