Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Antrenörlük Eğitimi
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
2014 Yılında Spor Bilimleri Fakültesi bünyesinde kurulmuştur.
2
Verilen Derece
Antrenörlük Eğitimi, Lisans
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi , Antrenörlük Eğitimi Bölümü ön kayıt ve özel yetenek sınavıyla öğrenci almaktadır. Özel yetenek sınavına başvurmak için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Giriş Sınavına (YGS) girmek ve bu sınavdan ÖSYM tarafından Özel Yetenek Sınavlarına başvurmak için taban puan olarak belirlenen puanı almak gerekmektedir. Özel yetenek sınavında başarılı olan öğrenciler programa kayıt olabilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programda mevcut olan 166,5 kredilik (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek
7
Program Profili
Antrenörlük Eğitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoğun bir müfredat uygularken, öğrencilerinin kendi seçtikleri spor branşlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Bölümün eğitim programı antrenörlük mesleği ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Öğrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branşlarında iki yarıyıl içinde Staj eğitimlerini de tamamlamaktadırlar.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
2. Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
3. Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
4. Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
5. Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
6. Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
7. Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
8. Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
9. Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
10. Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
11. Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik temel bir problemin tanımlanmasında ve çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
  • Antrenörlük alanıyla ilgili uygulamalarda gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra ilgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme ve uygulama becerisine sahiptir
  • Antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin teorik ve uygulama yeterliliğine sahiptir.
  • Araştırmacı özelliği ile problem olarak gördüğü konularda üniversite ya da araştırma birimleriyle işbirliği yapabilir, ortak akıl ile problemleri çağdaş yöntemlerle çözer ve geliştirir
  • Sporcu sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, bilimsel ve sosyal etik anlayışını benimsemiş, sporun taraflarının görev ve sorumluluklarını dürüstlük, adalet, açıklık, tarafsız ve saygı gibi evrensel değerlerin bilincine sahiptir
  • Antrenörlük alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi ve geliştirilmesi konusunda bilişsel alan temel kazanım (bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) becerilerine sahiptir.
  • Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar, alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir, İngilizceyi iyi düzeyde bilir, lider, araştırmacı kimliğe sahiptir.
  • Multi-disipliner alanlardan yararlanarak, öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
  • Spor yönetimini, organizasyonlarını kavrama alana entegre etme, spor girişimciliğini ve inovasyonu takip etme, geliştirme ve alanda uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Sürdürülebilir spor anlayışını geliştirmeyi hedef alan, Antrenörlük ve spor bilimleri alanındaki kaynakları takip eden, ilgili olduğu spor dalında veya dallarında dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Antrenörlük eğitiminin disiplin içi ve çoklu disiplinler yapısını kavramış, mesleki bilgi ve becerileri bakımından donanımlı, spor ve spor branşına ait problemler konusunda bireysel ve/veya araştırma birimleri ile ortak çalışabilen niteliklere sahiptir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerinde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışmaktadırlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından en az 55 (%50), yabancı dil sınavından 50 (%25) puan almaları ve yapılan mülakat sınavından 60 (%25) almaları ve toplam 65 puan almak koşuluyla yüksek lisans programlarında öğrenim görebilirler
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bölümümüzde, kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve uygulamaları aşağıda belirtildiği şekilde iki ana bölümden oluşmaktadır. Vize Sınavları (% 40) Teorik Derslerde: Yazılı + Sözlü Uygulamalı Derslerde: Uygulama + Teorik Final Sınavları (% 60) Teorik Derslerde: Yazılı + Proje-Ödev (Sözlü ve yazılı) Uygulamalı Derslerde: Uygulama + Teorik + Proje-Ödev (Sözlü ve yazılı) Yapılan bütün sınav değerlendirmeleri öğrenmeyi tam olarak ölçememektedir. Kullanılan ölçme değerlendirme uygulamaları amaç ve hedeflerle karşılaştırıldığında %60-70 düzeyinde geçerlidir.
12
Mezuniyet Koşulları
Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar yeterlidir
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenör Eğitimi Bölümü,
Bursa Türkiye
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
1 adet uluslararası hentbol basketbol ve voleybol maçlarının oynanabileceği 2000 kişilik salon 2 adet basketbol ve voleybol antrenman salonu, 1 adet güreş salonu, 1 adet halk oyunları salonu
Futbol sahası: 1 adet çim zeminli, tribünlü ve soyunma odalı olmak üzere toplam2 adet futbol sahası,
Tartan Atletizm Pisti:1 adet
Açık Basketbol sahalar: 3 adet beton zeminli,
Açık Tenis Kortlar: 4 adet toprak,2 adet beton zeminli olmak üzere 6 adet
Kapalı Tenis Kortları: 2 adet beton zeminli,
Cimnastik Salonu: 1 adet
Derslikler : 10 Adet derslik (1 adeti video salonu, 2 adedi bilgisayar destekli eğitim salonu olarak kullanılmaktadır),
Kondisyon Salonu: 1 adet
Toplantı Salonu:1 Adet
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB1001 ATLETİZM Zorunlu 1 2 0 5
AEB1003 SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 5
AEB1005 TEMEL HAREKET EĞİTİMİ Zorunlu 1 2 0 5
AEB1007 SPOR BİYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
AEB1009 PSİKOMOTOR GELİŞİM Zorunlu 3 0 0 4
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRKÇE I YAZILI ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB1002 YÜZME Zorunlu 1 2 0 3
AEB1004 İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESYOLOJİSİ Zorunlu 4 0 0 6
BİL1006 BİLGİSAYAR Zorunlu 2 2 0 4
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRKÇE II SÖZLÜ ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 10
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB2003 ANTREMAN BİLGİSİ I Zorunlu 4 0 0 5
AEB2005 SPOR BİYOMEKANİĞİ Zorunlu 2 0 0 3
AEB2007 SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON Zorunlu 2 0 0 2
AEB2009 SPOR FİZYOLOJİSİ I Zorunlu 4 0 0 5
AEB2011 ANTRENÖRLÜK PEDAGOJİSİ Zorunlu 3 0 0 3
AEB2013 SPOR PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 20
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB2002 SPORDA FİZİKSEL, FİZYOLOJİK VE PSİKOLOJİK TESTLER Zorunlu 2 2 0 3
AEB2004 SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 0 4
AEB2006 SPOR FİZYOLOJİSİ II Zorunlu 4 0 0 5
AEB2008 ANTRENMAN BİLGİSİ II Zorunlu 2 2 0 5
AEB2012 EGZERSİZ UYGULAMALARINDA YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 20
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB3001 SPORCU BESLENMESİ Zorunlu 3 0 0 5
AEB3003 OYUN VE MAÇ ANALİZİ Zorunlu 3 0 0 4
AEB3005 FİTNESS KİLO KONTROLÜ VE BİREYSEL ANTRENÖRLÜK Zorunlu 3 0 0 4
AEB3007 UZMANLIK ALAN DERSİ I Zorunlu 2 2 0 6
AEB3009 SPORDA ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 3
AEB3011 SPOR YARALANMALARINDAN KORUMA VE İLK YARDIM Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB3004 SPORTİF ETKİNLİK YÖNETİMİ Zorunlu 4 0 0 4
AEB3006 SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK Zorunlu 3 0 0 5
AEB3008 SPORDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI Zorunlu 2 0 0 3
AEB3010 UZMANLIK ALAN DERSİ II Zorunlu 2 2 0 6
AEB3012 ENGELLİLERDE SPOR VE EGZERSİZ UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 4
BED3002 BECERİ ÖĞRENİMİ Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB4001 UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 2 2 0 6
AEB4003 ANTRENÖRLÜK DENEYİMİ Zorunlu 2 2 0 4
AEB4005 SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE PERFORMANS ÖLÇÜMLERİ Zorunlu 4 0 0 4
AEB4007 ARAŞTIRMA PROJESİ Zorunlu 4 2 0 6
AEB4009 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRME Zorunlu 3 0 0 3
AEB4011 İLETİŞİM BECERİLERİ VE DİKSİYON Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB4002 ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI Zorunlu 2 4 0 9
AEB4004 UZMANLIK ALAN DERSİ IV Zorunlu 2 2 0 6
AEB4006 SPORDA İNOVASYON Zorunlu 2 0 0 4
AEB4008 ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE LİDERLİK Zorunlu 2 0 0 3
AEB4010 SPORDA SPONSORLUK, PAZARLAMA VE MEDYA Zorunlu 3 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 5
Toplam 30
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB0001 TRAMBOLİN Seçmeli 1 2 0 5
AEB0002 ESKRİM Seçmeli 1 2 0 5
AEB0003 BİNİCİLİK Seçmeli 1 2 0 5
AEB0004 KORFBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0005 SATRANÇ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0006 ARJANTİN TANGO Seçmeli 1 2 0 5
AEB0007 SALSA Seçmeli 1 2 0 5
AEB0008 STREETBALL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0009 RAGBİ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0010 KANO-RAFTİNG Seçmeli 1 2 0 5
AEB0011 SERBEST DALIŞ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0012 KUM VOLEYBOLU Seçmeli 1 2 0 5
AEB0013 YELKEN, SURF, KATAMARAN Seçmeli 1 2 0 5
AEB0014 HENTBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0015 HALK OYUNLARI Seçmeli 1 2 0 5
AEB0016 FUTBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0017 TENİS Seçmeli 1 2 0 5
AEB0018 ARTİSTİK JİMNASTİK Seçmeli 1 2 0 5
AEB0019 VOLEYBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0020 GÜREŞ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0021 DAĞCILIK Seçmeli 1 2 0 5
AEB0022 KAYAK Seçmeli 1 2 0 5
AEB0023 PİLATES Seçmeli 1 2 0 5
AEB0024 ORYANTRİNG Seçmeli 1 2 0 5
AEB0025 BASKETBOL Seçmeli 1 2 0 5
AEB0026 BADMİNTON Seçmeli 1 2 0 5
AEB0027 MASA TENİSİ Seçmeli 1 2 0 5
AEB0028 KARDİYO TENİS Seçmeli 1 2 0 5
AEB0029 SNOWBOARD Seçmeli 1 2 0 5
AEB0030 RİTİM EĞİTİMİ DANS Seçmeli 1 2 0 5
AEB0031 TRAKİNG Seçmeli 1 2 0 5
AEB0032 VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES Seçmeli 1 2 0 5
AEB0033 AİKİDO Seçmeli 1 2 0 5
AEB0034 REFORMER EĞİTİMİ Seçmeli 1 2 0 5
OZE0035 İŞARET DİLİ Seçmeli 1 2 0 5
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB0035 YAŞLILARDA SPOR Seçmeli 3 0 0 5
AEB0036 OLİMPİZM Seçmeli 3 0 0 5
AEB0037 SPOR ETİĞİ Seçmeli 3 0 0 5
AEB0038 SPOR MASAJI Seçmeli 3 0 0 5
AEB0039 ÇOCUK VE SPOR Seçmeli 3 0 0 5
AEB0040 SPOR FİTNES VE SAĞLIK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0041 SPORDA ERGOJENİK YARDIM VE DOPİNG Seçmeli 3 0 0 5
AEB0042 SPOR SAHALARI VE MALZEME BİLGİSİ Seçmeli 3 0 0 5
AEB0043 MATERYAL TASARIM Seçmeli 3 0 0 5
AEB0044 FİZİKSEL AKTİVİTE VE PSİKOLOJİK ZİNDELİK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0045 ANİMASYON Seçmeli 3 0 0 5
AEB0046 SPOR VE LİDERLİK Seçmeli 3 0 0 5
AEB0047 YARATICI DRAMA Seçmeli 3 0 0 5
AEB0048 SPORDA EĞİTSEL OYUNLAR Seçmeli 3 0 0 5
AEB3101 FUTBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3103 VOLEYBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3105 BASKETBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3107 HENTBOL UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3109 ARTİSTİK JİMNASTİK UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3111 BADMİNTON UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3113 TENİS UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3115 MASA TENİSİ UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3117 GÜREŞ UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3119 YÜZME UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3121 ATLETİZM UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3123 HALK OYUNLARI UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3125 KAYAK UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3127 VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3129 REFORMER UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
AEB3131 PİLATES UZMANLIK I Seçmeli 2 2 0 6
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB3102 FUTBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3104 VOLEYBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3106 BASKETBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3108 HENTBOL UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3110 ARTİSTİK JİMNASTİK UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3112 BADMİNTON UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3114 TENİS UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3116 MASA TENİSİ UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3118 GÜREŞ UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3120 YÜZME UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3122 ATLETİZM UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3124 HALK OYUNLARI UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3126 KAYAK UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3128 VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3130 REFORMER UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
AEB3132 PİLATES UZMANLIK II Seçmeli 2 2 0 6
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB4101 FUTBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4103 VOLEYBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4105 BASKETBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4107 HENTBOL UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4109 ARTİSTİK JİMNASTİK UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4111 BADMİNTON UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4113 TENİS UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4115 MASA TENİSİ UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4117 GÜREŞ UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4119 YÜZME UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4121 ATLETİZM UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4123 HALK OYUNLARI UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4125 KAYAK UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4127 VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4129 REFORMER UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
AEB4131 PİLATES UZMANLIK III Seçmeli 2 2 0 6
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AEB4102 FUTBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4104 VOLEYBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4106 BASKETBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4108 HENTBOL UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4110 ARTİSTİK JİMNASTİK UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4112 BADMİNTON UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4114 TENİS UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4116 MASA TENİSİ UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4118 GÜREŞ UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4120 YÜZME UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4122 ATLETİZM UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4124 HALK OYUNLARI UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4126 KAYAK UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4128 VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4130 REFORMER UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
AEB4132 PİLATES UZMANLIK IV Seçmeli 2 2 0 6
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr