Genel Tanıtım
Zihin Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans Programı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü içerisinde, Özel Eğitim Anabilim Dalı içerisinde yer alan bir bilim dalıdır. Programda alan bilgisi ve araştırma bilgsinin yanı sıra uygulamaya ilişkin zorunlu ve seçmeli dersler verilmektedir. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Zihin Engelliler Eğitimi Programı 2018 yılında açılmıştır. Programın amacı zihin engellilerin eğitimi alanında hizmet sunabilecek, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış ve alandaki bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak uzman öğretmen yetiştirmektir. Zihin Engelliler Eğitimi Programı, 1 Profesör, 1 Doçent ve 4 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi Dr., 1 Öğretim görevlisi ve 2 Araştırma Görevlisi ile hizmet vermektedir.
Bu program Zihin Engelliler Eğitimi alanında 60 ECTS kredilik ikinci aşama derece sistemine sahiptir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Zihin Engelliler Eğitimi Bilim alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Zihin Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans Programına 1-Eğitim Fakültesinin ilgili alanlarına ait lisans diploması, 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar başvurabilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans diploması verilir.
Bilim dalının amacı; eğitim, öğretim ve üst düzey özgün araştırmalar yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek, bilimsel araştırma yöntemlerini ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte izleme yeterliliğine sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
|
2.
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
|
3.
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
4.
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
|
5.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
|
6.
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
|
7.
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
|
8.
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
|
9.
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
|
10.
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
|
11.
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
|
12.
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
|
13.
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
|
14.
Etik kurallara uyma
|
15.
İletişim becerilerini etkili kullanma
|
16.
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde istihdam edilebilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
BUÜ senato kararı ile alınan Önlisans ve Lisans Ogretim Yönetmeliğinin 32.maddesi gereği uygulanır.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (60 AKTS ) en az CC(70) ile geçmek, ve tez önerisi ile bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı:
Prof.Dr.Reşat PEKER
E-posta: rpeker@uludag.edu.tr
Tel: 0(224)2942202
Bologna Koordinatörü:
Dr.Öğr.Üye.Ceyda TURHAN
E-posta: ceydaturhan@uludag.edu.tr
Tel: 0(224)2755032
Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Zihin Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans Programına devam eden öğrenciler, U.Ü kampüsündeki tüm olanaklardan (kütüphane, yemekhane, yurtlar, spor tesisleri, öğrenci kulüpleri vb.) faydalanabilirler, ayrıca eğitim fakültesi bünyesinde bulunan kütüphane ve bilgisayar laboratuarlarından faydalanabilirler.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ZEE5101 |
TEK DENEKLİ DENEYSEL DESENLER |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
ZEE5103 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
ZEE5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ZEE5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ZEE5102 |
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERİN EĞİTSEL ÖLÇÜMLENMESİ VE B.E.P. |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ZEE5104 |
AKADEMİK OLMAYAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ZEE5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
ZEE5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
ZEE5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ZEE5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ZEE5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ZEE5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
ZEE5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
Bilimsel Hazırlık Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ÖZE2302-BH |
DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ÖZE2303-BH |
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ÖZE2305-BH |
ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ÖZE2306-BH |
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ÖZE2311-BH |
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ÖZE2312-BH |
ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE ÖĞRETİM UYARLAMALARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ÖZE2314-BH |
ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
ÖZE3301-BH |
ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
Toplam |
|
31 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ZEE5107 |
AKADEMİK BECERİLERİN ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZEE5109 |
SOSYAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZEE5113 |
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
ZEE5115 |
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ZEE5106 |
PROBLEM DAVRANIŞLARIN İŞLEVSEL DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ZEE5108 |
KAYNAŞTIRMA VE BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ZEE5110 |
DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
ZEE5118 |
BİLİŞSEL STRATEJİ ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |