Genel Tanıtım
1981 yılında, Yabancı Dil Öğretmeni yetiştiren Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılan program, 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yeniden yapılanmıştır. 1996 yılından beri Görükle yerleşkesinde varlığını sürdüren programda, 1990-1991 eğitim-öğretim yılından itibaren hazırlık sınıfı uygulanmaya başlamıştır.
Bu program, Türk Yüksek Öğretim Sistemindeki bilimsel yapılanmanın, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı kapsamındaki, Fakülte ve Yüksekokul Lisans Programlarından, İngiliz Dili Eğitimi veren İngilizce Öğretmenliği alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derecesinde sahiptir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp, program yeterliliklerini kazananlar, İngilizce Öğretmenliği alanında, Lisans derecesine sahip olurlar.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her bir ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. 1-Derse kayıt yaptırmak 2-Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak 2-Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarılı sayılmayı gerektiren bir harf notu almak
VİZYONUMUZ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalının vizyonu, bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmenin yanı sıra eğitim, öğretim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, mensubu olmaktan onur duyulan bir Anabilim dalı olmaktır.
MİSYONUMUZ
- Atatürk ilke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil olmak gibi vicdani ve ahlaki değerleri içselleştirmiş, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, kendisi ve çevresiyle barışık, öğrenen özerkliğini kazanmış, öz-değerlendirme becerisi geliştirebilmiş, bilgiyi üretebilen ve yapılandırabilen, yaparak-yaşayarak öğrenen ve öğretebilen, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş seçkin öğretmenler yetiştirmektir. Bunun yanında, bu bireyleri bilimsel bilgi ışığında, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar doğrultusunda toplum yararına hizmet edecek araştırma ve öğretim faaliyetleri için hazırlamaktır.
- İngilizcenin öğretimi ve İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili alanlarda temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmaktır.
- Küreselleşmenin, bilgi ve iletişim teknolojilerin gelişmesinin bir sonucu olarak İngilizcenin ortak bir iletişim aracı olma özelliği kazanması nedeniyle İngilizce öğrenmenin önemine ilişkin olarak topluma hizmet anlayışı çerçevesinde ve evrensel standartlarda farkındalık oluşturmaktır.
- Hayat boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde paydaşlarımızın mesleki gelişim ile ilgili gereksinim duyduğu konularda hizmet içi eğitim ve farkındalık programları sunmak ve çözüm odaklı projeler ve araştırmalar yürütmektir.
Programın ana amacı, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, İngilizce ve dil öğretim yöntemleri hakkında donanımlı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, yansıtma yapabilen, problem çözme becerilerine sahip, iletişim becerileri gelişmiş, işbirlikçi çalışma alışkanlıklarını geliştirebilmiş, kendisi ve çevresiyle barışık, yapıcı, yaratıcı ve seçkin İngilizce Öğretmenleri yetiştirmektir.
Bununla birlikte, İngilizcenin öğretimi, öğretmen yetiştirme, mesleki gelişim ve ilgili başka alanlarda, özgün, kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yaparak alana katkıda bulunmaktır.
Paydaşlarımızın gereksinim duyduğu yabancı dil ile ilgili konularda, çeşitli kuruluşlara dil öğretimi programları hazırlayıp sunmak,
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmenin, İngiliz Diline yüklediği genel iletişim platformu olma özelliği nedeniyle, çeşitli kurumlarda çalışan kişilerde, İngiliz Dilini öğrenmenin önemine ilişkin farkındalık oluşturmak, Topluma hizmet yükümlülüğünü evrensel standartlarda yürütmek gibi işlevleri de üstlenip yürütebilmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
|
2.
Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
|
3.
Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
|
4.
Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
|
5.
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
|
6.
Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
|
7.
Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
|
8.
Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
|
9.
Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
|
10.
Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
|
11.
Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
|
12.
Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
|
13.
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
|
14.
Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
|
15.
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde Dershanelerde Bankaların kambiyo bölümlerinde İhracat-ithalat yapan işletmelerde Tercüme bürolarında Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, lisansüstü programlarına giriş için gerekli koşulları (ALES ve Yabancı Dil Yeterliği) yerine getirdikten sonra İngiliz Dili Eğitimi ya da Eğitim Bilimlerinin bazı alanlarında yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
%40 ara sınav/proje/ödev/ kısa sınav/uygulama
%60 yarıyıl sonu sınavı
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Zübeyde Sinem GENÇ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 294 2267
zsgenc@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Ufuk ÖZEN BAYKENT
İngilizce Öğretmenliği Programı Bologna Birim Koordinatörü
Telefon: +90 224 275 5036
ufukozen@uludag.edu.tr
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Program 5 Profesör, 3 Doçent, 6 Dr. Öğretim Üyesi 5 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi ile, bazılarında akıllı tahta bulunan kendi dersliklerinde ve 2 çoklu ortam destekli dil sınıfında eğitimi sürdürmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB1003 |
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING1011 |
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING1015 |
DİNLEME VE SESLETİM I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ING1017 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ING1019 |
İLERİ OKUMA VE SÖZCÜK BİLGİSİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING1021 |
İLERİ YAZMA I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRKÇE I YAZILI ANLATIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
4 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB1004 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING1010 |
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING1014 |
DİNLEME VE SESLETİM II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ING1016 |
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ING1020 |
İLERİ OKUMA VE SÖZCÜK BİLGİSİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING1022 |
İLERİ YAZMA II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRKÇE II SÖZLÜ ANLATIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
4 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB2003 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING2003 |
İNGİLİZ EDEBİYATI I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING2011 |
DİLBİLİM I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING2015 |
ANLATIM BECERİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ATA201 |
ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
ING2007 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB2004 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
EBB2006 |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
ING2002 |
İNGİLİZ EDEBİYATI II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
ING2006 |
DİLBİLİM II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING2012 |
DİL EDİNİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING2004 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB3003 |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
EBB3005 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING3001 |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
ING3003 |
DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB3006 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING3006 |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
ING3010 |
DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
ISL3008 |
GİRİŞİMCİLİK |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
13 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB4001 |
OKUL DENEYİMİ |
Zorunlu |
1 |
4 |
0 |
5 |
EBB4005 |
REHBERLİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ÖEB4001 |
ÖZEL EĞİTİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
16 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EBB4004 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
8 |
EBB4006 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING4012 |
SÖZ DİZİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ING4006 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4001 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4003 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4005 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4007 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4009 |
KAYAK YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4011 |
ESKRİM FLÖRE-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4021 |
FUTBOL YENİ BAŞLAYAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4027 |
EĞİTSEL OYUN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4029 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0501 |
KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0503 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0507 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0509 |
FOTOĞRAF I |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
3 |
BIL1051 |
BİLGİSAYAR I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4002 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4004 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4006 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4008 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4010 |
KAYAK YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4012 |
ESKRİM FLÖRE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4014 |
ESKRİM EPE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4016 |
TEATRAL ESKRİM II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4018 |
TEKERLEKLİ SANDALYE ESKRİMİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4020 |
KAYAK ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4026 |
TENİS ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4028 |
EĞİTSEL OYUN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4030 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0501 |
KÜLTÜREL ÇEVRE BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0502 |
SANAT BİLİNCİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0504 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0506 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0508 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0510 |
FOTOĞRAF II |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
3 |
BIL1052 |
BİLGİSAYAR II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING2013 |
İNGİLİZCE-TÜRKÇE ÇEVİRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ING2013 |
İNGİLİZCE-TÜRKÇE ÇEVİRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ING2021 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EĞİTİM FELSEFELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING2017 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
ING2017 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING2014 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM3007 |
İKİNCİ YABANCI DİL I (ALMANCA) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FRN3009 |
İKİNCİ YABANCI DİL I (FRANSIZCA) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING3013 |
ŞİİR İNCELEME |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
ING3015 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
ING3017 |
EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM3006 |
İKİNCİ YABANCI DİL II (ALMANCA) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FRN3012 |
İKİNCİ YABANCI DİL II (FRANSIZCA) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ING3008 |
TÜRKÇE-İNGİLİZCE ÇEVİRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
ING3008 |
TÜRKÇE-İNGİLİZCE ÇEVİRİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ING3016 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
ING3018 |
EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ALM4013 |
İKİNCİ YABANCI DİL III (ALMANCA) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FRN4013 |
İKİNCİ YABANCI DİL III (FRANSIZCA) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ING4103 |
EDİMBİLİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ING4107 |
İLERİ KONUŞMA BECERİLERİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ING4009 |
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE MATERYAL İNCELEME VE GELİŞTİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ING4106 |
İLERİ KONUŞMA BECERİLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
ING4204 |
SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |