Genel Tanıtım
İlahiyat Fakültesi´nin kökeni, 1975´te öğretime başlayan Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı 4 yıllık Bursa Yüksek İslam Enstitüsü´ne dayanır. Enstitü 1982 yılında Uludağ Üniversitesi´ne bağlı bir fakülte olmuştur.
İlahiyat Fakültelerinin kuruluş amacı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı Teşkilatında görev yapacak, örgün ve yaygın din eğitimi alanlarında ülkemizin ihtiyacını karşılayacak nitelikli eleman yetiştirmektir. İlk yılı Arapça hazırlık sınıfı olmak üzere öğrenim süresi beş yıl olan İlâhiyat Fakültesi; İlâhiyat lisans programına öğrenci almaktadır. Öğrencilerimizden gerekli şartları yerine getirenler çift ana dal lisans programı uygulaması ile diğer fakültelerin programlarından birini izleyerek iki diplomaya birden sahip olabilirler. Ayrıca yan dal lisans programı uygulamasıyla sertifika alabilirler.
İlahiyat programı 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında İlahiyat alanında Lisans derecesine sahip
olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans eğitimi için adayların lise diplomasına sahip olması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı(YGS)’den yeterli puanı alması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü
başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması
gerekir.
İlahiyat Fakültesi programının amacı, genel olarak Din ve Temel İslam Bilimleri alanında, objektif ve ilmi esaslar çerçevesinde araştırmalar yapmayı, bilgi üretmeyi, bunları ulusal ve uluslar arası düzeyde paylaşmayı başaracak; bilgili, yetenekli ve eleştirel düşünme becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. İlahiyat Fakültesi dini araştırmalar alanında lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim ve araştırma programları sunar.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
2.
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
|
3.
Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur.
|
4.
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir.
|
5.
Kaynakları kullanabilecek derecede (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapça ve bir Batı diline sahip olur.
|
6.
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
|
7.
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır.
|
8.
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
|
9.
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
|
10.
Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir.
|
11.
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
|
12.
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
- İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
- Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır.
- Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir.
- Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
- Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
- İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
- İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir.
- Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır.
- Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Kaynakları kullanabilecek derecede (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapça ve bir Batı diline sahip olur.
- Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır.
- Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir.
- Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
- Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir.
- İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir.
- Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur.
- Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
- İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
1,2 |
|
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
1,2 |
|
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. |
1,2 |
2 |
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
|
2 |
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. |
1,2 |
1,2 |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
1,2 |
|
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
1,2 |
1, 2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2-Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
1 |
|
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
1 |
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. |
1 |
1 |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
1 |
|
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. |
1 |
|
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki ku |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
4 |
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
|
5 |
Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir. |
1,2 |
3 |
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
|
3 |
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. |
1,2 |
4 |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
|
4 |
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir. |
1,2 |
3 |
Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur. |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3-Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4-Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5-Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
1,2,3 |
|
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 3-Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
5 |
Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterir. |
1,2,3,4,5 |
|
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. |
1,2,3,4,5 |
|
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterir. |
1,2,3,4,5 |
1, 2 |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
|
1 |
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir. |
|
3 |
Kaynakları kullanabilecek derecede (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapça ve bir Batı diline sahip olur. |
1,2,3,4,5 |
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3-Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 4-Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
1,2,3 |
|
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilir. |
1,2,3 |
1 |
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. |
1,2,3 |
|
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. |
|
1 |
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. |
1,2,3 |
1 |
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanır ve günümüz için geçerli yorumlar yapar. |
1,2,3 |
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilir. |
1,2,3 |
|
Türk ve İslam tarihini bilir ve medeniyet bilincine sahip olur. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
İlahiyat programını bitirenler ilköğretimde, liselerde ve dengi okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni, İmam-Hatip Okullarında ise meslek dersi öğretmeni olarak görev alabilirler. Fakülte mezunları Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde, din görevlisi (müftü, vaiz, imam-hatip, müezzin, Kur´an Kursu öğreticisi) olarak çalışabilirler. Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı dışında üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak vazife alabilirler. Ayrıca diğer fakülte mezunları gibi, kamu ve özel kuruluşlarda yönetici, memur vb. kadrolarda; yine öğrenimleri sürecinde aldıkları formasyona göre, kütüphanecilik, arşivcilik gibi alanlarda çalışma imkânına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
İlahiyat lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ve Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı (YDS) veya dengi bir dil sınavından geçerli not aldıkları takdirde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70´ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
İlahiyat programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Ali Kaya
email: alikaya@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2431066 – 60001
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Ü.Betül Kanburoğlu Ergün
email: ubetulk@uludag.edu.tr
0224 2431066-60215
BUÜ İlahiyat Fakültesi
Adres: BUÜ İlahiyat Fakültesi Fethiye Mahallesi Kırlangıç SokakNo: 2B 16140 Nilüfer Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
İlahiyat Fakültesinde 37 Profesör, 13 Doçent, 20 Dr. Öğr. Üyesi, 23 Öğrt. Görevlisi, 52 Arş. Görevlisi bulunmaktadır.
Fakülte, iki ana binadan oluşmaktadır. Bu binalarda idari ve teknik hizmet üniteleri, derslikler, seminer salonları, çalışma salonları, öğretim elemanları odaları, yemekhane, kantin ve kafeterya, dini musiki odası, ebrû atölyesi, kütüphane ve bilgi işlem merkezi bulunmaktadır. Fethiye Kampüsü´nde ayrıca, İlâhiyat Fakültesi Uygulama Camii, Kültür Merkezi ve basketbol sahası yer almaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH1013 |
SİYER |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1015 |
TÜRK DİN MUSİKİSİ(NAZARİYATI) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1019 |
TEFSİR TARİHİ VE USULÜ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ILH1021 |
HADİS TARİHİ VE USULÜ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ILH1023 |
İSLAM İNANÇ ESASLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH1003 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2013 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH1011 |
İSLAM İBADET ESASLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH1012 |
TEFSİR I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ILH1014 |
HADİS I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
ILH1016 |
İSLAM TARİHİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
İLH1004 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2014 |
ARAP DİLİ EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH4039 |
MANTIK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH1017 |
OSMANLI TÜRKÇESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2003 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2015 |
TEFSİR II (ET-TEFSİR II) |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
İLH2017 |
HADİS II (EL-HADİS II) |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
7 |
İLH2019 |
İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2021 |
DİN PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
İLH2023 |
İSLAM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH2004 |
KURAN OKUMA VE TECVİD IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH1010 |
TÜRK İSLAM SANATLARI TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2016 |
İSLAM HUKUK USULÜ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
İLH2018 |
KELAM TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
İLH2020 |
DİN SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
İLH2022 |
DİN EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2024 |
İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH2026 |
TÜRK İSLAM EDEBİYATI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA202 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3081 |
İSLAM HUKUKU I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
ILH3083 |
SİSTEMATİK KELAM I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
ILH3087 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD V |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLH3050 |
FELSEFE TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH3085 |
TASAVVUF I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3042 |
TASAVVUF II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH3082 |
İSLAM HUKUKU II (EL-FIKHUL -İSLAMİ II) |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ILH3084 |
SİSTEMATİK KELAM II (İLMÜL KELAM EL-MENHECÎ II) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH3088 |
İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH3090 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD VI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH3086 |
FELSEFE TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
İLH3146 |
GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3043 |
İLAHİYAT BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3131 |
HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4045 |
İSLAM MEZHEPLER TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ILH4049 |
İSLAM FELSEFE TARİHİ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
7 |
ILH4051 |
DİN HİZMETLERİNDE REHBERLİK VE İLETİŞİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ILH4093 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD VII |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3054 |
GÜNCEL DİNİ KONULAR |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4050 |
DİNLER TARİHİ |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
7 |
ILH4082 |
HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA II |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
ILH4094 |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD VIII |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
İLH4002 |
DİN FELSEFESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3073 |
BİLGİ ÖĞRETİSİNDE ANA KONULAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3075 |
BİLİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3077 |
GÜNÜMÜZ İSLAM ÜLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3093 |
KUR'AN'DA EHL-İ KİTAP |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3099 |
OSMANLI SİYASİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3111 |
İBADET HADİSLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3117 |
BASIC SUBJECTS IN THE QUR'ANICSCIENCES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3165 |
İNGİLİZCE DİNİ METİNLER I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3167 |
ALMANCA DİNİ METİNLER I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3169 |
FRANSIZCA DİNİ METİNLER I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3179 |
DİNİ MUSIKİ REPERTUARI VE USÜLLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4025 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4126 |
ALEVİLİK-BEKTAŞİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3015 |
DİNİ MUSİKİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4027 |
KLASİK KELAM METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3025 |
HADİSTE METİN TENKİDİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3079 |
İSLAM HUKUKUNDA KADINLARA YÖNELİK HÜKÜMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3089 |
KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3091 |
KUR'AN'DA AHLAK İLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3101 |
OSMANLICA EDEBİ METİNLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3103 |
TASAVVUF KAYNAKLI AKIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3113 |
KLASİK SİYER METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3115 |
PRATİK ARAPÇA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3127 |
SCHOOLS OF THOUGHT IN ISLAMIC PHILOSOPHY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3137 |
NEY I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3177 |
FAMILY LIFE İN OTTOMAN PERIOD |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4122 |
DEĞERLER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3013 |
GÜZEL KUR'AN OKUMA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3017 |
HÜSN-İ HAT I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3052 |
HADİSTE İSNAD TENKİDİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3071 |
AİLEDE DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3095 |
MUKAYESELİ İBADETLER FIKHI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3097 |
OSMANLI KELAM DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3121 |
INTRODUCTION TO ISLAMIC THEOLOGY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3133 |
KLASİK ARAPÇA METİNLER I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3135 |
KUR'AN'DA HOŞGÖRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3137 |
SOSYAL DEĞİŞME VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3143 |
PEYGAMBERLER TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3173 |
EDEBİYAT VE FELSEFE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4125 |
İSLAM´IN YAYILIŞ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH1007 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3019 |
EBRU I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3041 |
KÜTÜPHANECİLİK I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3059 |
TÜRK SÜSLEME SANATLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3105 |
TASAVVUF LİTERATÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3109 |
YAHUDİ VE HIRITİYAN MEZHEPLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3119 |
CHRISTOLOGY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3123 |
INTRODUCTION TO SUFISM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3125 |
MEANİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3141 |
MEDENİYET TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3171 |
EDUCATION RELIGIEUSE FORMELLE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3175 |
DİNLER VE EKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3186 |
FAMILY LIFE İN MODERN TURKEY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4110 |
YABANCI DİLDE DİNİ METİNLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4115 |
İSLAM MANTIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3023 |
TARİH USUL VE TENKİDİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3029 |
KUR'ANIN ANA KONULARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3137 |
ISLAM AND EDUCATION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3060 |
SÜNNETİN DİNDEKİ YERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3076 |
ANADOLU'DA DİNLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3096 |
DİN VE SİYASET |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3104 |
KUR'ANA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3114 |
OSMANLI SOSYAL TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3118 |
ÇAĞDAŞ KELAM METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3128 |
MEANİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3136 |
ISLAM AND MYSTICISM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3166 |
İNGİLİZCE DİNİ METİNLER II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3168 |
ALMANCA DİNİ METİNLER II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3170 |
FRANSIZCA DİNİ METİNLER II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3184 |
DİNLER VE ÇOĞULCULUK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3188 |
MÜSLÜMAN AZINLIKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4113 |
TÜRK-İSLAM ESTETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4034 |
GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4044 |
TÜRKİYEDE DİN EĞİTİMİ SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3066 |
TÜRK KÜLTÜRÜNDE HADİS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3078 |
BATI MANTIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3098 |
HZ.MUHAMMED'İN EVRENSEL MESAJI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3110 |
MODERN MİSTİK AKIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3112 |
OSMANLI DÖNEMİ İSLAM HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3126 |
FAITH AND REASON IN ISLAMIC THEOLOGY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3132 |
MODERNLEŞME DÖNEMİ TEFSİR METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3134 |
KLASİK ARAPÇA METİNLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3142 |
ORYANTALIZM VE İSLAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3020 |
EBRU II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3034 |
KUR'AN SEMANTİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4030 |
GÜNÜMÜZ KELAM PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4048 |
BATIDA YENİ DİNİ HAREKETLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3092 |
CUMHURİYET DÖNEMİNDE DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3094 |
ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3100 |
İSLAM PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3106 |
KUR'AN'DA FERT VE TOPLUM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3107 |
TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3116 |
OSMANLICA TARİH METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3120 |
KLASİK FIKIH METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3138 |
SELECTED READINGS IN ISLAMIC THOUGHT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3174 |
KELAM TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3178 |
AHLAK VE ADAB HADİSLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3180 |
İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4097 |
MODERN SİYER METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4180 |
GÜNÜMÜZ TASAVVUF HAREKETLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3016 |
DİNİ MUSİKİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3018 |
HÜSN-İ HAT II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3072 |
DİNİ METİNLERİN TASAVVUFİ YORUMU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3102 |
KİŞİLİK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3124 |
PRATİK ARAPÇA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3130 |
CONTEMPORARY RELIGIOUS MOVEMENTS IN THE ISLAMIC WORLD |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3140 |
NEY II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3144 |
SİYERE MODERN YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3172 |
EDUCATION RELIGIEUSE INFORMELLE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4078 |
DİNİ GELİŞİM VE ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4080 |
FELSEFE-DİN İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4087 |
AHKÂM HADİSLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4112 |
TARİH FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3014 |
GÜZEL KUR'AN OKUMA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3035 |
TÜRK CUMHURİYETLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH3062 |
KELAMDA EVREN VE İNSAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4063 |
BİLGİ TOPLUMU VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4065 |
ÇAĞDAŞ TEFSİR METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4069 |
DİN ÖĞRETİMİNDE YÖNTEMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4085 |
TÜRK İSLAM AHLAKÇILARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4091 |
AHLAK HADİSLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4129 |
DİNLERARASI İLİŞKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4139 |
AMERICAN RELIGION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4141 |
MEDYA ARAPÇASI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4169 |
KLASİK DÜNYA TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4011 |
PALEOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4019 |
EBRU III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4083 |
MECELLE VE KÜLLİ KAİDELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4089 |
FIKIH USULÜ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4135 |
İNSAN BİLİMLERİNDE ANLAMA VE YORUMLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4143 |
BEYAN I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4146 |
KELAM OKULLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4153 |
MAJOR THEMES OF THE QUR’AN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4181 |
ENDÜLÜS TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4009 |
GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4013 |
GÜZEL KUR'AN OKUMA III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4031 |
GÜNÜMÜZ İSLAM DÜNYASINDA DİNİ AKIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4033 |
TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4073 |
HADİS VE SÜNNETTE ÇAĞDAŞ YORUMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4157 |
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE MEVLANA VE ETKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4015 |
DİNİ MUSİKİ III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4075 |
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE İBNÜ'L-ARABİ VE ETKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4077 |
KELAM DÜŞÜNCESİNDE SİYASET VE TOPLUM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4081 |
KUR'AN'DA İNSAN VE EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4099 |
KLASİK İSLAM TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4145 |
TASAVVUF TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4151 |
SECTARIANISM IN THE MUSLIM TRADITION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4171 |
KİŞİSEL GELİŞİM VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3011 |
FARSÇA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4008 |
DİNİ HİTABET |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4017 |
HÜSN-İ HAT III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4023 |
MUKAYESELİ İSLAM HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH3070 |
BURSA'DA DİNİ KÜLTÜR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4061 |
ASTRONOMİ VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4067 |
DİL FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4079 |
KUR'AN MEALİ TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4095 |
MEZHEPLER TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4134 |
İSLAM BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4137 |
PRATİK ARAPÇA III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4140 |
YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4149 |
KUR'AN'DA İNSAN HAKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4153 |
DİVAN ŞİİRİNDE DİNİ İÇERİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4155 |
SELECTED TOPICS IN ISLAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4029 |
SEÇME HADİS METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ILH4060 |
GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4090 |
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4133 |
SOSYAL KURUMLARDA DİN HİZMETLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4142 |
İSLAM VE CEZA HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4172 |
MEDYA ARAPÇASI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4176 |
TASAVVUF FELSEFESİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4180 |
INTERRELIGIOUS DIALOGUE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4184 |
İBN SİNA VE İBN SİNACI GELENEK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4016 |
DİNİ MUSİKİ IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4026 |
ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4064 |
ÇAĞDAŞ AHLAK PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4086 |
ENDÜLÜS KÜLTÜRÜ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4150 |
SOSYAL KURUMLAR VE DİN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4164 |
MODERN İSLAM TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4168 |
İSLAM FELSEFESİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4174 |
BEYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4182 |
THE SUFI ORDERS IN ISLAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4188 |
READINGS IN CLASSICAL ARABIC |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3038 |
İSLAM EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4010 |
EPİGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4014 |
GÜZEL KUR'AN OKUMA IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4066 |
DİNLERDE AHLAK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4071 |
FARSÇA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4084 |
YAYGIN ÖĞRETİMDE HADİS |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4107 |
İSLAM VE İKTİSAT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4148 |
KLASİK TEFSİR METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4154 |
TÜRKİYE'NİN DİNİ COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4160 |
GAYB VE FİTEN HADİSLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4166 |
PRATİK ARAPÇA IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4170 |
DİNLER TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4178 |
RELIGION AND IMMIGRATION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4018 |
HÜSN-İ HAT IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4070 |
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE FELSEFE - KELAM İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4100 |
İNSAN ALGISINDA YENİ ANLAYIŞLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4152 |
OSMANLI DÖNEMİ İSLAM DÜŞÜNCESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4156 |
VAAZ VE HUTBE TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4158 |
AHKAM AYETLERİ TEFSİRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4162 |
MODERN FIKIH METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4186 |
ISLAM IN MODERN WORLD |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ILH4190 |
TÜRK İSLAM EDEBİYATINDA MİTOLOJİK UNSURLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH3028 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4020 |
EBRU IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
İLH4144 |
İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİNDE KELAM ELEŞTİRİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |