Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Okul Öncesi Eğitimi Doktora Programı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Doktora Programı açılmış ve öğrenci almaya başlamıştır. Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı 1 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır.
2
Verilen Derece
Bu programda 240 AKTS kredilik programın başarılı bir şekilde tamamlanması ve program yeterliliklerinin sağlanması halinde Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalında Doktora derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
İlanda belirtilen alanlardan yüksek lisans diplomasına sahip olmak; Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) ilanda belirtilen puanı almış olmak; ilanda belirtilen yabancı dil yeterlilik koşunu sağlamak.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (240 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Doktora Yeterlik Sınavını başaran ve hazırladığı tez önerisini ve tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Okul Öncesi Eğitimi alanında doktora diploması verilir.
7
Program Profili
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Doktora Programının amacı; eğitim, öğretim ve ileri düzey özgün bilimsel araştırmalar yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel ve bilimsel düşünebilen, çağdaş ve demokratik değerlere sahip, çocuk hakları savunucusu olan, farklılıklara değer veren, yaratıcı, yaşam boyu öğrenmeye istekli, disiplinler ve uluslararası işbirliğine açık, yaşadığı sosyal ve ekolojik çevreye karşı toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eden, özgüveni yüksek, bilimsel araştırma yöntemlerini ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte izleme yeterliliğine ve etik duruşa sahip, okul öncesi eğitimi alanında donanımlı ve profesyonel gelişimlerine önem veren uzman bireyler yetiştirmektir.
Hedefler
1.Ulusal ve uluslararası düzeyde iyi eğitilmiş ve donanımlı okul öncesi öğretmenleri, öğretim elemanları yetiştirmek.
2.Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısını tamamlanmış, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir anabilim dalı haline gelmek.
3.Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncellendiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak.
4.Öğretim elemanları ile öğrencilerin ortaklaşa yürütebilecekleri bilimsel, sosyo-kültürel ve eğitimsel faaliyetleri teşvik ederek, bu faaliyetlerin artmasını sağlamak.
5.Tartışma, sorgulama ve paylaşmanın hâkim olduğu bir öğrenme ortamı yaratarak bunun sürekliliğini sağlamak.
6.Lisansüstü düzeyde yürütülen derslerin ulusal ve uluslararası literatürdeki gelişmelerle uyumunu sağlamak.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
2. Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
3. Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
4. Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
5. Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
6. Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
7. Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2,3 1,2,3
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3 1,2,3
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2,3 3
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2,3 1,2,3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2 1,2
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2 1,2
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2 1,2
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir. 1,2 1,2
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2 1,2
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2 1,2
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2,3 1,2,3
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3 1,2,3
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2,3 1,2,3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1 1,2,3,4
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 2,3,4
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2,3,4 1,3,4
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2,3,4 2,3,4
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2,3,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, konuyla ilgili araştırmalar yapabilir ve bulgularını aktarabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Doktora programından mezun olanlar, okul öncesi eğitim ile ilgili alanlarda öğretmen, yönetici, danışman ve yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Doktora programını tamamlayan mezunlar, doktora sonrası programlara başvurabilir ve akademik kariyerlerine devam etmek istedikleri takdirde doçentlik ve profesörlük için bilimsel çalışmalarını sürdürebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması şartı ve yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde %80 devam etmiş olma şartı aranır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler sınava alınmaz ve öğrenciye D notu verilir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 75 puan alma zorunluluğu vardır. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0 0-49. 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde; doktora programında AA, BA, BB ve CB (75) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır.
12
Mezuniyet Koşulları
Zorunlu ve seçmeli dersler, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az CB (75) ya da bunun üzerinde harf notu alması ve konusuyla ilgili hazırlamış olduğu tez önerisi ile bitirme tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunması gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Handan Asude Başal
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Başkanı
asubasal@uludag.edu.tr
Dahili: 42295 Oda No: A-215
Doç. Dr. Hatice Zeynep İnan
Bologna Program Koordinatörü
zeynepinan@uludag.edu.tr
Oda No: A-202
Dr. Öğr. Üyesi Elvan Şahin Zeteroğlu
Bologna Program Koordinatörü Yardımcısı
eszeteroglu@uludag.edu.tr
Dahili: 42219 Oda No: A-208
Bursa Uludağ Üniversitesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Nilüfer/BURSA
Tel: (224) 2940978
Faks: (224) 2940975
e-mail: egtbil@uludag.edu.tr
web: http://egitimbilimleri.uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Okul Öncesi Eğitim Bilim Dalında eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitim Bilim Dalı öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır.
Öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır.
Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6101 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE FARKLI YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 0 0 7
OKU6103 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİĞİ Zorunlu 3 0 0 8
OKU6191 TEZ DANIŞMANLIĞI I Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6102 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM VE GELİŞTİRİLMESİ Zorunlu 3 0 0 6
OKU6104 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DAVRANIŞ YÖNETİMİ VE REHBERLİK Zorunlu 3 0 0 6
OKU6172 SEMİNER Zorunlu 0 2 0 3
OKU6192 TEZ DANIŞMANLIĞI II Zorunlu 0 1 0 1
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6183 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 4 0 0 5
OKU6193 TEZ DANIŞMANLIĞI III Zorunlu 0 1 0 10
YET6177 YETERLİK SINAVI Zorunlu 0 0 0 15
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6184 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ IV Zorunlu 4 0 0 5
OKU6194 TEZ DANIŞMANLIĞI IV Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6185 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ V Zorunlu 4 0 0 5
OKU6195 TEZ DANIŞMANLIĞI V Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6186 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VI Zorunlu 4 0 0 5
OKU6196 TEZ DANIŞMANLIĞI VI Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6187 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VII Zorunlu 4 0 0 5
OKU6197 TEZ DANIŞMANLIĞI VII Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6188 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII Zorunlu 4 0 0 5
OKU6198 TEZ DANIŞMANLIĞI VIII Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6105 ERKEN ÇOCUKLUKTA SOSYAL- DUYGUSAL ÖĞRENME Seçmeli 2 0 0 3
OKU6107 TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DEĞİŞİM SÜRECİNDE ÇOCUK Seçmeli 2 0 0 3
OKU6109 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TASARIMI Seçmeli 2 0 0 3
OKU6111 REGGİO EMİLİA YAKLAŞIMI Seçmeli 2 0 0 3
OKU6113 OKULDIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 0 3
OKU6115 ERKEN ÇOCUKLUKTA ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI Seçmeli 2 0 0 3
OKU6117 TEMEL EĞİTİM ESERLERİNİN İNCELENMESİ Seçmeli 2 0 0 3
OKU6181 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ I Seçmeli 4 0 0 5
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
OKU6108 DOĞADA ÇOCUĞUN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
OKU6110 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTE STANDARTLARI Seçmeli 2 0 0 4
OKU6112 ERKEN ÇOCUKLUKTA DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli 2 0 0 4
OKU6114 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL UYGULAMALAR Seçmeli 2 0 0 4
OKU6116 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGU KOÇLUĞU ( EMOTİON COACHİNG ) YAKLAŞIMI Seçmeli 2 0 0 4
OKU6118 AİLE VE ÇOCUK BAĞLAMINDA İHMAL VE İSTİSMAR Seçmeli 2 0 0 4
OKU6120 EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İLERİ ANALİZ TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 4
OKU6182 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ II Seçmeli 4 0 0 2
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr