1 | Dersin Adı: | GÜREŞ UZMANLIK III |
2 | Dersin Kodu: | AEB4117 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Güreş Uzmanlık I-II |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ramiz Arabacı |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ramizar@uludag.edu.tr. Tel(Sabit): 0224 294 07 55 Cep: 0533 249 44 71 Adres: Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Posta Kod: 16059. Nilüfer/BURSA. |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/350?AyID=26 |
19 | Dersin Amacı | Güreş sporuna yönelik antrenörlük bilgi ve becerilerini kazandırmak. Güreş antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri kazandırmak. Liderlik, gözlem, yetenek analizi, karar alma ve uygulama becerisi kazandırmak. Farklı türde ve nitelikte antrenman programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmak. Bilimsel veriler ışığında nitelikli güreş antrenörü yetiştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Güreşte fiziksel, fijyolojik ve psikolojik yanıtlar | Tek-çifte dalma ve ters paça tekniği kombinasyonu uygulaması, karşı savunma pozisyonu alma ve kontra-atak |
2 | Güreşte fiziksel, fijyolojik ve psikolojik yanıtlar | Tek kol-suplex ve çırpma tekniği kombinasyonu uygulaması, karşı savunma pozisyonu alma ve kontra-atak |
3 | Sporcu ihtiyaç analizi ve bireysel farklılıklar | Boyunduruk- kıravat ve boyunduruk-bohça tekniği kombinasyonu uygulaması, karşı savunma pozisyonu alma ve kontra-atak |
4 | Sporcu ihtiyaç analizi ve bireysel farklılıklar | Topuğa dalma-tırpan ve kilit tekniği kombinasyonu uygulaması, karşı savunma pozisyonu alma ve kontra-atak |
5 | Güreşte fiziksel uygunluk ve beslenme | Koltuk altı ve salto-suplex tekniği kombinasyonu uygulaması, karşı savunma pozisyonu alma ve kontra-atak |
6 | Güreşte fiziksel uygunluk ve beslenme | Danabağı, yanbaş ve künde tekniği kombinasyonu uygulaması, karşı savunma pozisyonu alma ve kontra-atak |
7 | Ara değerlendirme | Ara değerlendirme |
8 | Güreşte kondüsyon çalışmaları | Eşli çalışmalar ve istasyon çalışmaları |
9 | Güreşte kondüsyon çalışmaları | Fonksiyonel çalışmalar ve fitness |
10 | Günlük, haftalık ve aylık antrenman plan ve proğramı hazırlama | Hücum ve savunma çalışmaları |
11 | Günlük, haftalık ve aylık antrenman plan ve proğramı hazırlama | Hücum ve savunma çalışmaları |
12 | Yıllık ve olimpik yarışma (4 yıllık) plan ve proğramı hazırlama | Atak ve kontra-atak çalışmaları |
13 | Yıllık ve olimpik yarışma (4 yıllık) plan ve proğramı hazırlama | Atak ve kontra-atak çalışmaları |
14 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. 1. Açak M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbealtı Yayıncılık, Malatya. 2. Fıla, Wrestling Manual For Choaches, (2009). Yerevan. 3. Yıldıran İ. (2000). Geleneksel Yağlı Güreşin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşiyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi;5(1) S.53- 62, Ankara. 4. Tgf. (1990). Uluslar Arası Amatör Güreş Federasyonu, Uluslar Arası Güreş Kaideleri, Serbest, Grekoromen ve Bayanlar Güreşi, Ankara. 5. Gökdemir, K. (2000). Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Ankara: Poyraz Ofset. 6. Öcal D. (2007). Elit Güreşçilerin Somatotip Özellikleri İle Antropometrik Oransal İlişkilerinin Stiller ve Sıkletler Arası Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. 7. Guyton, Ac. Hall, Je. (2006). Textbook Of Medical Physiology, Eleventh Edition, Elsevier. 8. Günay, M. (1999). Egzersiz Fizyolojisi. Ankara: Bağırgan Yayınevi. 9. ATİK, M.; (1973) “Serbest Güreşte Teknik-Taktik Kompleler” Emel Matbaacılık San. Ltd. Şti. Ankara. S. 4. 10. Sevim Y. (2002). Antrenman Bilgisi, Nobel Yayınları, Ankara. 11. Fıla, Uluslararası Güreş Kuralları, (2011). (Çev. Cicioğlu İ, Büyükerşen E.), Türkiye Güreş Federasyonu, Ankara. 12. BAŞARAN, M.; (1989) “Serbest ve Grekoromen Güreş” T.C. Gençlik ve Genel Müdürlüğü, Yayın No: 84, Uzman Matbaacılık, ANKARA. S.1. 13. ERYİĞİT, G.; (1996) “Türk ve Dünya Güreşi 1896 - 1996” Türk Güreş Vakfı Yayını, Ankara. S.15. 14. GÜREŞİMİZ. 2002 (Aylık Dergi)”FILA Kilolarla Yine Oynadı” Milsan A.Ş. İstanbul. S. 54. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 24 | 2 | 48 |
Ödevler | 0 | 3 | 48 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 13 | 2 | 26 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |