YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hakim olmak. |
1,2,3 |
1 |
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme |
1,2,3 |
1 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme |
1,3 |
1,3 |
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme |
1,2,3 |
1,3 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
1,2,3 |
1,3 |
Mesleki etik, sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Office, photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
1 |
1 |
Sualtı arkeolojisi konusunda teknik beceri sahibi olma. |
3 |
1,3 |
Teknik çizim konusunda yeterlilik kazanma. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. 2-Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2-Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. 3-Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. 4-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hakim olmak. |
1 |
1 |
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme |
1,2,3 |
1 |
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme |
1,2 |
1,2 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
2 |
2 |
Office, photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
1 |
1 |
Sualtı arkeolojisi konusunda teknik beceri sahibi olma. |
1,2 |
1 |
Teknik çizim konusunda yeterlilik kazanma. |
1 |
1 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgi Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları kullanabilme. |
3 |
4 |
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hakim olmak. |
1,2,4 |
3,4 |
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
1,2 |
2,3 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme |
1,2 |
1,2,3 |
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme |
1,2 |
2,3 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme |
1,3,4 |
5 |
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme |
1,3,4 |
3,4 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
1,2 |
2 |
Mesleki etik, sorumluluk bilincine sahip olabilme |
2 |
1,2,3 |
Office, photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
3,4 |
4,5 |
Teknik çizim konusunda yeterlilik kazanma. |
4 |
5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2-Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. 3-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. 4-Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanı ile ilgi Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları kullanabilme. |
1 |
|
Antik Çağ Anadolu Mozaikleri konusunda ikonografi, stil, teknik ve kronoloji konularına hakim olmak. |
1 |
1 |
Arkeolojik alanlarla ilgili projeler üretebilme ve sorumluluk alabilme. |
1 |
1,2 |
Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme |
1 |
1,2 |
Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırması) proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme |
1 |
1,2 |
Arkeolojik verileri teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme |
1 |
1 |
Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme |
1 |
1 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme. |
1 |
1 |
Mesleki etik, sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
1 |
Office, photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
1 |
|
Sualtı arkeolojisi konusunda teknik beceri sahibi olma. |
1 |
1 |
Teknik çizim konusunda yeterlilik kazanma. |
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. |
|