Türkçe English Curriculum Key Learning Outcomes
Guidance and Psychological Counseling
General Description
1
Brief History
The Divison of Psychological Counseling and Guidance established in 1993 (a) to train specialists in the fields of Psychological Counseling and Guidance.
2
Qualification Awarded
The Psychological Counseling and Guidance program is a first cycle (Bachelors’s Degree) program.
3
Level of Qualification
First Cycle
4
Specific Admission Requirements
Undergraduate students are accepted to this program through the Higher Education Examination, under the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) places students in an undergraduate programme based on their exam score. Applicants are required to : 1. Have a high school (or equivalent ) degree 2. Take a satisfying Equal-weight (Turkish and mathematics) score in the Higher Education Exam.
5
Specific arrangements for the recognition of prior learning
The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.
6
Qualification Requirements and Regulations
For the graduation from this program, the students are required to have completed all the courses in their undergraduate program with a letter grade better than DD, to have completed a minimum of 240 ECTS credits, and to have at least 2.00/4.00 of Cumulative Grade Points Average (GPA).
7
Profile of The Programme
The aim of the undergraduate program of Psychological Counseling and Guidance is to equip the counselor trainees with the necessary skills, knowledge, and attitudes required for the field of psychological counseling and guidance. People who graduate from this program are expected to have ethical values and principles of the profession; and follow the developments of the profession. They also are expected to have investigating, quationing, critical thinking skills, and cope with the problems they face as professional counselors.
8
Key Learning Outcomes & Classified & Comparative
SKILLS Cognitive - Practical
KNOWLEDGE Theoretical - Conceptual
COMPETENCES Field Specific Competence
COMPETENCES Competence to Work Independently and Take Responsibility
COMPETENCES Communication and Social Competence
COMPETENCES Learning Competence
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2 1,2,3,5,6
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2 1,2,3,5,6
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2 1,3,5,6
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2 1,3,5,6
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2 1,3,4,5,6
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2 6
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 4,6
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2 1,2,3
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2 1,3,5,6
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2 1,3,4,5,6
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2 1,4,5,6
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2 1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2 2
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2 3
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 3
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2 1,3,5,6
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1 2,6
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1 1,2,3,4
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1 1,4,5
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1 4,5,6
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1 4,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1 2,3
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1 1,2,5,6
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1 4,5
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1 1,2,4,5,6
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1 4,5
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1 1,4,5,6
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1 4,5
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1 4,5
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1 4,5,6
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1 5,6
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1 1,4,5
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2 4
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2 1,2,4,6,7
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2 7
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2 4,7
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2 2,3,6,7
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2 3,4,5,6,7
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 3
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2 1,2,4,6
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2 2,3,4,5,6,7
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2 7
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2 1,2,3,4,5,6,7
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2 2,3,6,7
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2 7
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2 2,4
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2 1,4,5,7
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2,3 3
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2,3 1,3
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2 1,3
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2,3 1,3
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2,3 1,3
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2,3 1,3
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2,3 1,3
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2,3 1,3
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2,3 1
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2,3 1
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2,3 1,2,3
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2,3
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2,3 2
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3 1
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3 1
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2,3,4,5 1,3,4
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2,3,4,5 3,4,5,6
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2,3,4,5 3,4,7
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2,3,4,5 4,5,6
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2,3,4,5 3,5,6
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2,3,4,5 2,4,5,8
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3,5 2,3,5,8
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2,3,4,5 1,3,4,5,8
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2,3,4,5 1,3,5,6,8
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2,3,4,5 3,5
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2,3,4,5 1,2,3,6,8
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2,3,4,5 2,3,6,8
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 1,2,3,4 3,4,5
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2,3,4,5 3,4,5,7
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3,5 3,5,6
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3,4,5 2,3,4,6,8
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Alanına ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar. 1,2,3 1,2
Çalıştıkları kurumlarda, dezavantajlı (yoksul, göçmen, sığınmacı, yetersizliği olan bireyler vb.) bireylerin eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkililerle konsültasyon ve koordinasyon sağlar. 1,2,3 1,3,4
Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir. 1,2,3 1,2,3,4
Kapsamlı gelişimsel rehberlik anlayışının amaç ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir. 1,2,3 1,2,3,4
Kişisel-sosyal rehberlikten mesleki rehberliğe, eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini, hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. 1,2,3 1,2,3,4
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. 1,2,3 2,4
Öğretim ilke ve tekniklerinin, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3 1,3,4
PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. 1,2,3 3
PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. 1,2,3 1,2,3,4
PDR alanındaki çalışmalarda uygun bireyi tanıma tekniklerini seçer, uygular ve değerlendirir. 1,2,3 1,3,4
PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ilişkin (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) gerekli bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular. 1,2,3 1,3,4
PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1,2,3 1,2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. 2,3 1,4
Psikolojik danışmanların PDR alanının farklı uzmanlık alanlarına ait (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, aile danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı , ruh sağlığı danışmanlığı gibi) rol ve görevleri yerine getirir. 1,2,3 1,2
Sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimleri üzerine etkisini değerlendirir. 1,2,3 1,2,4
Sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla bireylere ve gruplara yönelik, kültüre duyarlı, toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular. 1,2,3 1,2,3,4
9
Occupational Profiles of Graduates With Examples
Graduates of the Psychological Counseling and Guidance programme are employed by the Ministry of National Education as school counselors in state and private schools, in research and guidance centers, in private educational institutions, in counseling centers of higher educational institutions, and in The Ministry of Justice. They also find jobs in private institutions’ human resources departments as counselors.
10
Access to Further Studies
Students graduating from this program may apply master and doctoral level graduate programs, if they take ALES (Selection Examination for Academic Personnel and Graduate/Postgraduate Studies) and Foreign Language exams.
11
Examination Regulations, Assessment and Grading
Each student is required to register for classes at the beginning of the semester. To take the final exam, each student must continue at least 70% of the courses, and must continue at least 80% of the practices. For each course students are subjected to at least one midterm and a final exam. The contribution of the midterm exam (as the midterm grade, homeworks, laboratory exams, quizzes, etc. can be evaluated) to the success grade could be 50%. The contribution of the final exam to the success grade should be at least 50%. All exams are evaluated over 100 points. Final exam are required to obtain at least 50 points. Students who have received letter grades as AA, BA, BB, CB and CC are considered successful from that course. DC and DD notes are notes that conditionally successful. Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA of alt least 2.00 in order to be considered successful in a year.
12
Graduation Requirements
In order to meet graduation requirements students must earn a minimum of 240 credits. The minimum GPA required for graduating with an undergraduate degree is 2.00/4.00.
13
Mode of Study
Full-Time
14
Address and Contact Details
Bölüm Başkanı:
Prof. Dr. Sedat YÜKSEL
U.Ü.Eğitim Fak. 16110 Nilüfer Bursa
Tel:+90 (224) 294 22 10
Email: sedaty@uludag.edu.tr
Anabilim Dalı Başkanı:
Prof. Dr. Figen Akça
U.Ü.Eğitim Fak. 16110 Nilüfer Bursa
Tel:+90 (224) 294 22 78
Email: figenakca@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü:
Öğr. Gör. Dr. Hacer Belen
U.Ü.Eğitim Fak. 16110 Nilüfer Bursa
Tel:+90 (224) 295 50 59
Email: hacerbelen@uludag.edu.tr
15
Facilities
All the campus facilities (library, hall, dormitories, fitnes center, student clubs etc.) are available for the students. Additionally, students can use the faculty library and computer center.
As of the academic year of 2011-2012, nine academic staff (two professors, two associated professors, three assistant professors and an instructor) actively teach courses for the divison of Psychological Counseling and Guidance. While including the divisons of Educational Programs and Instruction, Educational Administration, Supervision, Planning and Economics, and Educational Measurement and Evaluation, the number of the academic staff for the Department of Educational Sciences reaches a total of 17. Students can contact with the academic staff in scheduled office hours.
1. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
GZK0001 INFORMATION TECHNOLOGIES Compulsory 3 0 0 5
MBZ0001 INTRODUCTION TO EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
MBZ0003 EDUCATIONAL SOCIOLOGY Compulsory 2 0 0 3
RPD1001 INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY Compulsory 2 0 0 4
RPD1003 CULTURAL ANTHROPOLOGY Compulsory 2 0 0 4
GKZ1001 ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF REVOLUTIONS I Compulsory 2 0 0 3
GKZ1003 TURKISH LANGAUGE I Compulsory 3 0 0 5
GKZ1005 FOREIGN LANGUAGE I Compulsory 2 0 0 3
Total 30
2. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
MBZ0002 EDUCATIONAL PHILOSOPHY Compulsory 2 0 0 3
MBZ0007 TEACHING TECHNOLOGIES Compulsory 2 0 0 3
RPD1002 DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY I Compulsory 2 0 0 4
RPD1004 PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGY Compulsory 2 0 0 4
RPD1006 GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING IN SCHOOLS Compulsory 2 0 0 5
GZK1002 ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF REVOLUTIONS II Compulsory 2 0 0 3
GZK1004 TURKISH LANGUAGE II Compulsory 3 0 0 5
GZK1006 FOREIGN LANGUAGE II Compulsory 2 0 0 3
Total 30
3. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
MBZ0008 PRINCIPLES AND METHODS OF INSTRUCTION Compulsory 2 0 0 3
RPD2001 DEVELOPMENT PSYCHOLOGY II Compulsory 2 0 0 4
RPD2003 LEARNING PSYCHOLOGY Compulsory 2 0 0 4
RPD2005 SOCIAL PSYCHOLOGY Compulsory 2 0 0 4
RPD2007 BASIC STATISTICS Compulsory 2 0 0 4
Click to choose optional courses. 11
Total 30
4. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
GKZ0002 COMMUNITY SERVICE APPLICATIONS Compulsory 1 2 0 3
MBZ0005 HISTORY OF TURKISH EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
MBZ0006 RESEARCH METHODS IN EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
RPD2002 PERSONALITY THEORIES Compulsory 2 0 0 2
RPD2004 LIFE SPAN DEVELOPMENT AND ADJUSTMENT Compulsory 2 0 0 2
RPD2006 CHARACTER AND VALUE EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
RPD2008 NON-TEST TECHNIQUES Compulsory 1 2 0 3
Total 19
5. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
MBZ0009 TURKISH EDUCATIONAL SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT Compulsory 2 0 0 3
MBZ0010 MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
RPD3001 BEHAVIOURAL DISORDERS I Compulsory 2 0 0 3
RPD3003 PSYCHOLOGICAL TESTING Compulsory 1 2 0 3
RPD3005 PRINCIPLES AND TECHNIQUES OF COUNSELING Compulsory 2 0 0 3
RPD3007 COUNSELING THEORIES Compulsory 2 0 0 2
RPD3009 VOCATIONAL GUIDANCE Compulsory 2 0 0 2
Total 19
6. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
MBZ0011 MORAL AND ETHICS IN EDUCATION Compulsory 2 0 0 3
MBZ0012 CLASSROOM MANAGEMENT Compulsory 2 0 0 3
RPD3002 BEHAVIOURAL DISORDERS 2 Compulsory 2 0 0 2
RPD3004 PSYCHOLOGICAL COUNSELING SKILLS Compulsory 1 2 0 4
RPD3006 GROUP COUNSELING Compulsory 2 0 0 3
RPD3008 APPLIED VOCATIONAL GUIDANCE Compulsory 1 2 0 2
RPD3010 SPIRITUAL COUNSELING Compulsory 2 0 0 2
Total 19
7. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
MBRPD01 GPC APPLICATIONS IN SCHOOLS 1 Compulsory 2 6 0 10
MBZ0014 SPECIAL EDUCATION AND INCLUSION Compulsory 2 0 0 3
RPD4001 FAMILY COUNSELING Compulsory 2 0 0 2
RPD4003 ETHICS IN COUNSELING AND LEGAL ISSUES Compulsory 2 0 0 2
RPD4005 PROGRAM DEVELOPMENT IN GUIDANCE Compulsory 2 0 0 2
RPD4007 INDIVIDUAL COUNSELING PRACTICE I Compulsory 1 2 0 3
Total 22
8. Semester
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
MBRPD02 GPC APPLICATIONS IN SCHOOLS II Compulsory 2 6 0 10
RPD4002 JUVENILE LAW Compulsory 2 0 0 3
RPD4004 POSTTRAUMATIC PSYCHOLOGICAL COUNSELING Compulsory 2 0 0 3
RPD4006 SEMINAR IN GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING Compulsory 2 0 0 3
RPD4008 INDIVIDUAL COUNSELING PRACTICE II Compulsory 1 2 0 3
Total 22
3. Semester Optional Courses
Course Code Course Title Type of Course T1 U2 L3 ECTS
GKS0002 NUTRITION AND HEALTH Optional 2 0 0 3
GKS0003 PHILOSOPHY AND HISTORY OF SCIENCE Optional 2 0 0 3
GKS0004 ETHICS OF SCIENCE AND RESEARCH Optional 2 0 0 3
GKS0006 TURKISH TRADITIONAL HANDCRAFTS Optional 2 0 0 3
GKS0008 HUMAN RELATIONSHIPS AND COMMUNICATION Optional 2 0 0 3
GKS0009 CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT Optional 2 0 0 3
GKS0011 MEDIA LITERACY Optional 2 0 0 3
GKS0013 ART AND AESTHETICS Optional 2 0 0 3
GKS0014 TURKISH FOLK DANCES Optional 2 0 0 3
GKS0016 TURKISH CULTURAL GEOGRAPHY Optional 2 0 0 3
GKS0017 TRADITIONAL TURKISH MUSIC Optional 2 0 0 3
GKS0018 HISTORY OF TURKISH ART Optional 2 0 0 3
MBS0002 CHILD PSYCHOLOGY Optional 2 0 0 4
MBS0007 DRAMA IN EDUCATION Optional 2 0 0 4
MBS0009 PROGRAM DEVELOPMENT IN EDUCATION Optional 2 0 0 4
MBS0010 PROJECT DEVELOPMENT IN EDUCATION Optional 2 0 0 4
MBS0011 CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING Optional 2 0 0 4
MBS0016 MICRO TEACHING Optional 2 0 0 4
MBS0017 MUSEUM EDUCATION Optional 2 0 0 4
MBS0018 OUT OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS Optional 2 0 0 4
MBS0021 SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION Optional 2 0 0 4
RPD0003 COUNSELING IN CHILDREN AND ADOLESCENCE Optional 2 0 0 4
RPD0005 BRIEF COUNSELING Optional 2 0 0 4
RPD0006 CRISIS INTERVENTION Optional 2 0 0 4
RPD0008 MENTAL HEALTH IN SCHOOL Optional 2 0 0 4
RPD0009 PREVENTIVE COUNSELING AND GUIDANCE Optional 2 0 0 4
RPD0012 SOCIAL SKILLS TEACHING Optional 2 0 0 4
RPD0014 CREATIVE DRAMA Optional 2 0 0 4
RPD0015 NEW PSYCHOLOGICAL COUNSELING APPROACHES AND MODELS Optional 2 0 0 4
RPD0016 ADULT EDUCATION AND LIFELONG LEARNING Optional 2 0 0 4
RPD0021 PARENTAL EDUCATION Optional 2 0 0 4
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr