Genel Tanıtım
İlahiyat Fakültesi´nin kökeni, 1975´te öğretime başlayan Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı 4 yıllık Bursa Yüksek İslam Enstitüsü´ne dayanır. Enstitü 1982 yılında Uludağ Üniversitesi´ne bağlı bir fakülte olmuştur.
İlahiyat Fakültelerinin kuruluş amacı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı Teşkilatında görev yapacak, örgün ve yaygın din eğitimi alanlarında ülkemizin ihtiyacını karşılayacak nitelikli eleman yetiştirmektir. İlk yılı Arapça hazırlık sınıfı olmak üzere öğrenim süresi beş yıl olan İlâhiyat Fakültesi; İlâhiyat lisans programına öğrenci almaktadır. Öğrencilerimizden gerekli şartları yerine getirenler çift ana dal lisans programı uygulaması ile diğer fakültelerin programlarından birini izleyerek iki diplomaya birden sahip olabilirler. Ayrıca yan dal lisans programı uygulamasıyla sertifika alabilirler.
İlahiyat programı 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında İlahiyat alanında Lisans derecesine sahip
olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans eğitimi için adayların lise diplomasına sahip olması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı(YGS)’den yeterli puanı alması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü
başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması
gerekir.
İlahiyat Fakültesi programının amacı, genel olarak Din ve Temel İslam Bilimleri alanında, objektif ve ilmi esaslar çerçevesinde araştırmalar yapmayı, bilgi üretmeyi, bunları ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşmayı başaracak; bilgili, yetenekli ve eleştirel düşünme becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. İlahiyat Fakültesi dini araştırmalar alanında lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim ve araştırma programları sunar.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
2.
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
|
3.
Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur.
|
4.
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir.
|
5.
Kaynakları kullanabilecek derecede (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapça ve bir Batı diline sahip olur.
|
6.
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
|
7.
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır.
|
8.
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
|
9.
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
|
10.
Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir.
|
11.
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
|
12.
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
- Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır.
- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
- İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
- Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
- Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
- İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
- Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir.
- Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir.
- İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir.
- Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
- Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir.
- Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir.
- Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır.
- Kaynakları kullanabilecek derecede (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapça ve bir Batı diline sahip olur.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
- İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir.
- Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur.
- Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
- İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
- Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
1,2 |
|
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
1,2 |
|
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. |
1,2 |
2 |
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
|
2 |
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. |
1,2 |
1,2 |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
1,2 |
|
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
1,2 |
1, 2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2-Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
1 |
|
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
1 |
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. |
1 |
1 |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
1 |
|
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. |
1 |
|
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki ku |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
4 |
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
|
5 |
Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir. |
1,2 |
3 |
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
|
3 |
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. |
1,2 |
4 |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
|
4 |
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir. |
1,2 |
3 |
Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur. |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3-Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4-Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5-Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
1,2,3 |
|
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 3-Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
5 |
Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir. |
1,2,3,4,5 |
|
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. |
1,2,3,4,5 |
|
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
1,2,3,4,5 |
1, 2 |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
|
1 |
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir. |
|
3 |
Kaynakları kullanabilecek derecede (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapça ve bir Batı diline sahip olur. |
1,2,3,4,5 |
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3-Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 4-Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
1,2,3 |
|
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
1,2,3 |
1 |
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. |
1,2,3 |
|
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
|
1 |
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. |
1,2,3 |
1 |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
1,2,3 |
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir. |
1,2,3 |
|
Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
İlahiyat programını bitirenler ilköğretimde, liselerde ve dengi okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni, İmam-Hatip Okullarında ise meslek dersi öğretmeni olarak görev alabilirler. Fakülte mezunları Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde, din görevlisi (müftü, vaiz, imam-hatip, müezzin, Kur´an Kursu öğreticisi) olarak çalışabilirler. Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı dışında üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak vazife alabilirler. Ayrıca diğer fakülte mezunları gibi, kamu ve özel kuruluşlarda yönetici, memur vb. kadrolarda; yine öğrenimleri sürecinde aldıkları formasyona göre, kütüphanecilik, arşivcilik gibi alanlarda çalışma imkânına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
İlahiyat lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ve Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı (YDS) veya dengi bir dil sınavından geçerli not aldıkları takdirde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70´ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
İlahiyat programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Ali Kaya
email: alikaya@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2431066 – 60001
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Ü.Betül Kanburoğlu Ergün
email: ubetulk@uludag.edu.tr
0224 2431066-60215
BUÜ İlahiyat Fakültesi
Adres: BUÜ İlahiyat Fakültesi Fethiye Mahallesi Kırlangıç SokakNo: 2B 16140 Nilüfer Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
İlahiyat Fakültesinde 37 Profesör, 13 Doçent, 20 Dr. Öğr. Üyesi, 23 Öğrt. Görevlisi, 52 Arş. Görevlisi bulunmaktadır.
Fakülte, iki ana binadan oluşmaktadır. Bu binalarda idari ve teknik hizmet üniteleri, derslikler, seminer salonları, çalışma salonları, öğretim elemanları odaları, yemekhane, kantin ve kafeterya, dini musiki odası, ebrû atölyesi, kütüphane ve bilgi işlem merkezi bulunmaktadır. Fethiye Kampüsü´nde ayrıca, İlâhiyat Fakültesi Uygulama Camii, Kültür Merkezi ve basketbol sahası yer almaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH1011 |
İSLAM İBADET ESASLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1013 |
SİYER |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1015 |
TÜRK DİN MUSİKİSİ(NAZARİYATI) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1023 |
İSLAM İNANÇ ESASLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1025 |
TEFSİR USULÜ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1027 |
HADİS TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH1003 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2013 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
32 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH1016 |
İSLAM TARİHİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ILH1017 |
OSMANLI TÜRKÇESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH1028 |
TEFSİR TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1030 |
HADİS USULÜ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH1004 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2014 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2019 |
İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH4039 |
MANTIK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH2027 |
KURAN OKUMA VE TECVİD III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH2041 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLA2007 |
İSLAM İBADET ESASLARI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2015 |
TEFSİR I (ET-TEFSİR I) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2017 |
HADİS I (EL-HADİS I ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2021 |
DİN PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
İLH2022 |
DİN EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH2023 |
İSLAM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH2026 |
TÜRK İSLAM EDEBİYATI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SİL2016 |
İSLAM HUKUK USULÜ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
5 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH1010 |
TÜRK İSLAM SANATLARI TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH2028 |
KURAN OKUMA VE TECVİD IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH2042 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH2044 |
TEFSİR II (ET-TEFSİR II ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLA2008 |
İSLAM HUKUK USULÜ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH2017 |
HADİS II (EL-HADİS II) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2018 |
KELAM TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
İLH2020 |
DİN SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
İLH2024 |
İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3011 |
KURAN OKUMA VE TECVİD V |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3021 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI V |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3023 |
TEFSİR III (ET-TEFSİR III ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3025 |
HADİS III (EL-HADİS III) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3053 |
FELSEFE TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3083 |
SİSTEMATİK KELAM I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
İLA3007 |
İSLAM HUKUK USULÜ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3085 |
TASAVVUF I (ET-TASAVVUF I) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH2032 |
İSLAM HUKUKU I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3010 |
KURAN OKUMA VE TECVİD VI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3016 |
FELSEFE TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3020 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI VI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3024 |
TEFSİR IV (ET-TEFSİR IV ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3026 |
HADİS IV (EL-HADİS IV) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3084 |
SİSTEMATİK KELAM II (İLMÜL KELAM EL-MENHECÎ II) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3088 |
İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3042 |
TASAVVUF II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3082 |
İSLAM HUKUKU II (EL-FIKHUL -İSLAMİ II) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3131 |
HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4027 |
TEFSİR V (ET-TEFSİR V ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4029 |
HADİS V (EL-HADİS V) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4045 |
İSLAM MEZHEPLER TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ILH4049 |
İSLAM FELSEFE TARİHİ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ILH4093 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD VII |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SİL4031 |
İSLAM HUKUKU IV (EL-FIKHUL -İSLAMİ IV) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH4010 |
KURAN OKUMA VE TECVİD VIII |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH4018 |
TEFSİR VI (ET-TEFSİR VI ) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4020 |
HADİS VI (EL-HADİS VI) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4050 |
DİNLER TARİHİ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ILH4080 |
HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA II |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
2 |
İLA4008 |
İSLAM HUKUKU III (EL-FIKHUL -İSLAMİ III) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4002 |
DİN FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SİL4022 |
İSLAM HUKUKU V (EL-FIKHUL -İSLAMİ V) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3183 |
ALEVİLİK BEKTAŞİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3185 |
ALMANCA DİNİ METİNLER I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3187 |
BİLGİ ÖĞRETİSİNDE ANA KONULAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3193 |
DİNİ MUSIKİ REPERTUARI VE USÜLLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3203 |
FRANSIZCA DİNİ METİNLER I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3205 |
GÜNÜMÜZ İSLAM ÜLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3213 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3219 |
İNGİLİZCE DİNİ METİNLER I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3223 |
İSLAM MANTIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3229 |
KURANDA EHL-İ KİTAP |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3243 |
OSMANLI SİYASİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3263 |
İBADET HADİSLERİ (EHÂDÎSÜ’L-İBÂDÂT) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3267 |
KLASİK KELÂM METİNLERİ (MUTÛNUN TÜRÂSİYYE Fİ ILMİL-KELÂM) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3277 |
BASIC SUBJECTS IN THE QURANIC SCIENCES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3181 |
AİLEDE DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3199 |
EBRU I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3201 |
EDEBİYAT VE FELSEFE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3209 |
HADİSTE İSNAT TENKİDİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3217 |
İLAHİYAT BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3225 |
İSLAMIN YAYILIŞ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3233 |
KÜTÜPHANECİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3237 |
MUKAYESELİ İBADETLER FIKHI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3241 |
OSMANLI KELAM DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3247 |
PEYGAMBERLER TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3265 |
KLASİK ARAPÇA METİNLERİ I (EN-NUSÛSUL-ARABİYYE EL-KADÎME I ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3271 |
KURANDA HOŞGÖRÜ (ET-TESÂMUH Fİ'L-KUR'AN) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3285 |
INTRODUCTION TO ISLAMIC THEOLOGY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4203 |
BİLGİ TOPLUMU VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLH1007 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3132 |
MODERNLEŞME DÖNEMİ TEFSİR METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3192 |
BATI MANTIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3208 |
DİNLER TARİHİNDE GÜNCEL MESELELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3212 |
EBRU II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3222 |
GÜNÜMÜZ KELAM PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3230 |
HZ.MUHAMMEDİN EVRENSEL MESAJI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3244 |
MODERN MİSTİK AKIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3250 |
ORYANTALİZM VE İSLAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3252 |
OSMANLI DÖNEMİ İSLAM HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3266 |
TÜRK KÜLTÜRÜNDE HADİS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3280 |
KLASİK ARAPÇA METİNLERİ II (EN-NUSÛSUL-ARABİYYE EL-KADÎME II ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3296 |
FAITH AND REASON IN ISLAMIC THEOLOGY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLA2236 |
TÜRK İSLAM EDEBİYATI METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3190 |
ALMANCA DİNİ METİNLER II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3216 |
FRANSIZCA DİNİ METİNLER II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3220 |
GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3232 |
İNGİLİZCE DİNİ METİNLER II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3234 |
İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3246 |
MÜSLÜMAN AZINLIKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3254 |
OSMANLI SOSYAL TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3260 |
SÜNNETİN DİNDEKİ YERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3264 |
TÜRK İSLAM ESTETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3270 |
TÜRKİYEDE DİN EĞİTİMİNİN SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3276 |
ÇAĞDAŞ KELÂM METİNLERİ (NUSÛSUN MUÂSIRA Fİ ILMİL-KELÂM) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3286 |
MODERN SİYER METİNLERİ (NUSÛSUN MUÂSIRA FİS-SÎRATİN-NEBEVİYYE ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3300 |
ISLAM AND MYSTICISM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4250 |
TÜRKİYENİN DİNİ COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3191 |
DEĞERLER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3207 |
GÜZEL KUR'AN OKUMA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3211 |
HADİSTE METİN TENKİDİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3215 |
HÜSN-İ HAT I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3221 |
İSLAM HUKUKUKUNDA KADINLARA YÖNELİK HÜKÜMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3227 |
KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3239 |
NEY I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3245 |
OSMANLICA EDEBİ METİNLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3255 |
TASAVVUF KAYNAKLI AKIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3269 |
KLASİK SİYER METİNLERİ (MUTÛNUN TÜRÂSİYYE FİS-SÎRATİN-NEBEVİYYE) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3275 |
PRATİK ARAPÇA I (EL-MUHÂDESE Bİ'L-LÜGATİ'-ARABİYYE I ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3283 |
FAMILY LIFE İN OTTOMAN PERIOD |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3291 |
SCHOOLS OF THOUGHT IN ISLAMIC PHILOSOPHY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3075 |
BİLİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3197 |
DİNLER VE EKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3235 |
MEDENİYET TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3253 |
TARİH USUL VE TENKİDİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3257 |
TASAVVUF LİTERATÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3259 |
TÜRK SÜSLEME SANATLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3261 |
YAHUDİ VE HRİSTİYAN MEZHEPLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3273 |
MEÂNÎ I (EL-MEÂNÎ I ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3279 |
CHRİSTOLOGY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3281 |
EDUCATION RELIGIEUSE FORMELLE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3287 |
INTRODUCTION TO SUFISM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3289 |
ISLAM AND EDUCATION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3195 |
DİNİ MUSİKİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4219 |
EBRU III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4223 |
GÜNÜMÜZ İSLAM DÜNYASINDA DİNİ AKIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4229 |
HADİS VE SÜNNETTE ÇAĞDAŞ YORUMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4233 |
İNSAN BİLİMLERİNDE ANLAMA VE YORUMLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4239 |
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE MEVLANA VE ETKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4243 |
KELAM OKULLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4251 |
MECELLE VE KÜLLİ KAİDELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4269 |
KLASİK DÜNYA TARİHİ METİNLERİ (MUTUNUN TURASİYYE Fİ TARİHİ'L-ALEM) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4271 |
KLASİK İSLAM TARİHİ METİNLERİ (MUTÛNUN TÜRÂSİYYE FİT-TARİHİL-İSLAMÎ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4285 |
MAJOR THEMES OF THE QUR’AN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLA3227 |
LATİNCE I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLA3229 |
MANTIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLH4033 |
TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3194 |
BATIDA YENİ DİNİ HAREKETLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3196 |
CUMHURİYET DÖNEMİ DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3198 |
ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3210 |
DİNLER VE ÇOĞULCULUK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3224 |
GÜNÜMÜZ TASAVVUF HAREKETLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3228 |
HÜSN-İ HAT II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3236 |
İSLAM PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3242 |
KURANDA FERT VE TOPLUM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3256 |
OSMANLICA TARİH METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3268 |
TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3274 |
AHLAK VE ADAB HADİSLERİ (EHADİSÜ'L-AHLAK VE'L-ADAB) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3278 |
KELAM TARİHİ METİNLERİ (MUTÛNUN Fİ TARİHİ'L-KELAM) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3282 |
KLASİK FIKIH METİNLERİ (MUTÛNUN TÜRÂSİYYE Fİ'L-FIKH) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3302 |
SELECTED READINGS IN ISLAMIC THOUGHT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLA3242 |
LATİNCE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3202 |
DİNİ GELİŞİM VE ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3204 |
DİNİ METİNLERİN TASAVVUFİ YORUMU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3214 |
FELSEFE DİN İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3218 |
GÜNCEL DİNİ KONULAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3226 |
GÜZEL KURAN OKUMA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3238 |
KİŞİLİK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3248 |
NEY II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3258 |
SİYERE MODERN YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3262 |
TARİH FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3272 |
AHKÂM HADİSLERİ (EHÂDÎSÜ’L-AHKÂM) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3290 |
PRATİK ARAPÇA II (EL-MUHÂDESE BİL-LÜGATİL-ARABİYYE II) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3292 |
CONTEMPORARY RELIGIOUS MOVEMENTS IN THE ISLAMIC WORLD |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3294 |
EDUCATION RELIGIEUSE INFORMELLE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3298 |
FAMILY LIFE İN MODERN TURKEY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3206 |
DİNİ MUSİKİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3240 |
KURAN SEMANTİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3284 |
MEÂNÎ II (EL-MEÂNÎ II ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4210 |
EBRU IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4226 |
İNSAN ALGISINDA YENİ ANLAYIŞLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4230 |
İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİNDE KELAM ELEŞTİRİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4232 |
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE FELSEFE KELAM İLİŞKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4240 |
OSMANLI DÖNEMİ İSLAM DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4248 |
TÜRK-İSLAM EDEBİYATINDA MİTOLOJİK UNSURLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4260 |
ENDÜLÜS KÜLTÜRÜ METİNLERİ (MUTÜNUN FİT-TÜRASİL-ENDELUSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4270 |
MODERN İSLAM TARİHİ METİNLERİ (NUSÛSUN MUÂSIRA FİT-TARİHİL-İSLAMÎ ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4278 |
ISLAM IN MODERN WORLD |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLA3210 |
ÇAĞDAŞ İSLAM DİSİPLİNLERİNDE MANTIK VE METODOLOJİ SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLH3028 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3011 |
FARSÇA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3231 |
KURANIN ANA KONULARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3251 |
SOSYAL DEĞİŞME VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4207 |
ÇAĞDAŞ TEFSİR METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4211 |
DİN ÖĞRETİMİNDE YÖNTEMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4215 |
DİNLERARASI İLİŞKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4245 |
KELAMDA EVREN VE İNSAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4255 |
PALEOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4261 |
TÜRK İSLAM AHLAKÇILARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4273 |
KURANDA İNSAN HAKLARI (HUKÛKU'L-İNSAN Fİ'L-KUR'AN ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4275 |
MEDYA ARAPÇASI I (LÜGATÜ'S-SIHÂFE I ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4283 |
AMERICAN RELIGION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4287 |
SECTARIANISM IN THE MUSLIM TRADITION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4213 |
DİNİ MUSİKİ III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4227 |
GÜZEL KURAN OKUMA III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4231 |
HÜSN-İ HAT III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4237 |
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE İBNÜL-ARABİ VE ETKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4241 |
KELAM DÜŞÜNCESİNDE SİYASET VE TOPLUM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4247 |
KİŞİSEL GELİŞİM VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4249 |
KURANDA İNSAN VE EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4253 |
MUKAYESELİ İSLAM HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4267 |
FIKIH USULÜ METİNLERİ (MUTÛNUN Fİ USÛLİ'L-FIKH) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4281 |
TASAVVUF TARİHİ METİNLERİ (NUSÛSUN MUHTÂRA FÎ TÂRÎHİT-TASAVVUF ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4067 |
DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4201 |
ASTRONOMİ VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4205 |
BURSADA DİNİ KÜLTÜR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4217 |
DİVAN ŞİİRİNDE DİNİ İÇERİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4225 |
GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4235 |
İSLAM BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4257 |
SEÇME HADİS METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4263 |
YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4265 |
BEYAN I (EL-BEYÂN I ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4277 |
MEZHEPLER TARİHİ METİNLERİ (MUTÛNUN Fİ TARİHİL-MEZÂHİB ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4279 |
PRATİK ARAPÇA III (EL-MUHÂDESE BİL-LÜGATİL-ARABİYYE III) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4289 |
SELECTED TOPICS IN ISLAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLA4217 |
EDEBİYAT VE ŞEHİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILD4024 |
ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH3200 |
DİN VE SİYASET |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4196 |
FARSÇA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4206 |
DİNİ MUSİKİ IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4212 |
EPİGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4216 |
GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4222 |
İBN SİNA VE İBN SİNACI GELENEK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4224 |
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4228 |
İSLAM CEZA HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4244 |
SOSYAL KURUMLARDA DİN HİZMETLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4266 |
MEDYA ARAPÇASI II (LÜGATÜ'S-SIHÂFE II ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4274 |
TASAVVUF FELSEFESİ METİNLERİ (NUSÛSUN MUHTÂRA FÎ FELSEFETİT-TASAVVUF) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4276 |
INTERRELIGIOUS DIALOGUE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4202 |
ÇAĞDAŞ AHLAK PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4218 |
GÜZEL KURAN OKUMA IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4234 |
İSLAM EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4242 |
SOSYAL KURUMLAR VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4254 |
AHKAM AYETLERİ TEFSİRİ (TEFSİRU AYÂTİ'L - AHKÂM) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4256 |
BEYAN II (EL-BEYÂN II) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4264 |
İSLAM FELSEFESİ METİNLERİ (MUTÛNUN FİL-FELSEFETİL-İSLAMİYYE ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4268 |
MODERN FIKIH METİNLERİ (NUSÛSUN MUÂSIRA Fİ'L-FIKH ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4280 |
READINGS IN CLASSICAL ARABIC |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4284 |
THE SUFI ORDERS IN ISLAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4208 |
DİNLERDE AHLAK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4220 |
HÜSN-İ HAT IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4236 |
İSLAM VE İKTİSAT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4238 |
KLASİK TEFSİR METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4252 |
YAYGIN ÖĞRETİMDE HADİS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4258 |
DİNLER TARİHİ METİNLERİ (MUTÛNUN Fİ TARİHİ'L-EDYÂN ) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4262 |
GAYB VE FİTEN HADİSLERİ (EHÂDÎSÜ’L-GAYB VE’L-FİTEN) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4272 |
PRATİK ARAPÇA IV (EL-MUHÂDESE BİL-LÜGATİL-ARABİYYE IV) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ILH4282 |
RELIGION AND IMMIGRATION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |