Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Genel Tanıtım
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, 1982 yılında Eğitim Fakültesi bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. 11.11.2013 tarihli resmi gazetede yayınlanan 2013/5530 sayılı karar ile Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi kurulması ile birlikte 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren Spor Bilimleri Fakültesi’ne bağlı olarak eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Beden Eğitimi ve Spor 240 ECTS Kredilik birinci aşama derece sistemine sahiptir.Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Özel Yetenek Sınavı :
Özel yetenek sınavına başvurabilmek için; adayların YGS’ye girmiş olmaları gerekmektedir. Liseler, Meslek Liseleri, Öğretmen Liseleri ve Güzel Sanatlar Liselerinin spor alan/kol/bölümlerinden mezun olan adaylardan ve milli sporculardan 2010- YGS puan türlerinin en az birinden 140.000 ve daha fazla YGS puanı alması koşuluyla başvurabileceklerdir. Yukarıda sözü edilen spor alan/kol/bölümü dışında mezun olan adayların 2010- YGS puan türlerinin en az birinden 180.000 ve daha fazla YGS puanı almaları gerekmektedir.
Ayrıca Özel Yetenek Sınavında; 30 metre sürat, dikey sıçrama, el kavrama, dayanıklılık testleri sonrası puanları ve ÖSYM Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjan Kılavuzuna uygun olarak hesaplanmaktadır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Beden Eğitimi ve Spor alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlığı not ortalamasının 4.00 üzerinden an az 2.0 olması gerekir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme
|
2.
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme
|
3.
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme
|
4.
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme
|
5.
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme
|
6.
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
7.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme
|
8.
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
|
9.
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme
|
10.
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme
|
11.
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme
|
12.
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme
|
13.
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme
|
14.
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme
|
15.
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme
|
16.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Beden Eğitimi Öğretmeni
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise teorik derslerin en az %70`ine, uygulama derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %.50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genelağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Görükle/Bursa
Program Başkanı: Prof. Dr. Nimet Haşıl KORKMAZ
Email:nhasil@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Dr. Züleyha AVŞAR
Email:zuleyha@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2940696
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz; halen 468 lisans, 23 yüksek lisans ve 17 doktora öğrencisinin yanı sıra, 6 öğretim üyesi, 11 öğretim görevlisi ve 3 araştırma görevlisi ile öğretimine Görükle Kampüsü’ndeki bina ve tesislerinde devam etmektedir.
Öğrencilerimizin kullanımına sunulan 1 adet uluslararası basketbol, voleybol ve hentbol maçlarının oynanabileceği 2000 kişilik salon, 2 adet basketbol ve voleybol antrenman salonu, 1 adet güreş salonu, 1 adet çok amaçlı dövüş sporları salonu, 1 adet okçuluk antrenman salonu, 1 adet halk oyunları salonu, 2 adet futbol sahası, 1 adet Tartan atletizm pisti, 3 adet beton zeminli açık basketbol sahası, 4 adet toprak 2 adet beton zeminli toplam 6 açık tenis kortu, 2 adet kapalı tenis kortu, 1 adet cimnastik salonu, 1 adet kondisyon salonu, 1 adet toplantı salonu ve 10 adet derslik bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-101 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
AE-103 |
İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
AE-105 |
HAREKET EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
GK-107 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GK109 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
MB-101 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-103 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK-101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK-103 |
YABANCI DİL I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK-105 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-102 |
SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
AE-104 |
CİMNASTİK |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
AE-106 |
ATLETİZM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
AE-108 |
TAKIM SPORLARI I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB-102 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-104 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK-102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK-104 |
YABANCI DİL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK-106 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-203 |
BEDEN EĞİTİMİ-SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-205 |
MOTOR GELİŞİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
AE-207 |
TAKIM SPORLARI II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
GK-203 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB-201 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-203 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-204 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-206 |
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
AE-208 |
RİTİM EĞİTİMİ VE DANS |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
5 |
MB-202 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-204 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-303 |
ANTRENMAN BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-305 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE-307 |
TAKIM SPORLARI III |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE-309 |
YÜZME |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB-301 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-303 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-304 |
BECERİ ÖĞRENİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
AE-306 |
FİZİKSEL UYGUNLUK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
AE-308 |
DOĞA SPORLARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE-310 |
RAKET SPORU |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MB-302 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-304 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-403 |
HALK OYUNLARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE-405 |
EGZERSİZ VE BESLENME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-407 |
EĞİTSEL OYUNLAR |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB-401 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MB-403 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-404 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-406 |
SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-408 |
UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB-402 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MB-404 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MB002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB007 |
EĞİTİMDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB008 |
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB010 |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB013 |
KAPSAYICI EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB014 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB022 |
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
GK002 |
BESLENME VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK008 |
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK009 |
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK012 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK014 |
TÜRK HALK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK019 |
ÇOCUK VE SPOR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK020 |
YETENEK SEÇİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK021 |
SPOR VE LİDERLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK022 |
ANTROPOMETRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK023 |
SPOR VE PERFORMANS PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK024 |
SPOR FİTNESS VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK025 |
OLİMPİYATLAR VE OLİMPİZM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK026 |
SPORTİF MASAJ EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK027 |
OKULDA OYUNLARLA ATLETİZM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK028 |
OKULLARDA SAĞLIK VE AKTİF YAŞAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK029 |
TÖREN VE KUTLAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK030 |
ÇOCUK İSTİSMARI VE SPOR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK031 |
YAŞLILARDA SPOR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE001 |
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE002 |
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE003 |
BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE004 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE005 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE006 |
BİYOMEKANİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE007 |
EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE008 |
GELENEKSEL TÜRK SPORLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE009 |
SAVUNMA SPORLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE010 |
SERBEST ZAMAN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE012 |
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE013 |
TAKIM SPORLARINDA YÖNTEM UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE014 |
RAKETLİ SPORLARDA YÖNTEM UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE015 |
BİREYSEL SPORLARDA YÖNTEM UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE016 |
SATRANÇ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE017 |
GÜREŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE018 |
PİLATES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE019 |
REFORMER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |