Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi
Genel Tanıtım
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı 2016 yılından itibaren Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Türkçe Eğitimi Bilim Dalı bünyesinde yürütülmektedir.
Bu programda 120 ECTS kredilik programın başarılı bir şekilde tamamlanması ve program yeterliliklerinin sağlanması halinde Yüksek Lisans derecesi verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programına, 25 Haziran 2014 tarih ve 29041 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği”nin 9/1. maddesinin a, b, c, ç, d, 12. maddesinin 1., 2., 3., 4., 5. bentleri ve 14. maddesinin 1., 2., 3., 4., 5. ve 6. bentlerinde yer alan koşullara göre öğrenci kabul edilmektedir.
Adayların yüksek lisans programına başvurabilmek için Türkçe Eğitimi (Öğretmenliği), Sınıf Öğretmenliği, Yabancı Diller Eğitimi, Filoloji, Dilbilim, Mütercim - Tercümanlık alanlarının lisans programlarından mezun olmaları gerekmektedir.
Yüksek lisans programına, Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre gerçekleştirilen lisansüstü eğitime giriş sınavıyla öğrenci kabul edilir. Programın öğretim ve tez dili Türkçedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programının amacı, bu alanda eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir
|
2.
Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir.
|
3.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır.
|
4.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
5.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
|
6.
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
|
7.
Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
|
8.
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
|
9.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
|
10.
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda araştırmacı, uzman öğretmen ve danışman olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşullarını sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Yüksek Lisans
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Yüksek Lisans için en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Doktora
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Doktora için en az 75 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, ve CB harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Ana Bilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Seçil ŞENYURT
secilalkis@uludag.edu.tr
Bologna Degˆis¸imi Programı Koordinato¨rü: Doç. Dr. Mustafa ULUOCAK
muluocak@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer / BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 3 profesör, 7 doçent, 1 dr. öğr. üyesi,4 araştırma görevlisi olmak üzere 15 öğretim elemanı ile eğitim-öğretim faaliyetlerini devam ettirmektedir.
Eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı dersliklerle yürütülmektedir. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |