YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. 2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
İnşaat mühendisliğinde doktora yaptığı alanda edindiği
uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri
kullanabilme |
1,2,3 |
1,2 |
Alanı il ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları
geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri
çerçevesinde değerlendirebilme |
1,2,3 |
4 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini
kullanarak çözümleyebilme |
1,2,3 |
2,3,4 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren
ortamlarda liderlik yapabilme |
1,2,3 |
1,3 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen
karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar
geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
1,2,3 |
2,3,4 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız
olarak yürütebilme ve edindiği bilgileri, problem çözme
ve/veya uygulama becerilerini farklı disiplin alanlarından
gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni
bilgiler oluşturabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve
nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki
gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde
aktarabilme |
1,2,3 |
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte
bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1,2,3 |
|
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
1,2,3 |
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel
bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve
gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme |
1,2,3 |
|
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. 2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. 3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
İnşaat mühendisliğinde doktora yaptığı alanda edindiği
uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri
kullanabilme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanı il ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları
geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri
çerçevesinde değerlendirebilme |
1,2,3 |
2,5 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini
kullanarak çözümleyebilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren
ortamlarda liderlik yapabilme |
1,2,3 |
1,2,4,5 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen
karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar
geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
1,2,3 |
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız
olarak yürütebilme ve edindiği bilgileri, problem çözme
ve/veya uygulama becerilerini farklı disiplin alanlarından
gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni
bilgiler oluşturabilme |
1,2,3 |
1,2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,
uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal,
bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme
ve bu değerleri öğretebilme |
1,2,3 |
2,4 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
1,2,3 |
2,4 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve
nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki
gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde
aktarabilme |
|
5,6 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte
bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
|
6 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel
bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve
gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme |
|
2,3,5 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İnşaat mühendisliğinde doktora yaptığı alanda edindiği
uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri
kullanabilme |
|
2,3,5 |
Alanı il ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları
geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri
çerçevesinde değerlendirebilme |
|
2,4,6 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini
kullanarak çözümleyebilme |
|
4,5,7,8 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren
ortamlarda liderlik yapabilme |
1,2,3,4 |
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen
karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar
geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
4,5,7,8 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız
olarak yürütebilme ve edindiği bilgileri, problem çözme
ve/veya uygulama becerilerini farklı disiplin alanlarından
gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni
bilgiler oluşturabilme |
|
2,3,4,5 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,
uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal,
bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme
ve bu değerleri öğretebilme |
1,2,3,4 |
4,5,6 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
1,2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve
nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki
gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde
aktarabilme |
1,2,3,4 |
2 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
1,2,3,4 |
1 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel
bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve
gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme |
1,2,3,4 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İnşaat mühendisliğinde doktora yaptığı alanda edindiği
uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri
kullanabilme |
|
1,2,3 |
Alanı il ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları
geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri
çerçevesinde değerlendirebilme |
1 |
4 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini
kullanarak çözümleyebilme |
|
3,4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen
karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar
geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
1 |
1,2,3 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız
olarak yürütebilme ve edindiği bilgileri, problem çözme
ve/veya uygulama becerilerini farklı disiplin alanlarından
gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni
bilgiler oluşturabilme |
1 |
1,3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
1 |
4 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve
nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki
gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde
aktarabilme |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte
bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
|
8 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
1 |
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel
bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve
gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme |
1 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. 2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. 3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. 4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|