Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Tarih
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü 1990 yılında Lisans, 1992 yılında Yüksek Lisans ve 2006 yılında Doktora düzeyinde eğitim vermeye başlamıştır. Bölüm, Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Genel Türk Tarihi, olmak üzere altı Ana Bilim Dalı´ndan oluşmaktadır.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yükseköğretimde Tarih Bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Tarih Bilim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında TS-2 puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tarih alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
7
Program Profili
B.U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Programının eğitim amacı, ilkçağdan başlayarak toplumsal bir varlık olarak insanı etkilemiş tarihsel olayları siyaset, ekonomi, kültür, sanat gibi olgularla birlikte ele alma yeteneğine sahip, tarihe bilim olma niteliği kazandıran kaynak belgeleri ve araştırma yöntemlerini tanıyan, geçmiş olayları analiz etme becerisine sahip mezunlar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma ve kullanma becerisine sahip olmak.
2. Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
3. Türk tarihinin farklı coğrafyalar ve kültürel ortamlar içindeki dönemlerini kurumsal özellikleri ile birlikte değerlendirebilmek.
4. Modern Türkiye'nin ortaya çıkışını sağlayan Ulusal Kurtuluş Savaşı sürecini, yerel tarihle de ilişki kurarak ele alma becerisi kazanmak.
5. Modern Türkiye'nin kurumlarını ortaya çıkaran gelişmeleri ve bu kurumların günümüzdeki ve gelecekteki sürekliliğini değerlendirebilmek
6. Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak.
7. Belli bir anda toplumsal yapıların neden belli bir özelliğe sahip olduğunu ve bunun zaman içinde neden ve nasıl değiştiğini
8. Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
9. Ulusal ve uluslararası gelişmeler ile yakınımızda olup bitenleri takip edebilmek.
10. Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak; günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmak.
11. Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak.
12. Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Modern Türkiye'nin ortaya çıkışını sağlayan Ulusal Kurtuluş Savaşı sürecini, yerel tarihle de ilişki kurarak ele alma becerisi kazanmak.
  • Türk tarihinin farklı coğrafyalar ve kültürel ortamlar içindeki dönemlerini kurumsal özellikleri ile birlikte değerlendirebilmek.
  • Modern Türkiye'nin kurumlarını ortaya çıkaran gelişmeleri ve bu kurumların günümüzdeki ve gelecekteki sürekliliğini değerlendirebilmek
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma ve kullanma becerisine sahip olmak.
  • Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak.
  • Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak; günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmak.
  • Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
  • Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Belli bir anda toplumsal yapıların neden belli bir özelliğe sahip olduğunu ve bunun zaman içinde neden ve nasıl değiştiğini
  • Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak.
  • Ulusal ve uluslararası gelişmeler ile yakınımızda olup bitenleri takip edebilmek.
Öğrenme Yetkinliği
  • Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
  • Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak.
  • Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Öğretmenlik Formasyonu: 2009-2010 Öğretim Yılından başlamak üzere YÖK tarafından Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesine "Pedagojik Formasyon Dersleri Sertifikası" verme hakkı tanınmıştır. Planlanan dersleri başararak bu sertifikayı alan öğrencilerimiz, devlet okullarında ve özel eğitim kurumlarında "Branş Öğretmeni" olma imkânına sahiptir. Tarih Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığının öngördüğü koşulları yerine getirdiklerinde devlet okullarında, özel okullarda ve özel dershanelerde öğretmen olarak görev yapabilirler. Ayrıca arşivlerde, el-yazma eser kütüphanelerinde, basım ve yayın kuruluşlarında uzman olmak mümkündür. Gerekli sertifikalara sahip tarihçiler, turizm, tanıtma ve rehberlik alanlarında da çalışabilirler. Bölüm mezunu tarihçiler, öngörülen genel nitelik ve yabancı dil ölçütlerini taşıdıkları takdirde Yüksek Lisans Programına kabul edilerek, sınavı kazanmaları durumunda Araştırma Görevlisi olarak akademik hayata başlayabilecekleri gibi, üniversitelerin, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümlerinde okutman olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları koşuluyla yüksek lisans programında ve yine ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü 16059 Nilüfer / Bursa
Tel: +90 224 2941855,
e-mail: tarih@uludag.edu.tr
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Cafer ÇİFTÇİ, Tel: +90 224 2941861
Program Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Muhammed Seyyit ŞEN
İletişim Bilgileri: 0224 294 18 02
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Tarih Bölümü; Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Genel Türk Tarihi olmak üzere altı Anabilim Dalından oluşmaktadır. Bölümde 8 Profesör, 2 Doçent, 2 Dr. Öğr. Üyesi, 2 Öğr. Gör. Dr. ve 6 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Akademik personele ait 13 oda, bir toplantı odası ve bir de sekreterya ofisi bulunmaktadır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr