Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
İngilizce Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
1981 yılında, Yabancı Dil Öğretmeni yetiştiren Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılan program, 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yeniden yapılanmıştır. 1996 yılından beri Görükle yerleşkesinde varlığını sürdüren programda, 1990-1991 eğitim-öğretim yılından itibaren hazırlık sınıfı uygulanmaya başlamıştır.
2
Verilen Derece
Bu program, Türk Yüksek Öğretim Sistemindeki bilimsel yapılanmanın, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı kapsamındaki, Fakülte ve Yüksekokul Lisans Programlarından, İngiliz Dili Eğitimi veren İngilizce Öğretmenliği alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derecesinde sahiptir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp, program yeterliliklerini kazananlar, İngilizce Öğretmenliği alanında, Lisans derecesine sahip olurlar.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her bir ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. 1-Derse kayıt yaptırmak 2-Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak 2-Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarılı sayılmayı gerektiren bir harf notu almak
7
Program Profili
VİZYONUMUZ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalının vizyonu, bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmenin yanı sıra eğitim, öğretim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, mensubu olmaktan onur duyulan bir Anabilim dalı olmaktır.
MİSYONUMUZ
- Atatürk ilke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil olmak gibi vicdani ve ahlaki değerleri içselleştirmiş, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, kendisi ve çevresiyle barışık, öğrenen özerkliğini kazanmış, öz-değerlendirme becerisi geliştirebilmiş, bilgiyi üretebilen ve yapılandırabilen, yaparak-yaşayarak öğrenen ve öğretebilen, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş seçkin öğretmenler yetiştirmektir. Bunun yanında, bu bireyleri bilimsel bilgi ışığında, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar doğrultusunda toplum yararına hizmet edecek araştırma ve öğretim faaliyetleri için hazırlamaktır.
- İngilizcenin öğretimi ve İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili alanlarda temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmaktır.
- Küreselleşmenin, bilgi ve iletişim teknolojilerin gelişmesinin bir sonucu olarak İngilizcenin ortak bir iletişim aracı olma özelliği kazanması nedeniyle İngilizce öğrenmenin önemine ilişkin olarak topluma hizmet anlayışı çerçevesinde ve evrensel standartlarda farkındalık oluşturmaktır.
- Hayat boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde paydaşlarımızın mesleki gelişim ile ilgili gereksinim duyduğu konularda hizmet içi eğitim ve farkındalık programları sunmak ve çözüm odaklı projeler ve araştırmalar yürütmektir.
Programın ana amacı, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, İngilizce ve dil öğretim yöntemleri hakkında donanımlı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, yansıtma yapabilen, problem çözme becerilerine sahip, iletişim becerileri gelişmiş, işbirlikçi çalışma alışkanlıklarını geliştirebilmiş, kendisi ve çevresiyle barışık, yapıcı, yaratıcı ve seçkin İngilizce Öğretmenleri yetiştirmektir.
Bununla birlikte, İngilizcenin öğretimi, öğretmen yetiştirme, mesleki gelişim ve ilgili başka alanlarda, özgün, kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yaparak alana katkıda bulunmaktır.
Paydaşlarımızın gereksinim duyduğu yabancı dil ile ilgili konularda, çeşitli kuruluşlara dil öğretimi programları hazırlayıp sunmak,
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmenin, İngiliz Diline yüklediği genel iletişim platformu olma özelliği nedeniyle, çeşitli kurumlarda çalışan kişilerde, İngiliz Dilini öğrenmenin önemine ilişkin farkındalık oluşturmak, Topluma hizmet yükümlülüğünü evrensel standartlarda yürütmek gibi işlevleri de üstlenip yürütebilmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
2. Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
3. Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
4. Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
Öğrenme Yetkinliği
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
1,2
Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar. 1,2 4,5
Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar. 1,2 4,5
Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular. 1,2 4,5
Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır. 1,2 5
Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır. 1,2 1,4,5
Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler 1,2 4
Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir. 1,2 4
İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır. 1,2 4,5
Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır. 1,2
Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar. 1,2 4,5
Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir. 1,2 1,4,5
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır. 1,2 1
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur. 1,2 1,3
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır. 1,2 4,5
Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur. 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
1 5
Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar. 1 5
Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar. 1 5
Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular. 1 4
Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır. 1
Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır. 1 1,4
Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler 1 4
Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir. 1 4,5
İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır. 1 4
Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır. 1
Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar. 1 5
Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir. 1 1,4
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır. 1 2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur. 1 2,3
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır. 1 4,5
Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur. 1 5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
1,2 2,4
Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar. 1,2 1,2
Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar. 1,2 4
Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular. 1,2 2
Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır. 1,2
Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır. 1,2
Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler 1,2 3
Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir. 1,2 2
İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır. 1,2 3
Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır. 1,2 4
Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar. 1,2 2,3
Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir. 1,2
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır. 1,2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur. 1,2 3
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır. 1,2 2,3
Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur. 1,2 2,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
1,2,3 1,3
Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar. 1,2,3
Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar. 1,2,3 3
Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular. 1,2,3
Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır. 1,2,3
Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır. 1,2,3
Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler 1,2,3 3
Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir. 1,2,3
İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır. 1,2,3 1
Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır. 1,2,3
Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar. 1,2,3
Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir. 1,2,3
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır. 1,2,3
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur. 1,2,3 3
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır. 1,2,3 1
Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur. 1,2,3 1,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
1,2,3,4,5 3,4,5
Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar. 1,2,3,4,5
Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular. 1,2,3,4,5 4
Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır. 1,2,3,4,5
Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir. 1,2,3,4,5
Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır. 1,2,3,4,5 4
Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar. 1,2,3,4,5 5
Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir. 1,2,3,4,5
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır. 1,2,3,4,5 2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur. 1,2,3,4,5 4
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır. 1,2,3,4,5
Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur. 1,2,3,4,5 3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
1,2,3 3
Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar. 1,2,3 3
Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar. 1,2,3 4
Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular. 1,2,3
Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır. 1,2,3 4
Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır. 1,2,3
Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler 1,2,3 4
Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir. 1,2,3
İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır. 1,2,3 1,4
Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır. 1,2,3 1,3
Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar. 1,2,3 4
Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir. 1,2,3
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır. 1,2,3 4
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur. 1,2,3 2,3,4
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır. 1,2,3 1,4
Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur. 1,2,3 3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde Dershanelerde Bankaların kambiyo bölümlerinde İhracat-ithalat yapan işletmelerde Tercüme bürolarında Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, lisansüstü programlarına giriş için gerekli koşulları (ALES ve Yabancı Dil Yeterliği) yerine getirdikten sonra İngiliz Dili Eğitimi ya da Eğitim Bilimlerinin bazı alanlarında yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
%40 ara sınav/proje/ödev/ kısa sınav/uygulama %60 yarıyıl sonu sınavı
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Zübeyde Sinem GENÇ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 294 2267
zsgenc@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Ufuk ÖZEN BAYKENT
İngilizce Öğretmenliği Programı Bologna Birim Koordinatörü
Telefon: +90 224 275 5036
ufukozen@uludag.edu.tr
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Program 5 Profesör, 3 Doçent, 6 Dr. Öğretim Üyesi 5 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi ile, bazılarında akıllı tahta bulunan kendi dersliklerinde ve 2 çoklu ortam destekli dil sınıfında eğitimi sürdürmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GZK0001 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
ING1001 OKUMA BECERİLERİ 1 Zorunlu 2 0 0 2
ING1003 YAZMA BECERİLERİ 1 Zorunlu 2 0 0 2
ING1005 DİNLEME VE SESLETİM 1 Zorunlu 2 0 0 2
ING1007 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1 Zorunlu 2 0 0 2
MBZ0001 EĞİTİME GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
GZK1001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 Zorunlu 2 0 0 3
GZK1003 TÜRK DİLİ 1 Zorunlu 3 0 0 5
GZK1005 YABANCI DİL 1 Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING1002 OKUMA BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 2
ING1004 YAZMA BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 3
ING1006 DİNLEME VE SESLETİM II Zorunlu 2 0 0 3
ING1008 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0002 EĞİTİM FELSEFESİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
GZK1002 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 3
GZK1004 TÜRK DİLİ II Zorunlu 3 0 0 5
GZK1006 YABANCI DİL II Zorunlu 2 0 0 3
ING1010 İNGİLİZCENİN YAPISI Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING2103 İNGİLİZ EDEBİYATI 1 Zorunlu 2 0 0 4
ING2105 DİLBİLİM 1 Zorunlu 2 0 0 3
ING2107 ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0008 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
ING2101 İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING2104 İNGİLİZ EDEBİYATI II Zorunlu 2 0 0 4
ING2106 DİLBİLİM II Zorunlu 2 0 0 3
ING2108 DİL EDİNİMİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0006 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
ING2102 İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING3101 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I Zorunlu 3 0 0 5
ING3105 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0012 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
ING3103 İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 19
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING3102 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II Zorunlu 3 0 0 5
ING3106 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 0 3
ING3104 İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 19
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GKZ0002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
ING4109 ÇEVİRİ Zorunlu 3 0 0 3
MBING01 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Zorunlu 2 6 0 10
MBZ0014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Zorunlu 2 0 0 3
ING4107 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 22
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MBİNG02 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Zorunlu 2 6 0 15
MBZ0013 OKULLARDA REHBERLİK Zorunlu 2 0 0 3
ING4206 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA Zorunlu 3 0 0 4
Toplam 22
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GKS0001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE Seçmeli 2 0 0 3
GKS0002 BESLENME VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 0 3
GKS0003 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 0 0 3
GKS0009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 3
GKS0010 KÜLTÜR VE DİL (İNGİLİZCE) Seçmeli 2 0 0 3
GKS0011 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0012 MESLEKİ İNGİLİZCE Seçmeli 2 0 0 3
GKS0014 TÜRK HALK OYUNLARI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0017 TÜRK MUSİKİSİ Seçmeli 2 0 0 3
MBS0002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0004 EĞİTİM HUKUKU Seçmeli 2 0 0 4
MBS0005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER Seçmeli 2 0 0 4
MBS0009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 4
MBS0010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA Seçmeli 2 0 0 4
MBS0011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli 2 0 0 4
MBS0012 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0013 KAPSAYICI EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 4
MBS0014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0016 MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli 2 0 0 4
MBS0017 MÜZE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 0 4
MBS0020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli 2 0 0 4
ING0001 DİL VE TOPLUM Seçmeli 2 0 0 4
ING0002 DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR Seçmeli 2 0 0 4
ING0003 EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0004 İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0005 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
ING0006 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli 2 0 0 4
ING0007 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 0 4
ING0008 İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0009 KİTLE İLETİŞİMİNDE İNGİLİZCE Seçmeli 2 0 0 4
ING0011 SOSYODİLBİLİM VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0012 SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0013 TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr