Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı 2016 yılından itibaren Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Türkçe Eğitimi Bilim Dalı bünyesinde yürütülmektedir.
2
Verilen Derece
Bu programda 120 ECTS kredilik programın başarılı bir şekilde tamamlanması ve program yeterliliklerinin sağlanması halinde Yüksek Lisans derecesi verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programına, 25 Haziran 2014 tarih ve 29041 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği”nin 9/1. maddesinin a, b, c, ç, d, 12. maddesinin 1., 2., 3., 4., 5. bentleri ve 14. maddesinin 1., 2., 3., 4., 5. ve 6. bentlerinde yer alan koşullara göre öğrenci kabul edilmektedir. Adayların yüksek lisans programına başvurabilmek için Türkçe Eğitimi (Öğretmenliği), Sınıf Öğretmenliği, Yabancı Diller Eğitimi, Filoloji, Dilbilim, Mütercim - Tercümanlık alanlarının lisans programlarından mezun olmaları gerekmektedir. Yüksek lisans programına, Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre gerçekleştirilen lisansüstü eğitime giriş sınavıyla öğrenci kabul edilir. Programın öğretim ve tez dili Türkçedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
7
Program Profili
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programının amacı, bu alanda eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir
2. Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir.
3. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır.
4. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
5. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
6. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
7. Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
8. Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
9. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
10. Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
  • Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir.
  • Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi konusunda eğitsel bilgilerini artırır.
  • Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Yabancı dil öğretimi kapsamındaki kuramlarla gerçek yaşamda gereksinim duyulan dil yetileri arasında bağlantı kurabilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Çağdaş alanyazın vasıtasıyla yabancı dil öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlardan, ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmelerden, çağdaş teknolojilerden haberdar olur ve bunları yabancı dil olarak Türkçe eğitimi süreçlerinde hayata geçirebilir
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
  • Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
  • Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
  • Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
  • Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir.
  • Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir, uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda araştırmacı, uzman öğretmen ve danışman olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşullarını sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Yüksek Lisans Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Yüksek Lisans için en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Doktora Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Doktora için en az 75 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, ve CB harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Ana Bilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Seçil ŞENYURT
secilalkis@uludag.edu.tr
Bologna Degˆis¸imi Programı Koordinato¨rü: Doç. Dr. Mustafa ULUOCAK
muluocak@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer / BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 3 profesör, 7 doçent, 1 dr. öğr. üyesi,4 araştırma görevlisi olmak üzere 15 öğretim elemanı ile eğitim-öğretim faaliyetlerini devam ettirmektedir.
Eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı dersliklerle yürütülmektedir. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YTO5103 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Zorunlu 3 0 0 7
YTO5175 TEZ DANIŞMANLIĞI I Zorunlu 0 1 0 1
YTO5101 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE UYGULAMALARI I Zorunlu 3 0 0 8
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YTO5104 İKİNCİ DİL EDİNİMİ KURAMLARI Zorunlu 3 0 0 6
YTO5172 SEMİNER Zorunlu 0 2 0 3
YTO5176 TEZ DANIŞMANLIĞI II Zorunlu 0 1 0 1
YTO5102 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE UYGULAMALARI II Zorunlu 3 0 0 6
Seçmeli dersler için tıklayınız. 14
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YTO5183 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 4 0 0 5
YTO5193 TEZ DANIŞMANLIĞI III Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YTO5184 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV Zorunlu 4 0 0 5
YTO5192 TEZ DANIŞMANLIĞI IV Zorunlu 0 1 0 25
Toplam 30
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YTO5103 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 0 0 6
YTO5105 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN SEÇİMİ Seçmeli 2 0 0 3
YTO5105 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN SEÇİMİ Seçmeli 2 0 0 3
YTO5105 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE METİN SEÇİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5107 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIM, YÖNTEM VE TEKNİKLER Seçmeli 2 0 0 3
YTO5107 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIM, YÖNTEM VE TEKNİKLER Seçmeli 2 0 0 6
YTO5109 YURT DIŞINDAKİ TÜRK ÇOCUKLARINA DİL ÖĞRETİMİNDE YÖNTEM VE TEKNİKLER Seçmeli 2 0 0 6
YTO5111 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ANLAMA BECERİLERİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5113 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMI Seçmeli 2 0 0 3
YTO5113 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMI Seçmeli 2 0 0 6
YTO5115 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
YTO5115 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ TARİHİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5117 FİLM MATERYALİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5119 TAŞINABİLİR DİJİTAL CİHAZLARLA TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5121 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ Seçmeli 2 0 0 3
YTO5121 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5123 BAĞLAM TEMELLİ SÖZLÜK OLUŞTURMA Seçmeli 2 0 0 6
YTO5125 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİL DÜZEYLERİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5181 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I Seçmeli 4 0 0 5
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
YTO5102 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSİ UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 6
YTO5106 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ Seçmeli 2 0 0 4
YTO5106 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ Seçmeli 2 0 0 4
YTO5106 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE TEMEL SORUNLAR Seçmeli 2 0 0 6
YTO5108 ÖRNEK METİNLERLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 2 4
YTO5108 METİNLERLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5110 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLAR Seçmeli 2 0 0 4
YTO5110 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLAR Seçmeli 2 0 0 6
YTO5112 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ANLATMA BECERİLERİ Seçmeli 2 0 0 4
YTO5112 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ANLATMA BECERİLERİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5114 TÜRK HALK EDEBİYATI ÖRNEKLERİYLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
YTO5114 TÜRK HALK EDEBİYATI ÖRNEKLERİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5116 TÜRK KÜLTÜRÜ VE UYGARLIĞI Seçmeli 2 0 0 4
YTO5116 BİLİŞSEL DİLBİLİM İNCELEMELERİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5118 BİLGİSAYAR VE İNTERNET DESTEKLİ TÜRKÇE ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
YTO5118 BİLGİSAYAR VE İNTERNET DESTEKLİ TÜRKÇE ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5120 DİJİTAL OYUNLARLA YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
YTO5120 DİJİTAL OYUNLARLA TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENİMİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5122 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE STRATEJİLER Seçmeli 2 0 0 4
YTO5122 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE STRATEJİLER Seçmeli 2 0 0 6
YTO5124 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KELİME ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 4
YTO5124 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KELİME ÖĞRETİMİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5126 YABANCI ÖĞRENİCİLER İÇİN SEVİYELERE GÖRE SORU HAZIRLAMA TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5128 NİCEL VE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 6
YTO5182 YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II Seçmeli 4 0 0 2
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr