Genel Tanıtım
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü 1990 yılında Lisans, 1992 yılında Yüksek Lisans ve 2006 yılında Doktora düzeyinde eğitim vermeye başlamıştır. Bölüm, Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Genel Türk Tarihi, olmak üzere altı Ana Bilim Dalı´ndan oluşmaktadır.
Bu bölüm, yükseköğretimde Tarih Bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Tarih Bilim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında TS-2 puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tarih alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
B.U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Programının eğitim amacı, ilkçağdan başlayarak toplumsal bir varlık olarak insanı etkilemiş tarihsel olayları siyaset, ekonomi, kültür, sanat gibi olgularla birlikte ele alma yeteneğine sahip, tarihe bilim olma niteliği kazandıran kaynak belgeleri ve araştırma yöntemlerini tanıyan, geçmiş olayları analiz etme becerisine sahip mezunlar yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma ve kullanma becerisine sahip olmak.
|
2.
Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
3.
Türk tarihinin farklı coğrafyalar ve kültürel ortamlar içindeki dönemlerini kurumsal özellikleri ile birlikte değerlendirebilmek.
|
4.
Modern Türkiye'nin ortaya çıkışını sağlayan Ulusal Kurtuluş Savaşı sürecini, yerel tarihle de ilişki kurarak ele alma becerisi kazanmak.
|
5.
Modern Türkiye'nin kurumlarını ortaya çıkaran gelişmeleri ve bu kurumların günümüzdeki ve gelecekteki sürekliliğini değerlendirebilmek
|
6.
Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak.
|
7.
Belli bir anda toplumsal yapıların neden belli bir özelliğe sahip olduğunu ve bunun zaman içinde neden ve nasıl değiştiğini
|
8.
Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
|
9.
Ulusal ve uluslararası gelişmeler ile yakınımızda olup bitenleri takip edebilmek.
|
10.
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak; günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmak.
|
11.
Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak.
|
12.
Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Modern Türkiye'nin kurumlarını ortaya çıkaran gelişmeleri ve bu kurumların günümüzdeki ve gelecekteki sürekliliğini değerlendirebilmek
- Modern Türkiye'nin ortaya çıkışını sağlayan Ulusal Kurtuluş Savaşı sürecini, yerel tarihle de ilişki kurarak ele alma becerisi kazanmak.
- Türk tarihinin farklı coğrafyalar ve kültürel ortamlar içindeki dönemlerini kurumsal özellikleri ile birlikte değerlendirebilmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek.
- Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma ve kullanma becerisine sahip olmak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak.
- Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak; günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmak.
- Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
- Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak.
- Belli bir anda toplumsal yapıların neden belli bir özelliğe sahip olduğunu ve bunun zaman içinde neden ve nasıl değiştiğini
- Ulusal ve uluslararası gelişmeler ile yakınımızda olup bitenleri takip edebilmek.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak.
- Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak.
- Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek. |
|
1 |
Modern Türkiye'nin kurumlarını ortaya çıkaran gelişmeleri ve bu kurumların günümüzdeki ve gelecekteki sürekliliğini değerlendirebilmek |
2 |
2 |
Modern Türkiye'nin ortaya çıkışını sağlayan Ulusal Kurtuluş Savaşı sürecini, yerel tarihle de ilişki kurarak ele alma becerisi kazanmak. |
2 |
|
Türk tarihinin farklı coğrafyalar ve kültürel ortamlar içindeki dönemlerini kurumsal özellikleri ile birlikte değerlendirebilmek. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. 4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek. |
1 |
|
Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma ve kullanma becerisine sahip olmak. |
1 |
1,2 |
Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1 |
|
Türk tarihinin farklı coğrafyalar ve kültürel ortamlar içindeki dönemlerini kurumsal özellikleri ile birlikte değerlendirebilmek. |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. 2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir 6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak. |
1 |
2 |
Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Modern Türkiye'nin ortaya çıkışını sağlayan Ulusal Kurtuluş Savaşı sürecini, yerel tarihle de ilişki kurarak ele alma becerisi kazanmak. |
|
3 |
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak; günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmak. |
|
3 |
Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak. |
2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. 4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Belli bir anda toplumsal yapıların neden belli bir özelliğe sahip olduğunu ve bunun zaman içinde neden ve nasıl değiştiğini |
1,3 |
|
Objektif davranma ve muhakeme yapabilme becerisi kazanmak. |
1 |
|
Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak; günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmak. |
2 |
|
Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,4 |
|
Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak. |
|
5 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeler ile yakınımızda olup bitenleri takip edebilmek. |
1 |
|
Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Belli bir anda toplumsal yapıların neden belli bir özelliğe sahip olduğunu ve bunun zaman içinde neden ve nasıl değiştiğini |
|
1 |
Dünya tarihinin tarihsel ve kültürel mirasını yaratan siyasal süreçleri bilmek ve değerlendirebilmek. |
1 |
|
Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma ve kullanma becerisine sahip olmak. |
|
1 |
Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli dil ve inceleme becerisini kazanmak; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
4 |
Türkiye'nin karşılaştığı kurumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarına ilişkin tarihsel verileri değerlendirebilme yeterliliğine sahip olmak. |
1 |
|
Ulusal ve uluslararası gelişmeler ile yakınımızda olup bitenleri takip edebilmek. |
|
1 |
Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alarak geleceği planlama yeteneği kazanmak. |
2 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. 3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. 5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Öğretmenlik Formasyonu: 2009-2010 Öğretim Yılından başlamak üzere YÖK tarafından Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesine "Pedagojik Formasyon Dersleri Sertifikası" verme hakkı tanınmıştır. Planlanan dersleri başararak bu sertifikayı alan öğrencilerimiz, devlet okullarında ve özel eğitim kurumlarında "Branş Öğretmeni" olma imkânına sahiptir. Tarih Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığının öngördüğü koşulları yerine getirdiklerinde devlet okullarında, özel okullarda ve özel dershanelerde öğretmen olarak görev yapabilirler. Ayrıca arşivlerde, el-yazma eser kütüphanelerinde, basım ve yayın kuruluşlarında uzman olmak mümkündür. Gerekli sertifikalara sahip tarihçiler, turizm, tanıtma ve rehberlik alanlarında da çalışabilirler. Bölüm mezunu tarihçiler, öngörülen genel nitelik ve yabancı dil ölçütlerini taşıdıkları takdirde Yüksek Lisans Programına kabul edilerek, sınavı kazanmaları durumunda Araştırma Görevlisi olarak akademik hayata başlayabilecekleri gibi, üniversitelerin, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümlerinde okutman olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları koşuluyla yüksek lisans programında ve yine ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü 16059 Nilüfer / Bursa
Tel: +90 224 2941855,
e-mail: tarih@uludag.edu.tr
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Cafer ÇİFTÇİ, Tel: +90 224 2941861
Program Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Muhammed Seyyit ŞEN
İletişim Bilgileri: 0224 294 18 02
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Tarih Bölümü; Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Genel Türk Tarihi olmak üzere altı Anabilim Dalından oluşmaktadır. Bölümde 8 Profesör, 2 Doçent, 2 Dr. Öğr. Üyesi, 2 Öğr. Gör. Dr. ve 6 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Akademik personele ait 13 oda, bir toplantı odası ve bir de sekreterya ofisi bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH1001 |
ORTA ASYA TARİHİ (ESKİÇAĞ-ORTAÇAĞ) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH1003 |
KÜLTÜR TARİHİ (TOPLUM,SİYASET,HUKUK) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH1005 |
ESKİÇAĞ TARİHİ(MEZOPOTAMYA,MISIR,ANADOLU) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH1009 |
TARİH METODOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH1011 |
OSMANLI TÜRKÇESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH1013 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH1004 |
KÜLTÜR TARİHİ(DİN,BİLİM,EĞİTİM,İLETİŞİM) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH1006 |
ESKİÇAĞTARİHİ (YUNAN-ROMA) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH1016 |
TARİH SEMİNERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH1020 |
TARİHİ COĞRAFYA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH1022 |
OSMANLICA TARİHİ METİNLER I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH1024 |
TARİHTE OKUMA VE İNCELEME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH2001 |
SELÇUKLU VE ANADOLU SELÇUKLU TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH2007 |
İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ (1258 YILINA KADAR) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH2009 |
BİZANS TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2015 |
OSMANLICA TARİHİ METİNLER II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
13 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH2002 |
OSMANLI SİYASAL TARİHİ(1299-1451) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2004 |
İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ(1258'E KADAR) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2008 |
OSMANLI KURUMLARI(KLASİK DÖNEM) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
16 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH3009 |
OSMANLI SİYASAL TARİHİ (1451 I789) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
TRH3011 |
OSMANLI SOSYAL VE İKT.TARİHİ (1451 I789) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
TRH3013 |
YENİÇAĞ AVRUPA TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH3077 |
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK SİYASAL HAYATI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH3002 |
OSMANLI SİYASAL TARİHİ (1789 I918) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH3006 |
MODERN AVRUPA TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH3008 |
ORTADOĞU TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
13 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH4015 |
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH4093 |
İLETİŞİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH4099 |
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4105 |
CUMHURİYET DÖNEMİ DİPLOMASİ TARİHİ (1919-1950) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH4002 |
20. YÜZYIL TÜRKİYESİNİN SOSYAL VE EKONOMİK TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4018 |
ÇAĞDAŞ ORTA ASYA TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4020 |
CUMHURİYET DÖNEMİ DİPLOMASİ TARİHİ (1950-2000) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD111 |
ALMANCA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD121 |
FRANSIZCA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD112 |
ALMANCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
FRANSIZCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ARK0505 |
MİTOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0507 |
ANADOLU UYGARLIKLARI (GENEL SEC.) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0508 |
ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0509 |
ANTİK ÇAĞ MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0512 |
ROMA MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0514 |
ANTİK ÇAĞDA BURSA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0516 |
ANTİK ÇAĞDA ANITSAL YAPILAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0517 |
ARKEOLOJİ’NİN GİZEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0518 |
ANTİK DÖNEMDE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0519 |
ANTİK DÖNEMDE MÜHENDİSLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0520 |
ANTİK PARANIN ÖYKÜSÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0521 |
ANTİK ÇAĞDA EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0524 |
ROMA MİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0525 |
YUNAN MİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0526 |
BİLGİNİN ARKEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0527 |
ROMA İMPARATORLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0529 |
ROMA ARKEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
BYL0501 |
BİYOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0502 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0502 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0503 |
BİYOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0504 |
EVRİMİN TEMEL İLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0505 |
GENETİKTE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0506 |
TÜRKİYE'DE BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0507 |
EGZOTİK HAYVANLAR BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0508 |
TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0509 |
TIBBİ BİTKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0510 |
GÖLLERDE YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0512 |
ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0514 |
GENETİK VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0515 |
BİYOLOJİK VE KÜLTÜREL EVRİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0516 |
BİYOKİMYA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0517 |
DAVRANIŞ GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0518 |
GENETİK VE EVCİLLEŞTİRMENİN KÖKENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0519 |
EKOLOJİDE TEMEL İLKELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0520 |
SU KİRLİLİĞİ VE ÇEVRESEL ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0521 |
SAĞLIĞIMIZ VE BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0522 |
BİTKİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0523 |
İLK YARDIM |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
BYL0524 |
AĞAÇ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0525 |
PARK VE ORMAN AĞAÇLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0526 |
BİYOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0527 |
İNSAN DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0528 |
CANLI BİTKİ MÜZELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0529 |
PALEOBOTANİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0531 |
DOKU BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0533 |
İNSAN BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
BYL0535 |
TOKSİK MADDELER VE CANLILARA ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0537 |
TOZLAŞMA BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0539 |
DENİZ BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0501 |
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0502 |
SİYASİ COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0503 |
ÇEVRE SORUNLARI VE COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0504 |
ORTADOĞU COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FLS 0525 |
BİLİM TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0505 |
FELSEFE PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0511 |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0514 |
FELSEFE PROBLEMLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0515 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0516 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0524 |
ÇAĞIMIZ VE FELSEFE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0532 |
EKOLOJİ FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0534 |
BİLİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0508 |
DOĞA FELSEFESİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0509 |
DOĞANIN SIRLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
KIM0501 |
KİMYA VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0502 |
ÇEVRE BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0504 |
KİMYA TARİH |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0505 |
TÜRKİYEDE KİMYA ENDÜSTRİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0508 |
BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0510 |
KİMYASAL RİSKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0503 |
LİNEER CEBİR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0504 |
LİNEER CEBİR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0505 |
SOYUT MATEMATİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0506 |
SOYUT MATEMATİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0535 |
MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0538 |
VEKTÖREL ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0503 |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0504 |
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0505 |
İNSAN GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0506 |
PSİKİYATRİK HASTALIKLAR GENETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBG0507 |
LİPOPROTEİN METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0508 |
OBEZİTE VE GENLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0509 |
KANSER BİYOLOJİSİ VE GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0510 |
GEN TEDAVİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0502 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0503 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ0508 |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0509 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SAT0501 |
ANADOLU SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0504 |
ANADOLU SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0505 |
ÇAĞLAR BOYU İSTANBUL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0508 |
BARINAKTAN KENTE YERLEŞİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0509 |
ANADOLU OSMANLI MİMARİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0510 |
ANADOLU'DA OSMANLI MİMARİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0511 |
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0512 |
ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE AVRUPA RESİM SANATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0517 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0518 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0501 |
GÜNÜMÜZ DİL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0503 |
TÜRK TİYATROSU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0504 |
BATI EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0505 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN VE ÖYKÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0506 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0509 |
EDEBİYAT VE HAYAT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0510 |
ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0511 |
TEMEL OSMANLI TÜRKÇESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0512 |
EDEBİYAT VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0514 |
OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH2055 |
ORTAÇAĞ AVRUPA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH2055 |
MEDIAEVAL EUOPEAN HISTORY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH2065 |
ANADOLU UYGARLIKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH2067 |
ANADOLU BEYLİKLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH2069 |
TÜRK KÜLTÜR TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH2073 |
BURSA KENT TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH2081 |
ARAPÇA (KELİME BİLGİSİ) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PFE2001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH2012 |
OSMANLI ARŞİV METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2052 |
İKTİSAT TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2076 |
TÜRK İDARE TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2078 |
TÜRKİYE TARİHİNİN KAYNAKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2080 |
SELÇUKLU MEDENİYETİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2082 |
ARAPÇA (CÜMLE BİLGİSİ) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2084 |
HİSTORY OF CİVİLİZATİON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2086 |
SÖMÜRGECİLİK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH2088 |
BİLİM TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH2096 |
HİNDİSTAN TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
PFE2002 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH3063 |
AYDINLANMA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3063 |
HİSTORY OF ENLİGHTENMENT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3065 |
İKTİSAT TARİHİ METİNLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3067 |
OSMANLI DİPLOMATİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3073 |
ORTADOĞU’DA DİNLER TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3079 |
UZAK DOĞU TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3081 |
LATİNCE (GRAMER) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3093 |
BALKAN TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3095 |
LATİN AMERİKA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3097 |
BÜYÜK BRİTANYA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH3099 |
ESKİÇAĞ AKDENİZ DÜNYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PFE3001 |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PFE3003 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH3050 |
TÜRK MODERNLEŞME TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH3060 |
TARİH BİLİMİNDE ARAŞTIRMA PROJELERİ (YÖNTEM) |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
TRH3066 |
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH3068 |
TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH3082 |
LATİNCE ( METİNLER) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH3086 |
AFRİKA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH3088 |
ANADOLU KENT TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH3088 |
URBAN HISTORY OF ANATOLIA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH3090 |
YENİÇAĞ OSMANLI ARŞİV METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TRH3092 |
OSMANLI TAŞRASINDA SOSYO-EKONOMİK DEĞİŞİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH3094 |
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCENİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH3096 |
TÜRKİYE'DE GÖÇ HAREKETLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH3098 |
RUSYA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
PFE3002 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PFE3004 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH4059 |
YEREL TARİH |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4063 |
ÇAĞDAŞ TARİH İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH4063 |
MODERN HİSTORİCAL RESEARCHES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH4087 |
SOĞUK SAVAŞ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4091 |
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4095 |
TARİHTE EDEBİ VE GÖRSEL KAYNAKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH4097 |
ULUSLARARASI ÖRGÜTLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH4103 |
CUMHURİYET TARİHİ ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4107 |
HISTORY OF CIVILIZATION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH4109 |
DOĞU AVRUPA TÜRK TARİHİ (IV.- XIII.YÜZYILLAR) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4111 |
ÇEVRE TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PFE4001 |
SINIF YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TRH 4060 |
MODERNLEŞME SÜRECİNDE TÜRK KADINI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4014 |
TOPLUMSAL TARİH İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4014 |
SOCİAL HİSTORY RESEARCHES |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4016 |
CUMHURİYET DÖNEMİ YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4062 |
TARİHİ VE KÜLTÜREL ÇEVRE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4066 |
ULUSLARARASI GÜVENLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4068 |
SAVAŞ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4098 |
TÜRKİYE'DE ORDU-SİYASET İLİŞKİLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4102 |
XIII.-XVI. YÜZYILLARDA TÜRK DÜNYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TRH4104 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PFE4002 |
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PFE-MEB |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI |
Seçmeli |
1 |
8 |
0 |
10 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |