Okul Öncesi Eğitimi Doktora Programı
Genel Tanıtım
2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Doktora Programı açılmış ve öğrenci almaya başlamıştır. Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı 1 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır.
Bu programda 240 AKTS kredilik programın başarılı bir şekilde tamamlanması ve program yeterliliklerinin sağlanması halinde Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalında Doktora derecesine sahip olunur.
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
İlanda belirtilen alanlardan yüksek lisans diplomasına sahip olmak; Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) ilanda belirtilen puanı almış olmak; ilanda belirtilen yabancı dil yeterlilik koşunu sağlamak.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (240 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Doktora Yeterlik Sınavını başaran ve hazırladığı tez önerisini ve tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Okul Öncesi Eğitimi alanında doktora diploması verilir.
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Doktora Programının amacı; eğitim, öğretim ve ileri düzey özgün bilimsel araştırmalar yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel ve bilimsel düşünebilen, çağdaş ve demokratik değerlere sahip, çocuk hakları savunucusu olan, farklılıklara değer veren, yaratıcı, yaşam boyu öğrenmeye istekli, disiplinler ve uluslararası işbirliğine açık, yaşadığı sosyal ve ekolojik çevreye karşı toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eden, özgüveni yüksek, bilimsel araştırma yöntemlerini ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte izleme yeterliliğine ve etik duruşa sahip, okul öncesi eğitimi alanında donanımlı ve profesyonel gelişimlerine önem veren uzman bireyler yetiştirmektir.
Hedefler
1.Ulusal ve uluslararası düzeyde iyi eğitilmiş ve donanımlı okul öncesi öğretmenleri, öğretim elemanları yetiştirmek.
2.Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısını tamamlanmış, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir anabilim dalı haline gelmek.
3.Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncellendiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak.
4.Öğretim elemanları ile öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri bilimsel, sosyo-kültürel ve eğitimsel faaliyetleri teşvik ederek, bu faaliyetlerin artmasını sağlamak.
5.Tartışma, sorgulama ve paylaşmanın hâkim olduğu bir öğrenme ortamı yaratarak bunun sürekliliğini sağlamak.
6.Lisansüstü düzeyde yürütülen derslerin ulusal ve uluslararası literatürdeki gelişmelerle uyumunu sağlamak.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
|
2.
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
|
3.
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
|
4.
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
|
5.
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
|
6.
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
|
7.
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
- Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
- Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
- Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
- Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
- Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
- Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
- Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
- Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
- Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
- Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
- Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
- Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
- Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
- Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
- Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
- Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
- Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
- Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
- Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
- Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
- Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Doktora programından mezun olanlar, okul öncesi eğitim ile ilgili alanlarda öğretmen, yönetici, danışman ve yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Doktora programını tamamlayan mezunlar, doktora sonrası programlara başvurabilir ve akademik kariyerlerine devam etmek istedikleri takdirde doçentlik ve profesörlük için bilimsel çalışmalarını sürdürebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması şartı ve yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde %80 devam etmiş olma şartı aranır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler sınava alınmaz ve öğrenciye D notu verilir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 75 puan alma zorunluluğu vardır. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0 0-49. 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde; doktora programında AA, BA, BB ve CB (75) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır.
Zorunlu ve seçmeli dersler, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az CB (75) ya da bunun üzerinde harf notu alması ve konusuyla ilgili hazırlamış olduğu tez önerisi ile bitirme tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Handan Asude Başal
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Başkanı
asubasal@uludag.edu.tr
Dahili: 42295 Oda No: A-215
Doç. Dr. Hatice Zeynep İnan
Bologna Program Koordinatörü
zeynepinan@uludag.edu.tr
Oda No: A-202
Dr. Öğr. Üyesi Elvan Şahin Zeteroğlu
Bologna Program Koordinatörü Yardımcısı
eszeteroglu@uludag.edu.tr
Dahili: 42219 Oda No: A-208
Bursa Uludağ Üniversitesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Nilüfer/BURSA
Tel: (224) 2940978
Faks: (224) 2940975
e-mail: egtbil@uludag.edu.tr
web: http://egitimbilimleri.uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Okul Öncesi Eğitim Bilim Dalında eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitim Bilim Dalı öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır.
Öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır.
Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6101 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE FARKLI YAKLAŞIMLAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
OKU6103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
OKU6181 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU6191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6102 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM VE GELİŞTİRİLMESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
OKU6104 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DAVRANIŞ YÖNETİMİ VE REHBERLİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
OKU6172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
OKU6182 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
OKU6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6183 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU6193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
10 |
YET6177 |
YETERLİK SINAVI |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
15 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6184 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6185 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU6195 |
TEZ DANIŞMANLIĞI V |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6186 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU6196 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VI |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6187 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU6197 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6188 |
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
OKU6198 |
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6105 |
ERKEN ÇOCUKLUKTA SOSYAL- DUYGUSAL ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU6107 |
TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DEĞİŞİM SÜRECİNDE ÇOCUK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU6109 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU6111 |
REGGİO EMİLİA YAKLAŞIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU6113 |
OKULDIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU6115 |
ERKEN ÇOCUKLUKTA ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OKU6117 |
TEMEL EĞİTİM ESERLERİNİN İNCELENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OKU6108 |
DOĞADA ÇOCUĞUN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU6110 |
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTE STANDARTLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU6112 |
ERKEN ÇOCUKLUKTA DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU6114 |
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL UYGULAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU6116 |
ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGU KOÇLUĞU ( EMOTİON COACHİNG ) YAKLAŞIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU6118 |
AİLE VE ÇOCUK BAĞLAMINDA İHMAL VE İSTİSMAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
OKU6120 |
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İLERİ ANALİZ TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |