Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT ESERLERİNİ İNCELEME
1 Dersin Adı: SANAT ESERLERİNİ İNCELEME
2 Dersin Kodu: GSR4113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MERYEM UZUNOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Meryem UZUNOĞLU
meryemuzunoglu@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin hedefi sanat kuramları ile ilişkili uygun sanat eserlerini inceleyerek eleştirel düşünmeyi geliştirme; sözlü ve yazılı olarak sanatı tanımlayabilmeyi, yorumlayabilmeyi ve değerlendirebilmeyi kolaylaştırma; öğrencilerin sanatçıların yüz yüze olduğu belli başlı konu ve problemleri anlayabilmelerine rehber olma; öğrencilerin çağdaş sanat çevresi ile ilişkili olarak sanata ilişkin felsefi düşüncelerini geliştirmeye teşvik etmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat eserini ikonografik ve plastik açıdan çözümler.;
2 Sanat eserinde biçim ve içerik ilişkisini tartışır.;
3 Bir sanat eserinde biçim, renk ve armoni, ışık-gölge, açık-koyu, perspektif, ritim, hareket, yön, denge ve uyum problemlerini ayırt eder.;
4 Sanatçının üslubuyla dönem üslubu arasındaki ilişkiyi açıklar.;
5 Toplumsal olay ve olgularla sanat eseri arasında neden sonuç ilişkisi kurar.;
6 Kazanılan bilgileri sanatsal yaratım sürecinde kullanabilme becerisi kazanır.;
7 Kendi çalışmalarını ikonolojik, ikonografik, psikolojik, felsefi ve sosyolojik açıdan değerlendirir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat nedir? Sanatçı kimdir? Sanat eseri nedir? İzleyici kimdir? Sanatın işlevi varmıdır? Sanat eseri inceme yöntemleri Sanat eseri inceme yönteminde betimleme, çözümleme, yorum ve yargı aşamaları Sanat eserinde biçim ve içek arasındaki bağ
2 Sanat eseri inceme yöntemleri Sanat eseri inceme yönteminde betimleme, çözümleme, yorum ve yargı aşamaları Sanat eserinde biçim ve içek arasındaki bağ
3 Ortaçağ ve Ön Rönesans sanatı: Giotto’nun “Ölü İsa’ya Ağıt” 1306, fresk’inin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
4 Rönesans sanatı: “Masacio’nun “Kutsal Üçlü” , 1427, fresk’inin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
5 Maniyerizm: El Greco “Beşinci Mührün Açılması”, Tuval üzerine yağlıboya 1608-14, resminin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
6 Barok Sanatı: Caravaggio, “İsa’nın Mezara İndirilişi”, tuval üzerine yağlıboya,1602-3, resminin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Rokoko Üslubu: Boucher, “Banyodan Sonra Dinlenen Diana”, 1742, resminin incelenmesi. Neoklasizm: David, “Hora Kardeşlerin Yemini”,tuval üzerine yağlıboya, 1784, resminin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
9 Romantizm: Delacroix, “Halka Önderlik Eden Hüriyet”, 1830, resminin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
10 Empresyonizm: Claude Monet “İzlenim”, “Güneş'in Doğuşu” (1872), resminin incelenmesi. Paul Cezanne, “İskambil oynayanlar” 1890-1892, resminin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
11 Kübizm,Fütirzm, Dışavurumculuk: Madame Matisse, “The Green Line” 1905 ,yağlıboya resminin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
12 Soyut Dışavurumculuk, Pop Sanatı, Yeni Dışavurumculuk: Willem de Kooning – “Kadın III” 1953,tuval üzerine yaglıboya, resminin İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
13 Kavramsal Sanat, Post-Modernizm: Kosuth, “Üç Tabure”, 1965, yapıtının İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
14 Performans, Güncel Sanat, Enstalasyon:Orlan, “ Carnal Art”,2002, performansının İkonolojik, İkonografik, Psikolojik, Sosyolojik ve Felsefi Açıdan Çözümlenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Cömert, Bedrettin; Mitoloji ve İkonografi, De Ki Yayınları, 2008
Cömert, Bedrettin; Eleştiriye Beş Kala, De Ki Yayınları; 2007
Bourriaud, Nicolas; Sadettin Özen, İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005
Uzundemir, Özlem; İmgeyi Konuşturmak, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2010
Leppert, Richard; İsmail Türkmen, Sanatta Anlamın Dili/ İmgelerin Toplumsal İşlevi, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2002
Akbulut, Durmuş;Resim Neyi Anlatır, İstiklal Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2006
Akbulut, Durmuş; Açık Beden & Resimde Çapkınlık, Şiddet, Doğa ve Saplantı , İstiklal Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2008
ERİNÇ,Sıtkı. Resmin Eleştirisi Üzerine, İstanbul:Hil Yayınları. 1995
RİFAT, Mehmet. Eleştiri ve Eleştiri Kuramı Üzerine Söylemler, İstanbul: Düzlem Yayınları 1996
TÜKEL,Uşun. Resmin Dili, İstanbul: Homer Kitabevi 2005
ERİNÇ, Sıtkı. Kültür Sanat Sanat Kültür, İstanbul: Çınar Yayınları . 1995
BOZKURT, Nejat. Sanat ve Estetik Kuramları, İstanbul: 1995
ERGÜVEN,Mehmet. Yoruma Doğru, İstanbul:YKY.1992
SARTRE, J Paul. Estetik Üzerine Denemeler, İstanbul. Say Yayınları. 1998
TURANİ,Adnan. Çağdaş Sanat Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitapevi. 1978
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 7 7
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 3 2 2 3 2 1 1 1 3
OK2 4 2 2 5 5 4 4 3 2 2 2 4
OK3 4 3 3 5 3 4 4 2 2 2 1 4
OK4 4 3 4 5 3 3 4 3 3 2 2 4
OK5 4 3 3 4 3 4 4 4 3 3 2 4
OK6 4 2 4 4 2 5 4 4 3 2 2 4
OK7 4 3 4 4 3 3 4 3 2 3 2 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr