Genel Tanıtım
Kimya bölümü 1983 yılında, Fen-Edebiyat Fakültesine bünyesinde kurulmuştur. Otuza yakın akademik kadrosu: 13 Profesör, 7 Doçent, 2 Dr. Öğrtim Üyesi, 3 Dr. Araştırma görevlisi, 1 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Kimya eğitimi 1 yıl İngilizce hazırlık olmak üzere toplam 5 yıldır ve %30 İngilizce olarak yürütülmektedir. Bölümde 1992 den beri II. öğretim programı da mevcuttur. Mezunlarımız Kimya Lisans diploması alarak Kimyager olarak çalışmaktadırlar. Eğitim modelimiz; Analitik, Anorganik, Fizikokimya ve Organik opsiyonlarından oluşmaktadır. Misyonumuz, ulusal ve uluslar arası düzeyde araştırmalar yapabilecek, sorunlar karşısında bilgi ve becerisini etkin kullanabilme kapasitesine sahip kimyacılar yetiştirerek, bilim ve teknolojinin toplum yararına dönüşmesine öncülük etmektir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Kimya Bilimi alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Kimya Bilim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı´ndan yeterli puan almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Kimya alanında lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken toplam 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimli derslerin tümünü başarı ile tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Kimya lisans programı 1 yıl İngilizce hazırlık ve takiben 4 yıllık eğitim-öğretim programı içermektedir. Birinci yıl farklı düzeyde eğitim almış öğrencilerin bilgi düzeylerini aynı seviyeye getirmek için genel dersler (Bilgisayar, Fizik, Genel Kimya, Matematik gibi) içermektedir. İkinci ve üçüncü yıllar ise, temel kimya bilim dallarına ait (Analitik, Anorganik, Fizikokimya, Organik, Biyokimya) hem teorik bilgi birikimini hem de uygulama yeteneğini geliştirebilmesine imkan sağlayacak şekilde düzenlenmiştir. Dördüncü yıl ise, ilgi alanına giren modüllerden birini seçmesini imkan tanıyacak şekilde tasarlanmıştır. Kimya Lisans programından mezun olan öğrenciler Kimyacı unvanı alırlar ve Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Anabilim Dalında Yüksek Lisans ve Doktora eğitimine hak kazanırlar. Lisans derecesi, eğitim planında yer alan 240 AKTS´lik bütün dersleri tamamlayan öğrencilere verilir. Program öğrencilere kimyaya ait temel kavramları öğretmek, bu kavramları kullanarak problemleri anlama ve çözüm yolları geliştirmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Seçmeli dersleri içeren üçüncü ve dördüncü eğitim yıllarında, sanayi sorunlarına öğrencilerin akılcı bir yaklaşım geliştirmesi hedeflenmiştir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Kimyasal maddeleri iş güvenliği, sağlık ve çevreye etkileri konusunda bilinçli olarak kullanır.
|
2.
Kimyadaki temel kavramları kullanarak veriler toplar, onları analiz edip, anlamlı hale getirerek problemlerin çözümünde kullanır.
|
3.
Kimyasal maddelerin yapı - özellik ilişkilerini kavrayarak, sentez yapabilir.
|
4.
Kimya alanında kullanılan modern araç ve gereçleri bilir ve uygun olanı seçerek malzemeleri karakterize etmek için kullanır.
|
5.
Temel bilgi birikimlerini kimya endüstrisi, sağlık sektörü ve kimyanın kullanıldığı her türlü işletme ve araştırma-geliştirme laboratuarlarında uygulamaya dönüştürebilir.
|
6.
Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
|
7.
Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
|
8.
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde ilgili bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
|
9.
Alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
10.
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma yetisine ve bilimsel bir konuyu teknolojiye uygun aktarabilme ve sunma becerisine sahiptir.
|
11.
Kimya bilgi birikimini eğitim ve öğretimin değişik alanlarında aktarma yeteneğine sahiptir.
|
12.
Kimya ve diğer disiplinler arasında teknik ve bilimsel ilişki kurabilir ve bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
13.
Çevresel ve sağlık sorunlarının nedeninin ve çözümünün kimyada olduğunu bilir. Bu çerçevede multidisipliner işbirliğinin gerekliliğine inanır.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Kimya bilgi birikimini eğitim ve öğretimin değişik alanlarında aktarma yeteneğine sahiptir.
- Kimyasal maddeleri iş güvenliği, sağlık ve çevreye etkileri konusunda bilinçli olarak kullanır.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Kimyasal maddelerin yapı - özellik ilişkilerini kavrayarak, sentez yapabilir.
- Temel bilgi birikimlerini kimya endüstrisi, sağlık sektörü ve kimyanın kullanıldığı her türlü işletme ve araştırma-geliştirme laboratuarlarında uygulamaya dönüştürebilir.
- Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma yetisine ve bilimsel bir konuyu teknolojiye uygun aktarabilme ve sunma becerisine sahiptir.
- Kimyadaki temel kavramları kullanarak veriler toplar, onları analiz edip, anlamlı hale getirerek problemlerin çözümünde kullanır.
- Kimya alanında kullanılan modern araç ve gereçleri bilir ve uygun olanı seçerek malzemeleri karakterize etmek için kullanır.
- Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Çevresel ve sağlık sorunlarının nedeninin ve çözümünün kimyada olduğunu bilir. Bu çerçevede multidisipliner işbirliğinin gerekliliğine inanır.
- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde ilgili bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
- Kimya ve diğer disiplinler arasında teknik ve bilimsel ilişki kurabilir ve bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Kimyasal maddelerin yapı - özellik ilişkilerini kavrayarak, sentez yapabilir.
- Temel bilgi birikimlerini kimya endüstrisi, sağlık sektörü ve kimyanın kullanıldığı her türlü işletme ve araştırma-geliştirme laboratuarlarında uygulamaya dönüştürebilir.
- Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma yetisine ve bilimsel bir konuyu teknolojiye uygun aktarabilme ve sunma becerisine sahiptir.
- Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Kimya bilgi birikimini eğitim ve öğretimin değişik alanlarında aktarma yeteneğine sahiptir.
- Kimyasal maddeleri iş güvenliği, sağlık ve çevreye etkileri konusunda bilinçli olarak kullanır.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Kimya alanında kullanılan modern araç ve gereçleri bilir ve uygun olanı seçerek malzemeleri karakterize etmek için kullanır.
- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde ilgili bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
- Kimya ve diğer disiplinler arasında teknik ve bilimsel ilişki kurabilir ve bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
- Kimyadaki temel kavramları kullanarak veriler toplar, onları analiz edip, anlamlı hale getirerek problemlerin çözümünde kullanır.
- Çevresel ve sağlık sorunlarının nedeninin ve çözümünün kimyada olduğunu bilir. Bu çerçevede multidisipliner işbirliğinin gerekliliğine inanır.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Kimyadaki temel kavramları kullanarak veriler toplar, onları analiz edip, anlamlı hale getirerek problemlerin çözümünde kullanır.
- Kimya alanında kullanılan modern araç ve gereçleri bilir ve uygun olanı seçerek malzemeleri karakterize etmek için kullanır.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Çevresel ve sağlık sorunlarının nedeninin ve çözümünün kimyada olduğunu bilir. Bu çerçevede multidisipliner işbirliğinin gerekliliğine inanır.
- Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Kimya ve diğer disiplinler arasında teknik ve bilimsel ilişki kurabilir ve bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
- Temel bilgi birikimlerini kimya endüstrisi, sağlık sektörü ve kimyanın kullanıldığı her türlü işletme ve araştırma-geliştirme laboratuarlarında uygulamaya dönüştürebilir.
- Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma yetisine ve bilimsel bir konuyu teknolojiye uygun aktarabilme ve sunma becerisine sahiptir.
- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde ilgili bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
- Kimyasal maddelerin yapı - özellik ilişkilerini kavrayarak, sentez yapabilir.
- Kimya bilgi birikimini eğitim ve öğretimin değişik alanlarında aktarma yeteneğine sahiptir.
- Kimyasal maddeleri iş güvenliği, sağlık ve çevreye etkileri konusunda bilinçli olarak kullanır.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde ilgili bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
- Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma yetisine ve bilimsel bir konuyu teknolojiye uygun aktarabilme ve sunma becerisine sahiptir.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Kimya bilgi birikimini eğitim ve öğretimin değişik alanlarında aktarma yeteneğine sahiptir.
- Kimyasal maddeleri iş güvenliği, sağlık ve çevreye etkileri konusunda bilinçli olarak kullanır.
- Kimyadaki temel kavramları kullanarak veriler toplar, onları analiz edip, anlamlı hale getirerek problemlerin çözümünde kullanır.
- Temel bilgi birikimlerini kimya endüstrisi, sağlık sektörü ve kimyanın kullanıldığı her türlü işletme ve araştırma-geliştirme laboratuarlarında uygulamaya dönüştürebilir.
- Kimya alanında kullanılan modern araç ve gereçleri bilir ve uygun olanı seçerek malzemeleri karakterize etmek için kullanır.
- Kimya ve diğer disiplinler arasında teknik ve bilimsel ilişki kurabilir ve bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
- Çevresel ve sağlık sorunlarının nedeninin ve çözümünün kimyada olduğunu bilir. Bu çerçevede multidisipliner işbirliğinin gerekliliğine inanır.
- Kimyasal maddelerin yapı - özellik ilişkilerini kavrayarak, sentez yapabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Kimyasal maddelerin yapı - özellik ilişkilerini kavrayarak, sentez yapabilir.
- Temel bilgi birikimlerini kimya endüstrisi, sağlık sektörü ve kimyanın kullanıldığı her türlü işletme ve araştırma-geliştirme laboratuarlarında uygulamaya dönüştürebilir.
- Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma yetisine ve bilimsel bir konuyu teknolojiye uygun aktarabilme ve sunma becerisine sahiptir.
- Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Kimya bilgi birikimini eğitim ve öğretimin değişik alanlarında aktarma yeteneğine sahiptir.
- Kimyasal maddeleri iş güvenliği, sağlık ve çevreye etkileri konusunda bilinçli olarak kullanır.
- Kimya alanında kullanılan modern araç ve gereçleri bilir ve uygun olanı seçerek malzemeleri karakterize etmek için kullanır.
- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde ilgili bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
- Kimya ve diğer disiplinler arasında teknik ve bilimsel ilişki kurabilir ve bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
- Kimyadaki temel kavramları kullanarak veriler toplar, onları analiz edip, anlamlı hale getirerek problemlerin çözümünde kullanır.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Çevresel ve sağlık sorunlarının nedeninin ve çözümünün kimyada olduğunu bilir. Bu çerçevede multidisipliner işbirliğinin gerekliliğine inanır.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Kimya alanında kullanılan modern araç ve gereçleri bilir ve uygun olanı seçerek malzemeleri karakterize etmek için kullanır.
- Kimya ve diğer disiplinler arasında teknik ve bilimsel ilişki kurabilir ve bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
- Kimyasal maddelerin yapı - özellik ilişkilerini kavrayarak, sentez yapabilir.
- Çevresel ve sağlık sorunlarının nedeninin ve çözümünün kimyada olduğunu bilir. Bu çerçevede multidisipliner işbirliğinin gerekliliğine inanır.
- Temel bilgi birikimlerini kimya endüstrisi, sağlık sektörü ve kimyanın kullanıldığı her türlü işletme ve araştırma-geliştirme laboratuarlarında uygulamaya dönüştürebilir.
- Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma yetisine ve bilimsel bir konuyu teknolojiye uygun aktarabilme ve sunma becerisine sahiptir.
- Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde ilgili bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
- Kimyadaki temel kavramları kullanarak veriler toplar, onları analiz edip, anlamlı hale getirerek problemlerin çözümünde kullanır.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme, takım oluşturma bilinci kazanır.
- Kimya bilgi birikimini eğitim ve öğretimin değişik alanlarında aktarma yeteneğine sahiptir.
- Kimyasal maddeleri iş güvenliği, sağlık ve çevreye etkileri konusunda bilinçli olarak kullanır.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar özel sektörde; petrokimya, ilaç, kozmetik, demir-çelik, otomotiv, gıda, tekstil, maden v.b. endüstri kuruluşlarında kalite-kontrolörü veya araştırmacı, pedagojik formasyona sahip olanlar; özel ve kamu sektöründe öğretmen, ayrıca enstitü ve fakültelerde ise akademisyen olarak iş olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ilan edilen düzeyde ALES ve Yabancı Dil bilgisine (TOEFL-IELTS-KPDS-UDS vb sınavlarla belgelemek koşulu ile) sahip olmaları koşuluyla lisansüstü eğitim-öğrenim programlarına kaydolabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslere devam zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk teorik derslerde en az %70, uygulamalarda ise en az %80´dir. Devam zorunluluğunu yerine getirenler, dönem sonu sınavına girebilirler. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınav katkısı %50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alması zorunludur. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ancak öğrencinin genel ağırlıklı not ortalaması en az 2.0 ise DC ve DD notları da şartlı başarılı notlar olarak değerlendirilir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan 240 AKTS´lik zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı: Asim OLGUN
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Kimya Bölümü 16059 Görükle/BURSA
Tel: 0 224 29 42863
e-posta: asimolgun@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz; 13 adet profesör, 7 adet doçent, 2 adet Dr. Öğrt Üyesi, 3 adet Dr. Araştırma görevlisi, 1adet araştırma görevlisi ve 1 adet kimyager ile eğitim-öğretim vermektedir. Bölüme ait 3 adet derslik ve 1 adet amfi bulunmakta olup her biri klima ve projeksiyon cihazları ile donatılmıştır. Bölümümüzde Anorganik, Analitik, Organik, Biyokimya ve Fizikokimya anabilim dalları aktif olup her anabilim dalına ait hem öğrenci hem de araştırma laboratuarları bulunmaktadır. Bunlara ilave olarak genel kimya öğrenci laboratuarı da yaptırılmaktadır. Bölümümüzde kimyasal maddeleri karakterize edebilmek için: farklı kütle spektrometreleri (TD/GC-MS; HPLC/ICP-MS; GC-MS; TG-DTA-MS), farklı kromatografi cihazları (GPC; LC), dönüşümlü voltametri (CV), farklı absorpsiyon spektrofotometreleri (AAAS; GFAAS), nükleer manyetik rezonans spektrometresi (1H, 13C, 31P-NMR, COSY, HETCOR), UV-VIS, PL ve IR spektrofotometreleri, elementel analiz cihazı, potansiyometrik titrasyon düzeneği, yüzey plazma rezonans (SPR) spektrometresi mevcuttur.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK1073 |
GENEL FİZİK I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM1001 |
GENEL KİMYA I |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
6 |
KIM1005 |
GENEL KİMYA LABORATUARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
KIM1007 |
SCIENTIFIC ENGLİSH |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KIM1009 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
MAT1097 |
GENEL MATEMATİK I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
33 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FZK1074 |
GENEL FİZİK II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
FZK1080 |
GENEL FİZİK LABORATUARI |
Zorunlu |
0 |
0 |
2 |
2 |
KIM1002 |
GENEL KİMYA II |
Zorunlu |
4 |
2 |
0 |
6 |
KIM1006 |
GENEL KİMYA LABORATUARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
KIM1008 |
KİMYADA PRATİK HESAPLAR |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MAT1098 |
GENEL MATEMATİK II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
KIM1004 |
KİMYACILAR İÇİN TEKNİK İNGİLİZCE |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
32 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISG201 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
KIM2001 |
ANALİTİK KİMYA I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
KIM2005 |
ANALİTİK KİMYA LABORATUARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
KIM2007 |
ANORGANİK KİMYA I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM2009 |
ANORGANİK KİMYA LABORATUARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
KIM2011 |
ORGANİK KİMYA I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
KIM2013 |
ORGANİK KİMYA LABORATUARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISG202 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
KIM2002 |
ANALİTİK KİMYA II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
KIM2006 |
ANALİTİK KİMYA LABORATUARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
KIM2008 |
ANORGANİK KİMYA II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
KIM2010 |
ANORGANİK KİMYA LABORATUARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
KIM2012 |
ORGANİK KİMYA II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
KIM2014 |
ORGANİK KİMYA LABORATUARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM3001 |
FİZİKOKİMYA I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KIM3003 |
FİZİKOKİMYA LABORATUVARI I |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
5 |
KIM3005 |
INSTRUMENTAL ANALYSIS |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KIM3007 |
INSTRUMENTAL ANALYSIS LABORATORY |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
6 |
KIM3009 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
5 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM3002 |
FİZİKOKİMYA II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KIM3004 |
FİZİKOKİMYA LABORATUVARI II |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
5 |
KIM3006 |
BIOCHEMISTRY |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
6 |
KIM3008 |
BIOCHEMISTRY LABORATORY |
Zorunlu |
0 |
0 |
4 |
6 |
KIM3010 |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
5 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM4001 |
ENDÜSTRİYEL KİMYA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KIM4003 |
BİTİRME ÇALIŞMASI I |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
22 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM4002 |
ENDÜSTRİYEL KİMYA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
KIM4004 |
BİTİRME ÇALIŞMASI II |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
22 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD111 |
ALMANCA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD121 |
FRANSIZCA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD112 |
ALMANCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
FRANSIZCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ARK0517 |
ARKEOLOJİ’NİN GİZEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0519 |
ANTİK DÖNEMDE MÜHENDİSLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0520 |
ANTİK PARANIN ÖYKÜSÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0521 |
ANTİK ÇAĞDA EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0524 |
ROMA MİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0525 |
YUNAN MİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0526 |
BİLGİNİN ARKEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0527 |
ROMA İMPARATORLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0529 |
ROMA ARKEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
BMB0516 |
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
BYL0501 |
BİYOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0502 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0502 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0503 |
BİYOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0504 |
EVRİMİN TEMEL İLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0505 |
GENETİKTE TEMEL KAVRAMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0506 |
TÜRKİYE'DE BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0507 |
EGZOTİK HAYVANLAR BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0508 |
TÜRKİYE DE HAYVANSAL ÇEŞİTLİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0509 |
TIBBİ BİTKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0510 |
GÖLLERDE YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0512 |
ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0514 |
GENETİK VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0515 |
BİYOLOJİK VE KÜLTÜREL EVRİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0516 |
BİYOKİMYA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0517 |
DAVRANIŞ GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0518 |
GENETİK VE EVCİLLEŞTİRMENİN KÖKENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0519 |
EKOLOJİDE TEMEL İLKELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0520 |
SU KİRLİLİĞİ VE ÇEVRESEL ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0521 |
SAĞLIĞIMIZ VE BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0522 |
BİTKİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BYL0524 |
AĞAÇ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0525 |
PARK VE ORMAN AĞAÇLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0526 |
BİYOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0527 |
İNSAN DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0528 |
CANLI BİTKİ MÜZELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0529 |
PALEOBOTANİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0531 |
DOKU BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0533 |
İNSAN BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
BYL0535 |
TOKSİK MADDELER VE CANLILARA ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0537 |
TOZLAŞMA BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0539 |
DENİZ BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0501 |
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0502 |
SİYASİ COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0503 |
ÇEVRE SORUNLARI VE COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0504 |
ORTADOĞU COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FLS 0525 |
BİLİM TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS 0525 |
BİLİM TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS 0526 |
BİLİM TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0501 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0505 |
FELSEFE PROBLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0511 |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0514 |
FELSEFE PROBLEMLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0515 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0516 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0523 |
BİLİM VE FELSEFE I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0524 |
ÇAĞIMIZ VE FELSEFE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FLS0528 |
BİLİM VE FELSEFE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0532 |
EKOLOJİ FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0534 |
BİLİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0508 |
DOĞA FELSEFESİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0509 |
DOĞANIN SIRLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
GSB0503 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
MAT0503 |
LİNEER CEBİR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0504 |
LİNEER CEBİR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0505 |
SOYUT MATEMATİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0506 |
SOYUT MATEMATİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0515 |
BİLGİSAYAR İLE MATEMATİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0535 |
MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0536 |
YAKIN MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0538 |
VEKTÖREL ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0503 |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0504 |
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0505 |
İNSAN GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0506 |
PSİKİYATRİK HASTALIKLAR GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0507 |
LİPOPROTEİN METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0508 |
OBEZİTE VE GENLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0509 |
KANSER BİYOLOJİSİ VE GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0510 |
GEN TEDAVİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0502 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0503 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ0508 |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0509 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SAT0501 |
ANADOLU SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0504 |
ANADOLU SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0505 |
ÇAĞLAR BOYU İSTANBUL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0508 |
BARINAKTAN KENTE YERLEŞİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0509 |
ANADOLU OSMANLI MİMARİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0510 |
ANADOLU'DA OSMANLI MİMARİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0511 |
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0512 |
ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE AVRUPA RESİM SANATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0517 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0518 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0501 |
GÜNÜMÜZ DİL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0503 |
TÜRK TİYATROSU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0504 |
BATI EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0505 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN VE ÖYKÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0506 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0509 |
EDEBİYAT VE HAYAT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0510 |
ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0511 |
TEMEL OSMANLI TÜRKÇESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0512 |
EDEBİYAT VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0514 |
OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0502 |
ÇAĞDAŞ ORTA ASYA TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0503 |
TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0505 |
ORTADOĞU TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0506 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0510 |
LATİNCE (METİNLER) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0512 |
TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ARK0508 |
ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0512 |
ROMA MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0514 |
ANTİK ÇAĞDA BURSA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0516 |
ANTİK ÇAĞDA ANITSAL YAPILAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0518 |
ANTİK DÖNEMDE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH0501 |
KÜLTÜR TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM3011 |
POLİMER KİMYASINA GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3011 |
PRINCIPLES OF BIOCHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3013 |
METAL CHEMİSTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3013 |
METAL KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3015 |
CARBANION CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3017 |
CHEMICAL STATISTICAL METHODS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM3012 |
CHEMOMETRICS İN ANALYTICAL CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3014 |
REACTION MECHANISMS İN ORGANIC CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3016 |
QUANTUM CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM3018 |
CARBOXYLİC ACİD AND DERİVATİES |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM4005 |
RUBBER AND RUBBER TECHNOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4007 |
NMR SPECTROSCOPY IN ORGANIC CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4009 |
BIOCHEMISTRY AND BIOMATERIALS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4013 |
ÇEVRE ANALİTİK KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4015 |
ELEKTROANALİTİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4017 |
ENDÜSTRİYEL ANALİZLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4019 |
ANALİTİK KİMYADA KALİTE KONTROL |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4023 |
PROSES ANALİTİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4025 |
DOĞAL BİLEŞİKLER KİMYASI VE ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4027 |
ANA GRUP ELEMENTLERİ KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4029 |
KOORDİNASYON KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4031 |
ÇEVRE KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4033 |
ORGANOMETALİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4035 |
ELEKTROKİMYA I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4037 |
POLİMER KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4039 |
POLİMERİK KOMPOZİT MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4041 |
MAKROMOLEKÜLER ÇÖZELTİ SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4043 |
BİYOORGANİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4045 |
TEKSTİL YARDIMCI KİMYASAL MADDELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4047 |
KOZMETİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4049 |
BİYOKİMYADA METABOLİZMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4051 |
BİYOANALİTİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4053 |
KİMYASAL KİNETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4055 |
CHEMICAL THERMODYNAMICS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4057 |
INFRARED SPECTROSCOPY İN ORGANİC CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4059 |
ARKEOLOJİ VE KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4061 |
İNDÜKTİF EŞLEŞMİŞ PLAZMA (ICP) ANALİZ TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4063 |
KLİNİK BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4065 |
PROTEIN CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4067 |
DENİZSUYU KİMYASI VE ANALİZ YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4069 |
EKSTRAKSİYON YÖNTEMLERİ VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4305 |
ENDÜSTRİYEL KİMYA I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KIM4006 |
ANALYTICAL SEPARATION METHODS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4008 |
METALS IN MEDICINE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4008 |
TIPTA METALLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4010 |
BİYOTEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4012 |
SU KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4014 |
ENDÜSTRİYEL ELEKTROKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4016 |
ADLİ KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4018 |
ANALİTİK KİMYADA KROMATOGRAFİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4020 |
GIDA KİMYASI VE ANALİZLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4022 |
SU ARITIM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4026 |
GEÇİŞ METALLERİ KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4028 |
İLERİ ANORGANİK MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4030 |
ATMOSFER KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4032 |
BİYOANORGANİK KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4034 |
ELEKTROKİMYA II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4036 |
POLİMER TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4038 |
POLİMER KARAKTERİZASYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4040 |
YÜZEY KİMYASI VE KOLLOİDAL SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4044 |
ORGANİK BOYAR MADDELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4046 |
BAZI BİYOLOJİK AKTİF BİLEŞİKLERİN SENTEZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4048 |
HETEROCYCLIC CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4048 |
HETEROHALKALI BİLEŞİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4048 |
HETEROCYCLIC COMPOUNDS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4050 |
ORGANİK KİMYADA İNFRARED SPEKTROSKOPİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4052 |
ORGANİK KİMYADA KÜTLE SPEKTROMETRESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4054 |
KATALİZ VE ADSORPSİYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4056 |
ENDÜSTRİYEL ORGANİK MOLEKÜLLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4056 |
INDUSTRIAL ORGANİC MOLECULES |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4058 |
IŞIK VE KİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4058 |
LIGHT AND CHEMISTRY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4060 |
TARIM KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4062 |
KOROZYON KİMYASI VE ORGANİK KOROZYON İNHİBİTÖRLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4064 |
FİTOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4066 |
ELEMENTEL TÜRLENDİRMEDE BİRLEŞİK ANALİTİK TEKNİKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4068 |
BESLENME BİYOKİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4070 |
ENZYMOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
KIM4072 |
ANALİTİK SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KIM4074 |
İLAÇ VE ETKİN MADDE ANALİZLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |