Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Antrenörlük Eğitimi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
2014 Yılında Spor Bilimleri Fakültesi bünyesinde kurulmuştur.
2
Verilen Derece
Antrenörlük Eğitimi, Lisans
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi , Antrenörlük Eğitimi Bölümü ön kayıt ve özel yetenek sınavıyla öğrenci almaktadır. Özel yetenek sınavına başvurmak için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Giriş Sınavına (YGS) girmek ve bu sınavdan ÖSYM tarafından Özel Yetenek Sınavlarına başvurmak için taban puan olarak belirlenen puanı almak gerekmektedir. Özel yetenek sınavında başarılı olan öğrenciler programa kayıt olabilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programda mevcut olan 166,5 kredilik (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek
7
Program Profili
Antrenörlük Eğitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoğun bir müfredat uygularken, öğrencilerinin kendi seçtikleri spor branşlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Bölümün eğitim programı antrenörlük mesleği ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Öğrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branşlarında iki yarıyıl içinde Staj eğitimlerini de tamamlamaktadırlar.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
2. Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
3. Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
4. Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
5. Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
6. Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
7. Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
8. Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
9. Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
10. Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
11. Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerinde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışmaktadırlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından en az 55 (%50), yabancı dil sınavından 50 (%25) puan almaları ve yapılan mülakat sınavından 60 (%25) almaları ve toplam 65 puan almak koşuluyla yüksek lisans programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bölümümüzde, kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve uygulamaları aşağıda belirtildiği şekilde iki ana bölümden oluşmaktadır. Vize Sınavları (% 40) Teorik Derslerde: Yazılı + Sözlü Uygulamalı Derslerde: Uygulama + Teorik Final Sınavları (% 60) Teorik Derslerde: Yazılı + Proje-Ödev (Sözlü ve yazılı) Uygulamalı Derslerde: Uygulama + Teorik + Proje-Ödev (Sözlü ve yazılı) Yapılan bütün sınav değerlendirmeleri öğrenmeyi tam olarak ölçememektedir. Kullanılan ölçme değerlendirme uygulamaları amaç ve hedeflerle karşılaştırıldığında %60-70 düzeyinde geçerlidir.
12
Mezuniyet Koşulları
Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar yeterlidir
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenör Eğitimi Bölümü,
Bursa Türkiye
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
1 adet uluslararası hentbol basketbol ve voleybol maçlarının oynanabileceği 2000 kişilik salon 2 adet basketbol ve voleybol antrenman salonu, 1 adet güreş salonu, 1 adet halk oyunları salonu
Futbol sahası: 1 adet çim zeminli, tribünlü ve soyunma odalı olmak üzere toplam2 adet futbol sahası,
Tartan Atletizm Pisti:1 adet
Açık Basketbol sahalar: 3 adet beton zeminli,
Açık Tenis Kortlar: 4 adet toprak,2 adet beton zeminli olmak üzere 6 adet
Kapalı Tenis Kortları: 2 adet beton zeminli,
Cimnastik Salonu: 1 adet
Derslikler : 10 Adet derslik (1 adeti video salonu, 2 adedi bilgisayar destekli eğitim salonu olarak kullanılmaktadır),
Kondisyon Salonu: 1 adet
Toplantı Salonu:1 Adet
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB1001 ATLETİZM Zorunlu 1 2 0 5
AEB1005 HAREKET EĞİTİMİ Zorunlu 1 2 0 5
AEB1007 SPOR BİYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
AEB1009 MOTOR GELİŞİM Zorunlu 3 0 0 4
AEB1011 KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 0 0 1
AEB1013 YÜZME Zorunlu 1 2 0 5
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 31
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB1004 İNSAN ANATOMİSİ Zorunlu 4 0 0 4
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 20
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB2003 ANTRENMAN BİLGİSİ I Zorunlu 3 0 0 3
AEB2005 SPOR BİYOMEKANİĞİ Zorunlu 2 0 0 2
AEB2009 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ I Zorunlu 4 0 0 4
AEB2015 UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ I Zorunlu 2 2 0 6
Seçmeli dersler için tıklayınız. 15
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB2002 PERFORMANS ÖLÇÜMLERİ, TESTLERİ VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 1 1 0 2
AEB2006 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ II Zorunlu 4 0 0 4
AEB2008 ANTRENMAN BİLGİSİ II Zorunlu 2 2 0 4
AEB2014 YAZ DOĞA SPORLARI Zorunlu 1 2 0 5
AEB2016 UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II Zorunlu 2 2 0 6
AEB2018 SPORCU BESLENMESİ Zorunlu 2 0 0 2
AEB2020 SPOR PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB3001 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 2
AEB3003 YARIŞMA MÜSABAKA ANALİZİ Zorunlu 2 0 0 2
AEB3005 FITNESS KİLO KONTROLÜ VE BİREYSEL ANTRENÖRLÜK Zorunlu 3 0 0 3
AEB3011 SPORCU SAĞLIĞI VE İLK YARDIM Zorunlu 2 0 0 2
AEB3015 UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ III Zorunlu 2 2 0 6
Seçmeli dersler için tıklayınız. 15
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB3002 SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ Zorunlu 3 0 0 3
AEB3004 SPORTİF ETKİNLİK YÖNETİMİ Zorunlu 4 0 0 4
AEB3012 ENGELLİLERDE SPOR VE EGZERSİZ UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 4
AEB3014 KIŞ DOĞA SPORLARI Zorunlu 1 2 0 5
AEB3016 UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ IV Zorunlu 2 2 0 6
AEB3018 ATLETİK PERFORMANS GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ Zorunlu 1 2 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB4003 İŞLETMEDE MESLEK EĞİTİMİ UYGULAMASI I Zorunlu 0 24 0 20
AEB4007 SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ I Zorunlu 2 0 0 4
AEB4013 İŞLETMEDE MESLEK EĞİTİMİ DEĞERLENDİRMESİ I Zorunlu 4 0 0 6
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB4002 İŞLETMEDE MESLEK EĞİTİMİ UYGULAMASI II Zorunlu 0 24 0 20
AEB4012 SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ II Zorunlu 2 0 0 4
AEB4014 İŞLETMEDE MESLEK EĞİTİMİ DEĞERLENDİRMESİ II Zorunlu 4 0 0 6
Toplam 30
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB0001 TRAMBOLİN Seçmeli 1 2 0 5
AEB0003 BİNİCİLİK Seçmeli 1 2 0 5
AEB0004 KORFBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0005 SATRANÇ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0008 STREETBALL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0009 RAGBİ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0012 KUM VOLEYBOLU Seçmeli 1 2 0 5
AEB0014 HENTBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0015 HALK OYUNLARI Seçmeli 1 2 0 5
AEB0016 FUTBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0017 TENİS Seçmeli 1 2 0 5
AEB0018 ARTİSTİK CİMNASTİK Seçmeli 1 2 0 5
AEB0019 VOLEYBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0020 GÜREŞ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0023 PİLATES Seçmeli 1 2 0 5
AEB0024 ORYANTRİNG Seçmeli 1 2 0 5
AEB0025 BASKETBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0026 BADMİNTON Seçmeli 1 2 0 5
AEB0027 MASA TENİSİ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0028 KARDİYO TENİS Seçmeli 1 2 0 5
AEB0030 RİTİM EĞİTİMİ DANS Seçmeli 1 2 0 5
AEB0031 TREKKING Seçmeli 1 2 0 5
AEB0032 VÜCUT GELİŞTİRME VE FITNESS Seçmeli 1 2 0 5
AEB0034 REFORMER EĞİTİMİ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0049 E-SPOR Seçmeli 1 2 0 5
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB3101 FUTBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3103 VOLEYBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3105 BASKETBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3107 HENTBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3109 ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3111 BADMİNTON UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3113 TENİS UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3115 MASA TENİSİ UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3117 GÜREŞ UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3119 YÜZME UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3121 ATLETİZM UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3123 HALK OYUNLARI UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3125 KAYAK UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3127 VÜCUT GELİŞTİRME VE FITNESS UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
PFS2001 EĞİTİME GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 4
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB3102 FUTBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3104 VOLEYBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3106 BASKETBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3108 HENTBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3110 ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3112 BADMİNTON UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3114 TENİS UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3116 MASA TENİSİ UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3118 GÜREŞ UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3120 YÜZME UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3122 ATLETİZM UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3124 HALK OYUNLARI UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3126 KAYAK UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3128 VÜCUT GELİŞTİRME VE FITNESS UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
PFS2002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 4
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB0035 YAŞLILARDA SPOR Seçmeli 3 0 0 5
AEB0036 OLİMPİZM Seçmeli 3 0 0 5
AEB0038 SPOR MASAJI Seçmeli 3 0 0 5
AEB0039 ÇOCUK VE SPOR Seçmeli 3 0 0 5
AEB0040 SPOR FITNESS VE SAĞLIK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0041 SPORDA ERGOJENİK YARDIM VE DOPİNG Seçmeli 3 0 0 5
AEB0042 SPOR SAHALARI VE MALZEME BİLGİSİ Seçmeli 3 0 0 5
AEB0044 FİZİKSEL AKTİVİTE VE PSİKOLOJİK ZİNDELİK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0045 ANİMASYON Seçmeli 3 0 0 5
AEB0046 SPOR VE LİDERLİK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0047 YARATICI DRAMA Seçmeli 3 0 0 5
AEB0048 SPORDA EĞİTSEL OYUNLAR Seçmeli 3 0 0 5
AEB0050 RAKETLİ SPORLARDA YÖNTEM UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 5
AEB0051 İLETİŞİM BECERİLERİ VE DİKSİYON Seçmeli 3 0 0 5
AEB0052 SPORDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 5
AEB0053 SPORDA İNOVASYON Seçmeli 3 0 0 5
AEB0054 ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE LİDERLİK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0055 SPORDA PAZARLAMA, SPONSORLUK VE MEDYA Seçmeli 3 0 0 5
AEB0056 SPORDA ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 0 0 5
AEB0057 SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON Seçmeli 3 0 0 5
AEB0058 ANTRENÖRLÜK PEDAGOJİSİ Seçmeli 3 0 0 5
AEB0059 EGZERSİZ UYGULAMALARINDA YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 0 0 5
AEB0060 SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ Seçmeli 3 0 0 5
AEB0062 FİZİKSEL UYGUNLUK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0063 SPORDA YETENEK SEÇİMİ Seçmeli 3 0 0 5
AEB0064 DÜZELTİCİ EGZERSİZ UYGULAMALARI Seçmeli 3 0 0 5
AEB4101 FUTBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4103 VOLEYBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4105 BASKETBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4107 HENTBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4109 ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4111 BADMİNTON UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4113 TENİS UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4115 MASA TENİSİ UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4117 GÜREŞ UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4119 YÜZME UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4121 ATLETİZM UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4123 HALK OYUNLARI UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4125 KAYAK UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4127 VÜCUT GELİŞTİRME VE FITNESS UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
PFS3001 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 0 0 4
PFS3003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 0 0 4
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB4102 FUTBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4104 VOLEYBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4106 BASKETBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4108 HENTBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4110 ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4112 BADMİNTON UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4114 TENİS UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4116 MASA TENİSİ UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4118 GÜREŞ UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4120 YÜZME UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4122 ATLETİZM UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4124 HALK OYUNLARI UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4126 KAYAK UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4128 VÜCUT GELİŞTİRME VE FITNESS UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
PFS3002 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Seçmeli 2 0 0 3
PFS3004 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 0 0 4
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
PFS4001 SINIF YÖNETİMİ Seçmeli 2 0 0 3
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
PFS4002 REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM Seçmeli 3 0 0 4
PFS-MEB ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Seçmeli 1 8 0 10
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr