Eğitim Programları ve Öğretim
Genel Tanıtım
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü içerisinde Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı altında yer almaktadır. Programda eğitim programı ve öğretim alanına ilişkin temel bilgilerin yer aldığı zorunlu dersler ve bu alanın farklı çalışma konularına ilişkin seçmeli dersler bulunmaktadır. Ayrıca bilimsel araştırma süreçlerine ilişkin teorik ve uygulamaya dönük dersler yine zorunlu ve seçmeli olarak program öğrencilerine sunulmaktadır. Dersler ağırlıklı olarak kuramsal içeriğe sahip olmakla birlikte bu içeriğin önemli bir kısmı uygulamaya dönük bilgilerden oluşmakta ve seminer, tez çalışması gibi süreçler ile uygulamaya dönmektedir. Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programı 1999-2000 akademik yılında eğitim-öğretim etkinliklerine başlamıştır. Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı, 2 Profesör, 2 Doçent ve 1 Doktor Öğretim Üyesi ile hizmet vermektedir.
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Eğitim Programları ve Öğretim Bilim alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1-Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar, 3 - Yeterli yabancı dil becerisine sahip olanlar başvurabilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik ders, Seminer, Uzmanlık Alan Dersi ve Tez (120 AKTS karşılığı) çalışmalarının tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Rehberlik ve Psikolojik danışma alanında yüksek lisans diploması verilir.
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programının amacı, eğitim programları ve öğretim hizmetlerine gereksinim duyulan çeşitli alanlarda program geliştirme ve program değerlendirme alanlarında hizmet sunabilecek, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış ve alandaki bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak uzman personel yetiştirmektir. Bu bağlamda dersler arasında program geliştirmeye ve program değerlendirmeye yönelik uygulamalar yürütmek ve tez çalışmalarında geliştirme ve değerlendirme çalışmaları yapmak yüksek lisans programının hedefleri arasındadır. Aynı zamanda Eğitim programları ve Öğretim Yüksek Lisans programı ile aynı alandaki lisansüstü eğitimin bir sonraki aşaması olan doktora eğitimine öğrenci hazırlanması amaçlanmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
|
2.
Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
|
3.
Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
|
4.
Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
|
5.
Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
|
6.
Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
|
7.
Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
8.
Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
|
9.
Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
|
10.
Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
|
11.
Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
|
12.
Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı mezunları her şeyden önce, gelen öğrencilerinin önemli bir kısmının kamuda öğretmen olması dolayısıyla mesleki gelişimlerine ilişkin kritik ve somut bir adım atmış olmaktadır. Bu somut adımın yürürlüğe girmekte olan öğretmenlik meslek kanunda önemli bir karşılığı bulunmaktadır. Ayrıca, herhangi bir lisans alanı mezunun ek olarak Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans derecesini elde etmesi hem sınıf için hem de okul düzeyinde eğitim öğretim süreçlerinin planlanmasına katkı sağlayacağından özel öğretim kurumları için tercih sebebi olmaktadır. Bunların dışında mezunlar Eğitim Programları ve Öğretim sıfatı ile özel öğretim kurumlarında ve eğitim öğretim ile ilgili kamu ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, koordinatörlük, program geliştirmeci gibi pozisyonlarda görev alabilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70´ine, uygulamaların en az %80´ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders i yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir). Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Ana Bilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Sedat YÜKSEL
e-mail: sedaty@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Arş. Gör. Dr. Elif SEZER BAŞARAN
e-mail: elifsezer@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programına devam eden öğrenciler, Bursa Uludağ Üniversitesi kampüsündeki tüm olanaklardan (çevrimiçi ve çevrimdışı çalışma imkânlarıyla kütüphane, yemekhane, yurtlar, spor tesisleri, öğrenci kulüpleri vb.) faydalanabilirler, ayrıca eğitim fakültesi bünyesinde bulunan kütüphane ve bilgisayar laboratuvarlarından faydalanabilirler.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EYT5101 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
EYT5103 |
EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
EYT5105 |
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAPI VE DAVRANIŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EYT5107 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EYT5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EYT5102 |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE LİDERLİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
EYT5104 |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE STRATEJİK YÖNETİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EYT5106 |
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EYT5108 |
EĞİTİM KURUMLARINDA DENETİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EYT5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EYT5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
EYT5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EYT5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
EYT5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EYT5109 |
ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5111 |
OKUL GELİŞTİRME MODELLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5113 |
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5115 |
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5117 |
ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA VE ÇÖZÜM YOLLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5119 |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5121 |
TÜRKİYE’DE EĞİTİM PLANLAMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EYT5110 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5112 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GÜNCEL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5114 |
HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARINI DÜZENLEME VE DEĞ. |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5116 |
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5118 |
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5120 |
PROJE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5122 |
EĞİTİM YÖNETİMİNDE MOTİVASYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5124 |
ELEŞTİREL VE YARATICI DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
EYT5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |