Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
İngilizce Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
1981 yılında, Yabancı Dil Öğretmeni yetiştiren Bursa Yüksek Öğretmen Okulu bünyesinde açılan program, 1982 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yeniden yapılanmıştır. 1996 yılından beri Görükle yerleşkesinde varlığını sürdüren programda, 1990-1991 eğitim-öğretim yılından itibaren hazırlık sınıfı uygulanmaya başlamıştır.
2
Verilen Derece
Bu program, Türk Yüksek Öğretim Sistemindeki bilimsel yapılanmanın, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı kapsamındaki, Fakülte ve Yüksekokul Lisans Programlarından, İngiliz Dili Eğitimi veren İngilizce Öğretmenliği alanında 240 ECTS kredilik birinci aşama derecesinde sahiptir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp, program yeterliliklerini kazananlar, İngilizce Öğretmenliği alanında, Lisans derecesine sahip olurlar.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her bir ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. 1-Derse kayıt yaptırmak 2-Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak 2-Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarılı sayılmayı gerektiren bir harf notu almak
7
Program Profili
VİZYONUMUZ
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalının vizyonu, bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmenin yanı sıra eğitim, öğretim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, mensubu olmaktan onur duyulan bir Anabilim dalı olmaktır.
MİSYONUMUZ
- Atatürk ilke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil olmak gibi vicdani ve ahlaki değerleri içselleştirmiş, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, kendisi ve çevresiyle barışık, öğrenen özerkliğini kazanmış, öz-değerlendirme becerisi geliştirebilmiş, bilgiyi üretebilen ve yapılandırabilen, yaparak-yaşayarak öğrenen ve öğretebilen, 21. yüzyıl becerileri gelişmiş seçkin öğretmenler yetiştirmektir. Bunun yanında, bu bireyleri bilimsel bilgi ışığında, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar doğrultusunda toplum yararına hizmet edecek araştırma ve öğretim faaliyetleri için hazırlamaktır.
- İngilizcenin öğretimi ve İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili alanlarda temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmaktır.
- Küreselleşmenin, bilgi ve iletişim teknolojilerin gelişmesinin bir sonucu olarak İngilizcenin ortak bir iletişim aracı olma özelliği kazanması nedeniyle İngilizce öğrenmenin önemine ilişkin olarak topluma hizmet anlayışı çerçevesinde ve evrensel standartlarda farkındalık oluşturmaktır.
- Hayat boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde paydaşlarımızın mesleki gelişim ile ilgili gereksinim duyduğu konularda hizmet içi eğitim ve farkındalık programları sunmak ve çözüm odaklı projeler ve araştırmalar yürütmektir.
Programın ana amacı, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, fedakâr, dürüst, çalışkan, hoşgörülü ve adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, İngilizce ve dil öğretim yöntemleri hakkında donanımlı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, yansıtma yapabilen, problem çözme becerilerine sahip, iletişim becerileri gelişmiş, işbirlikçi çalışma alışkanlıklarını geliştirebilmiş, kendisi ve çevresiyle barışık, yapıcı, yaratıcı ve seçkin İngilizce Öğretmenleri yetiştirmektir.
Bununla birlikte, İngilizcenin öğretimi, öğretmen yetiştirme, mesleki gelişim ve ilgili başka alanlarda, özgün, kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yaparak alana katkıda bulunmaktır.
Paydaşlarımızın gereksinim duyduğu yabancı dil ile ilgili konularda, çeşitli kuruluşlara dil öğretimi programları hazırlayıp sunmak,
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmenin, İngiliz Diline yüklediği genel iletişim platformu olma özelliği nedeniyle, çeşitli kurumlarda çalışan kişilerde, İngiliz Dilini öğrenmenin önemine ilişkin farkındalık oluşturmak, Topluma hizmet yükümlülüğünü evrensel standartlarda yürütmek gibi işlevleri de üstlenip yürütebilmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. 1. İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
2. 2. Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
3. 3. Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
4. 4. Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
5. 5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
6. 6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
7. 7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
8. 8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
9. 9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
10. 10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
11. 11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk almak
12. 12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibidir.
13. 13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmak.
14. 14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
15. 15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • 1. İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • 10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • 11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk almak
  • 12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • 13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmak.
  • 14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • 15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • 2. Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • 3. Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • 4. Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • 5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • 6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • 7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • 8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • 9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • 1. İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • 10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • 11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk almak
  • 12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • 13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmak.
  • 14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • 15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • 2. Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • 3. Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • 4. Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • 5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • 6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • 7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • 8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • 9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • 1. İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • 10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • 11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk almak
  • 12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • 13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmak.
  • 14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • 15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • 2. Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • 3. Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • 4. Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • 5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • 6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • 7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • 8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • 9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • 1. İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • 10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • 11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk almak
  • 12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • 13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmak.
  • 14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • 15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • 2. Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • 3. Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • 4. Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • 5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • 6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • 7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • 8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • 9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • 10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • 11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk almak
  • 12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • 13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmak.
  • 14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • 15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • 5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • 6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • 7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • 8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • 9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
Öğrenme Yetkinliği
  • 1. İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • 10. Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • 11. Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk almak
  • 12. Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • 13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmak.
  • 14. Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • 15. Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
  • 2. Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • 3. Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • 4. Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • 5. Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • 6. Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • 7. Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • 8. Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • 9. Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Program mezunları, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde Dershanelerde Bankaların kambiyo bölümlerinde İhracat-ithalat yapan işletmelerde Tercüme bürolarında Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, lisansüstü programlarına giriş için gerekli koşulları (ALES ve Yabancı Dil Yeterliği) yerine getirdikten sonra İngiliz Dili Eğitimi ya da Eğitim Bilimlerinin bazı alanlarında yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
%40 ara sınav/proje/ödev/ kısa sınav/uygulama %60 yarıyıl sonu sınavı
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bologna Koordinatörü:
Doç. Dr. Ufuk ÖZEN BAYKENT
tel. 0 224 2755036
e-mail: ufukozen@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatör Yardımcısı:
Öğr.Gör. Dr. Şule ÇELİK KORKMAZ
tel. 0 224 2942258
e-mail: scelik@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü, TR-16059 Nilüfer, BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Program 4 Profesör, 2 Doçent, 4 Dr. Öğretim Üyesi 7 Öğretim Görevlisi ve 3 Araştırma Görevlisi ile, bazılarında akıllı tahta bulunan kendi dersliklerinde ve 2 çoklu ortam destekli dil sınıfında eğitimi sürdürmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GZK0001 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
ING1001 OKUMA BECERİLERİ I Zorunlu 2 0 0 2
ING1003 YAZMA BECERİLERİ I Zorunlu 2 0 0 2
ING1005 DİNLEME VE SESLETİM I Zorunlu 2 0 0 2
ING1007 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I Zorunlu 2 0 0 2
ING1111 KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 0 0 1
MBZ0001 EĞİTİME GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
GKZ1001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 3
GKZ1003 TÜRK DİLİ I Zorunlu 3 0 0 5
GKZ1005 YABANCI DİL I Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 31
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING1002 OKUMA BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 2
ING1004 YAZMA BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 3
ING1006 DİNLEME VE SESLETİM II Zorunlu 2 0 0 3
ING1008 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0002 EĞİTİM FELSEFESİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
GZK1002 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 3
GZK1004 TÜRK DİLİ II Zorunlu 3 0 0 5
GZK1006 YABANCI DİL II Zorunlu 2 0 0 3
ING1010 İNGİLİZCENİN YAPISI Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING2103 İNGİLİZ EDEBİYATI I Zorunlu 2 0 0 4
ING2105 DİLBİLİM I Zorunlu 2 0 0 3
ING2107 ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0008 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
ING2101 İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING2104 İNGİLİZ EDEBİYATI II Zorunlu 2 0 0 4
ING2106 DİLBİLİM II Zorunlu 2 0 0 3
ING2108 DİL EDİNİMİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0006 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
ING2102 İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING3101 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I Zorunlu 3 0 0 5
ING3105 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0012 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
ING3103 İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 19
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
ING3102 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II Zorunlu 3 0 0 5
ING3106 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
MBZ0010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 0 3
ING3104 İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 19
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GKZ0002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
ING4109 ÇEVİRİ Zorunlu 3 0 0 3
MBING01 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Zorunlu 2 6 0 10
MBZ0014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Zorunlu 2 0 0 3
ING4107 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 22
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MBİNG02 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Zorunlu 2 6 0 15
MBZ0013 OKULLARDA REHBERLİK Zorunlu 2 0 0 3
ING4206 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA Zorunlu 3 0 0 4
Toplam 22
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
GKS0002 BESLENME VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 0 3
GKS0003 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
GKS0009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 3
GKS0011 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0013 SANAT VE ESTETİK Seçmeli 2 0 0 3
GKS0014 TÜRK HALK OYUNLARI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI Seçmeli 2 0 0 3
GKS0017 TÜRK MUSİKİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GKS0018 TÜRK SANATI TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
MBS0002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0007 EĞİTİMDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
MBS0009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 4
MBS0010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA Seçmeli 2 0 0 4
MBS0011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli 2 0 0 4
MBS0014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0016 MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli 2 0 0 4
MBS0017 MÜZE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MBS0018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 0 4
MBS0021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 4
ING0001 DİL VE TOPLUM Seçmeli 2 0 0 4
ING0002 DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR Seçmeli 2 0 0 4
ING0003 EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0004 İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0005 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
ING0006 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli 2 0 0 4
ING0007 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 0 4
ING0008 İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0009 KİTLE İLETİŞİMİNDE İNGİLİZCE Seçmeli 2 0 0 4
ING0011 SOSYODİLBİLİM VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0012 SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
ING0013 TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr