YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alan ile ilgili diğer disiplinlerle ilişkisinin gelişmesine katkıda bulunur. |
|
1,2,3 |
Alan yazından etik kurallar çerçevesinde yararlanır. |
|
1,2,3 |
Alanın kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar ve yerinde kullanır. |
|
1,2,3 |
Araştırmalarını ulusal ve uluslararası konferanslar ve bilimsel yayınlarda yayımlar. |
|
1,2,3 |
Bilimsel araştırmaları tasarlar, yürütür ve rapor eder. |
|
1,2,3 |
Eğitim ile teknolojinin bütünleştirilmesi süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2,3 |
Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun yöntemleri kullanarak toplar, çözümler ve yordar. |
|
1,2,3 |
Öğretim sistemleri tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2,3 |
Öğretim teknolojileri alanının geliştirilmesinde liderlik eder. |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alan ile ilgili diğer disiplinlerle ilişkisinin gelişmesine katkıda bulunur. |
|
1,2,3,4 |
Alan yazından etik kurallar çerçevesinde yararlanır. |
|
1,2,3,4 |
Alanın kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar ve yerinde kullanır. |
|
1,2,3,4 |
Araştırmalarını ulusal ve uluslararası konferanslar ve bilimsel yayınlarda yayımlar. |
|
1,2,3,4 |
Bilimsel araştırmaları tasarlar, yürütür ve rapor eder. |
|
1,2,3,4 |
Eğitim ile teknolojinin bütünleştirilmesi süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2,3,4 |
Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun yöntemleri kullanarak toplar, çözümler ve yordar. |
|
1,2,3,4 |
Öğretim sistemleri tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2,3,4 |
Öğretim teknolojileri alanının geliştirilmesinde liderlik eder. |
|
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alan ile ilgili diğer disiplinlerle ilişkisinin gelişmesine katkıda bulunur. |
|
1,2,3,4 |
Alan yazından etik kurallar çerçevesinde yararlanır. |
|
1,2,3,4 |
Alanın kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar ve yerinde kullanır. |
|
1,2,3,4 |
Araştırmalarını ulusal ve uluslararası konferanslar ve bilimsel yayınlarda yayımlar. |
|
1,2,3,4 |
Bilimsel araştırmaları tasarlar, yürütür ve rapor eder. |
|
1,2,3,4 |
Eğitim ile teknolojinin bütünleştirilmesi süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2,3,4 |
Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun yöntemleri kullanarak toplar, çözümler ve yordar. |
|
2,3,4 |
Öğretim sistemleri tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2,3,4 |
Öğretim teknolojileri alanının geliştirilmesinde liderlik eder. |
|
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alan ile ilgili diğer disiplinlerle ilişkisinin gelişmesine katkıda bulunur. |
|
1,2,3,4 |
Alan yazından etik kurallar çerçevesinde yararlanır. |
|
1,2,3,4 |
Alanın kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar ve yerinde kullanır. |
|
1,2,3,4 |
Araştırmalarını ulusal ve uluslararası konferanslar ve bilimsel yayınlarda yayımlar. |
|
1,3 |
Bilimsel araştırmaları tasarlar, yürütür ve rapor eder. |
|
1,2 |
Eğitim ile teknolojinin bütünleştirilmesi süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2 |
Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun yöntemleri kullanarak toplar, çözümler ve yordar. |
|
1 |
Öğretim sistemleri tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir. |
|
1,2 |
Öğretim teknolojileri alanının geliştirilmesinde liderlik eder. |
|
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
|