Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Zihin Engelliler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Zihin Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans Programı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü içerisinde, Özel Eğitim Anabilim Dalı içerisinde yer alan bir bilim dalıdır. Programda alan bilgisi ve araştırma bilgsinin yanı sıra uygulamaya ilişkin zorunlu ve seçmeli dersler verilmektedir. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Zihin Engelliler Eğitimi Programı 2018 yılında açılmıştır. Programın amacı zihin engellilerin eğitimi alanında hizmet sunabilecek, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış ve alandaki bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak uzman öğretmen yetiştirmektir. Zihin Engelliler Eğitimi Programı, 1 Profesör, 1 Doçent ve 4 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi Dr., 1 Öğretim görevlisi ve 2 Araştırma Görevlisi ile hizmet vermektedir.
2
Verilen Derece
Bu program Zihin Engelliler Eğitimi alanında 60 ECTS kredilik ikinci aşama derece sistemine sahiptir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Zihin Engelliler Eğitimi Bilim alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Zihin Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans Programına 1-Eğitim Fakültesinin ilgili alanlarına ait lisans diploması, 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar başvurabilirler.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans diploması verilir.
7
Program Profili
Bilim dalının amacı; eğitim, öğretim ve üst düzey özgün araştırmalar yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek, bilimsel araştırma yöntemlerini ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte izleme yeterliliğine sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
2. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
3. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
4. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
5. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
6. Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
7. Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
8. Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
9. Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
10. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
11. Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
12. Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
13. Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
14. Etik kurallara uyma
15. İletişim becerilerini etkili kullanma
16. Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Etik kurallara uyma
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Etik kurallara uyma
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
  • İletişim becerilerini etkili kullanma
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Etik kurallara uyma
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • Etik kurallara uyma
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Etik kurallara uyma
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Etik kurallara uyma
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
  • İletişim becerilerini etkili kullanma
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde istihdam edilebilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
BUÜ senato kararı ile alınan Önlisans ve Lisans Ogretim Yönetmeliğinin 32.maddesi gereği uygulanır.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (60 AKTS ) en az CC(70) ile geçmek, ve tez önerisi ile bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı:
Prof.Dr.Reşat PEKER
E-posta: rpeker@uludag.edu.tr
Tel: 0(224)2942202
Bologna Koordinatörü:
Dr.Öğr.Üye.Ceyda TURHAN
E-posta: ceydaturhan@uludag.edu.tr
Tel: 0(224)2755032
Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Zihin Engelliler Eğitimi Yüksek Lisans Programına devam eden öğrenciler, U.Ü kampüsündeki tüm olanaklardan (kütüphane, yemekhane, yurtlar, spor tesisleri, öğrenci kulüpleri vb.) faydalanabilirler, ayrıca eğitim fakültesi bünyesinde bulunan kütüphane ve bilgisayar laboratuarlarından faydalanabilirler.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr