Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı
Genel Tanıtım
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı 2016 yılından itibaren Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Türkçe Eğitimi Bilim Dalı bünyesinde yürütülmektedir.
Bu programda 120 ECTS kredilik programın başarılı bir şekilde tamamlanması ve program yeterliliklerinin sağlanması halinde Yüksek Lisans derecesi verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programına, 25 Haziran 2014 tarih ve 29041 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği”nin 9/1. maddesinin a, b, c, ç, d, 12. maddesinin 1., 2., 3., 4., 5. bentleri ve 14. maddesinin 1., 2., 3., 4., 5. ve 6. bentlerinde yer alan koşullara göre öğrenci kabul edilmektedir.
Adayların yüksek lisans programına başvurabilmek için Türkçe Eğitimi (Öğretmenliği), Sınıf Öğretmenliği, Yabancı Diller Eğitimi, Filoloji, Dilbilim, Mütercim - Tercümanlık alanlarının lisans programlarından mezun olmaları gerekmektedir.
Yüksek lisans programına, Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre gerçekleştirilen lisansüstü eğitime giriş sınavıyla öğrenci kabul edilir. Programın öğretim ve tez dili Türkçedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programının amacı, bu alanda eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir
|
2.
Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir.
|
3.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır.
|
4.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
5.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
|
6.
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
|
7.
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
|
8.
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
9.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
|
10.
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır.
- Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır.
- Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
- Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
- Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
- Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. |
2 |
2 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. |
1,2 |
1,2 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır. |
1,2 |
1,2 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir |
1,2 |
1,2 |
Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir. |
1,2 |
1,2 |
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
1,2 |
1,2 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. 3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır. |
1,2 |
1,2 |
Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir |
1,2 |
1,2 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1,2 |
1,2 |
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
1,2 |
1,2, |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. |
2 |
2 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. |
1,2 |
1,2 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
1,2 |
1,2 |
Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir. |
2 |
1 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
1,2 |
1,2 |
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 |
3 |
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
1,2,3,5 |
1,2,3,5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
3 |
3 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. |
3 |
3 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. 3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
1,2 |
1,2 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
1 |
1 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. |
1 |
1 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. |
1 |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
1,4 |
1,4 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1,2 |
1,2 |
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 |
4 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
1,2,4 |
1,2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
1 |
1 |
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
1 |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
1 |
1 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
1,2 |
1,2 |
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1 |
1 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. 2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda araştırmacı, uzman öğretmen ve danışman olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşullarını sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Yüksek Lisans
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Yüksek Lisans için en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Doktora
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Doktora için en az 75 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, ve CB harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Ana Bilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Seçil ŞENYURT
secilalkis@uludag.edu.tr
Bologna Degˆis¸imi Programı Koordinato¨rü: Doç. Dr. Mustafa ULUOCAK
muluocak@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer / BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 3 profesör, 7 doçent, 1 dr. öğr. üyesi,4 araştırma görevlisi olmak üzere 15 öğretim elemanı ile eğitim-öğretim faaliyetlerini devam ettirmektedir.
Eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı dersliklerle yürütülmektedir. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YTO5101 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
YTO5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
YTO5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YTO5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
3 |
YTO5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
YTO5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
24 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YTO5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
YTO5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YTO5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
YTO5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YTO5103 |
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
YTO5103 |
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5105 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE METİN SEÇİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5107 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIM, YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5111 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ANLAMA BECERİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5113 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5115 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5123 |
BAĞLAM TEMELLİ SÖZLÜK OLUŞTURMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YTO5102 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
YTO5104 |
İKİNCİ DİL EDİNİMİ KURAMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
YTO5106 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE TEMEL SORUNLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5108 |
METİNLERLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5112 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ANLATMA BECERİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5114 |
TÜRK HALK EDEBİYATI ÖRNEKLERİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5116 |
BİLİŞSEL DİLBİLİM İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5124 |
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KELİME ÖĞRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5126 |
YABANCI ÖĞRENİCİLER İÇİN SEVİYELERE GÖRE SORU HAZIRLAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
YTO5128 |
NİCEL VE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |