Türkçe English Curriculum Key Learning Outcomes
Guidance and Psychological Counseling
General Description
1
Brief History
This program was established to train Psychological Counselors and Counselors in the field of Guidance and Psychological Counseling. Since 1993, the program has been accepting students. Guidance and Psychological Counseling Program serves with four professors, five associate professors, two doctoral faculty members, two research assistants.
2
Qualification Awarded
The Psychological Counseling and Guidance program is a first cycle (Bachelors’s Degree) program.
3
Level of Qualification
First Cycle
4
Specific Admission Requirements
Undergraduate students are accepted to this program through the Higher Education Examination, under the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) places students in an undergraduate programme based on their exam score. Applicants are required to : 1. Have a high school (or equivalent ) degree 2. Take a satisfying Equal-weight (Turkish and mathematics) score in the Higher Education Exam.
5
Specific arrangements for the recognition of prior learning
The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.
6
Qualification Requirements and Regulations
For the graduation from this program, the students are required to have completed all the courses in their undergraduate program with a letter grade better than DD, to have completed a minimum of 240 ECTS credits, and to have at least 2.00/4.00 of Cumulative Grade Points Average (GPA).
7
Profile of The Programme
The aim of the undergraduate program of Psychological Counseling and Guidance is to equip the counselor trainees with the necessary skills, knowledge, and attitudes required for the field of psychological counseling and guidance. People who graduate from this program are expected to have ethical values and principles of the profession; and follow the developments of the profession. They also are expected to have investigating, quationing, critical thinking skills, and cope with the problems they face as professional counselors.
8
Key Learning Outcomes & TYYÇ & TAY Relationship
8.1
Key Learning Outcomes
8.2
TYYÇ - Key Learning Outcomes Relationship
SKILLS Cognitive - Practical
KNOWLEDGE Theoretical - Conceptual
COMPETENCES Field Specific Competence
COMPETENCES Competence to Work Independently and Take Responsibility
COMPETENCES Communication and Social Competence
COMPETENCES Learning Competence
8.3
TYYÇ - TAY Key Learning Outcomes Relationship
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2 1,2,3,5,6
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2 1,2,3,5,6
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2 1,3,5,6
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2 1,3,5,6
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2 1,3,4,5,6
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2 6
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 4,6
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2 1,2,3
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2 1,3,5,6
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2 1,3,4,5,6
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2 1,4,5,6
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2 1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2 2
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2 3
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 3
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2 1,3,5,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1 2,3
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1 1,2,5,6
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1 4,5
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1 1,2,4,5,6
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1 4,5
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1 1,4,5,6
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1 4,5
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1 4,5
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1 4,5,6
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1 5,6
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1 1,4,5
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1 2,6
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1 1,2,3,4
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1 1,4,5
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1 4,5,6
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1 4,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2 4
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2 1,2,4,6,7
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2 7
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2 4,7
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2 2,3,6,7
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2 3,4,5,6,7
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 3
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2 1,2,4,6
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2 2,3,4,5,6,7
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2 7
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2 1,2,3,4,5,6,7
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2 2,3,6,7
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2 7
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 2,4
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2 1,4,5,7
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2,3 3
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2,3 1,3
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2 1,3
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2,3 1,3
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2,3 1,3
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2,3 1,3
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2,3 1,3
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2,3 1,3
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2,3 1
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2,3 1
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2,3 1,2,3
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2,3
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2,3 2
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3 1
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2,3,4,5 1,3,4
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2,3,4,5 3,4,5,6
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2,3,4,5 3,4,7
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2,3,4,5 4,5,6
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2,3,4,5 3,5,6
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2,3,4,5 2,4,5,8
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3,5 2,3,5,8
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2,3,4,5 1,3,4,5,8
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2,3,4,5 1,3,5,6,8
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2,3,4,5 3,5
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2,3,4,5 1,2,3,6,8
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2,3,4,5 2,3,6,8
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2,3,4 3,4,5
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2,3,4,5 3,4,5,7
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3,5 3,5,6
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3,4,5 2,3,4,6,8
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2,3 1,2
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2,3 1,3,4
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2,3 1,2,3,4
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2,3 1,2,3,4
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2,3 1,2,3,4
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2,3 2,4
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3 1,3,4
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2,3 3
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2,3 1,2,3,4
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2,3 1,3,4
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2,3 1,3,4
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2,3 1,2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 2,3 1,4
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2,3 1,2
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3 1,2,4
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3 1,2,3,4
9
Occupational Profiles of Graduates With Examples
Graduates of the Psychological Counseling and Guidance programme are employed by the Ministry of National Education as school counselors in state and private schools, in research and guidance centers, in private educational institutions, in counseling centers of higher educational institutions, and in The Ministry of Justice. They also find jobs in private institutions’ human resources departments as counselors.
10
Access to Further Studies
Students graduating from this program may apply master and doctoral level graduate programs, if they take ALES (Selection Examination for Academic Personnel and Graduate/Postgraduate Studies) and Foreign Language exams.
11
Examination Regulations, Assessment and Grading
Each student is required to register for classes at the beginning of the semester. To take the final exam, each student must continue at least 70% of the courses, and must continue at least 80% of the practices. For each course students are subjected to at least one midterm and a final exam. The contribution of the midterm exam (as the midterm grade, homeworks, laboratory exams, quizzes, etc. can be evaluated) to the success grade could be 50%. The contribution of the final exam to the success grade should be at least 50%. All exams are evaluated over 100 points. Final exam are required to obtain at least 50 points. Students who have received letter grades as AA, BA, BB, CB and CC are considered successful from that course. DC and DD notes are notes that conditionally successful. Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA of alt least 2.00 in order to be considered successful in a year.
12
Graduation Requirements
In order to meet graduation requirements students must earn a minimum of 240 credits. The minimum GPA required for graduating with an undergraduate degree is 2.00/4.00.
13
Mode of Study
Full-Time
14
Address and Contact Details
Bölüm Başkanı:
Prof. Dr. Nagihan OĞUZ DURAN
e-mail: nagihan@uludag.edu.tr
Ana Bilim Dalı Başkanı
Doç. Dr. Asuman YÜKSEL
e-mail: asumany@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü
Dr. Öğr. Üy. Meltem YILDIZ
e-mail: meltemyildiz@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatör Yardımcısı
Araş. Gör. Firdevs ÖZTÜRK
e-mail:firdevsozturk@uludag.edu.tr
15
Facilities
Students attending the RPD Undergraduate Program can benefit from all the facilities on the U.U. campus (library, dining hall, dormitories, sports facilities, student clubs, etc.), as well as the library and computer laboratories, group counseling room, and camera and recording devices provided to students for different courses within the Faculty of Education.
There are thirteen faculty members including four professors, five associate professors, two doctoral faculty members and two research assistants in the Guidance and Psychological Counseling Program of the Department of Educational Sciences. The Department of Educational Sciences has a total of twenty-four faculty members, including the faculty members in the Curriculum and Instruction program and the Educational Administration, Supervision, Planning and Economics program. Students can meet with faculty members during the designated interview hours.
16
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr