1 | Dersin Adı: | TEMEL SANAT EĞİTİMİ II |
2 | Dersin Kodu: | GSR1002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Ahmet Şinasi İşler |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Okt. Sait OKTAY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sinasi@uludag.edu.tr, 0 506 3083931, Uludag University, Fine Arts Faculty, Painting Department, Görükle Campus / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, sanatın temel kavramlarını; deneyerek, araştırarak ve uygulayarak sanatsal dilin temel öğelerini kavramayı, algılamayı ve uygulamayı; sanat eserlerini çözümlemeyi ve eleştirmeyi; yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi öğrenmelerine yardımcı olması amacıyla planlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş FORM / HACİM Giriş Hacim / Kütle Natüralizm ve Deformasyon Natüralizm ve İdealizm Soyutlama Nesnel omayan biçimler Doğrusal ve Eğrisel, Pozitif ve Negatif Biçimler; Bütünlük ve Zıtlık | Form /Hacim başlığı altında atölye çalışmaları |
2 | Form / Hacim başlığı altındaki atölye çalışmalarını değerlendirme ve eleştiri. | Form /Hacim başlığı altında atölye çalışmalarına devam. |
3 | DOKU Giriş Dokunsal Doku; Kolaj Görsel Doku; Göz Aldanması Doku ve Örüntü | Doku başlığı altında atölye çalışmaları. |
4 | Doku başlığı altındaki atölye çalışmalarını değerlendirme ve eleştiri. | Doku başlığı altında atölye çalışmalarına devam. |
5 | DERİNLİK YANILSAMASI Giriş Derinlik oluşturma araçları: Ebatlar, Üstüste binmeler, dikey pozisyon, hava perspektifi, çizgisel perspektif, tek kaçışlı perspektif, çift kaçışlı perspektif and çok kaçışlı perspektif. Arttırılmış Perspektif Çoklu Perspektif Eş-ölçülü Perspektif Açık / Kapalı Form Geçirgenlik; Belirsiz Alan Uzamsal Problemler | Derinlik Yanılsaması başlığı altında atölye çalışmaları |
6 | Arasınav + ders tekrarı | Hareket Yanılsaması Başlığı altında atölye çalışmaları. |
7 | HAREKET YANILSAMASI Giriş Planlanmış Hareket Hareket Oluşturma Yolları: Tekrarlanan Figür, Konturları Belirsizleştirme, Çoklu İmaj | Değer başlığı altında atölye çalışmaları |
8 | DEĞER Giriş Değer Örüntüsü Vurgu olarak Değer Değer ve Boşluk( Mekan) Teknikler | Renk karakteristikleri başlığı altında atölye çalışmaları |
9 | Giriş Renk Karakteristikleri Rengin Özellikleri; Ton, Değer, Yoğunluk(Şiddet), Tamamlayıcı Renkler | Görsel Renk Birleşimi ve Soğuk / Sıcak renkler başlıkları altında atölye çalışmaları. |
10 | Görsel Renk Karıştırma Soğuk / Sıcak Renkler | Vurgu olarak Renk ve Renk / Denge başlıkları altında atölye çalışmaları. |
11 | Vurgu olarak Renk Renk ve Denge | Renk ve Boşluk başlığı altında atölye çalışmaları. |
12 | Renk ve Boşluk(Mekan) | Renk Şemaları başlığı altında atölye çalışmaları |
13 | Renk Şemaları; Tek renk, Benzeşik Renkler, Tamamlayıcı Renkler, Üçlü Renk Birlikteliği Renk Zıtlığı ve Titreşen Renkler Renk Kullanımları; Bölgesel, Optik, Gelişigüzel Renkler | Duygusal renkler ve renk sembolizmi başlığı altında atölye çalışmaları |
14 | Duygusal Renkler Renk Sembolizmi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Öztuna, H. Yakup, “Görsel İletişimde Temel Tasarım”, Tibyan Yayıncılık, İstanbul, 2007 Holtzschue, Linda, “Rengi Anlamak”, Çev:Fuat Akdenizli, Duvar yayınları, İzmir, 2009 Delamare, François – Guineau, Bernard, “Les matériaux de la coueur” “Renkler ve Malzemeleri”, Yapı Kredi Yayınları, Çev: Orçun Türkay, 2008 Gence, Canan Deliduman – Orhon, Berna İstifoğlu, “Temel Sanat Eğitimi”, Gerhun Yayıncılık, 2006 Albers, Josef. The Interaction of Color. 10th ed. London: Yale University Press, 1979. Berger, Arthur Asa. Seeing Is Believing: An Introduction to Visual Communication. 2nd ed. Mountain View, Calif.: Mayfield Publishing Co., 1998. Birren, Faber. Principles of Color. Rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1987. Collier, Graham. Form, Space and Vision: An Introduction to Drawing and Design.4th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1985. Hale, Nathan Cabot. Abstraction in Art and Nature: A Program of Study for Artists,Teachers, and Students. New York: Dover, 1993. Itten, Johannes. The Art of Color. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1993. Itten, Johannes. Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus. 3rd rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1990. Itten, Johannes. Elements of Color. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001. Lauer, David A. Design Basics. 5th ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 2000. Maier, Manfred. Basic Principles of Design. 4 vols. New York: Van Nostrand Reinhold, 1977. Ocvirk, Otto G., Robert E. Stinson, Philip R. Wigg, and Robert O. Bone. Art Fundamentals: Theory and Practice. 9th ed. Dubuque, Iowa: William C. Brown, 2002. Rainwater, Clarence. Light and Color. New York: Western Publishing Co., 1971. Roukes, Nicholas. Design Synectics: Stimulating Creativity in Design. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1988. Wong, Wucius. Principles of Color Design. 2nd ed. New York: Wiley, 1997. Denel, B., Tasarım Üzerine-Bir Deneme, Yükselen Matbaacılık, İstanbul, 1970. Güngör, İ. Hulisi; “Temel Tasar” (Basic Design), Afa matbaacılık, İstanbul 1982. Gürer, L., Temel Tasarım, İTÜ Matbaası, İstanbul, 1990 Denel, B., Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım işbirliği, Ankara, 1981. Graves, M., The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill Book Company Inc., Newyork, 1951. Demir, Abdullah - Doç. ATAR, Atilla, "Temel Plastik Sanatlar Eğitimi", Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1993 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 4 | 56 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 6 | 15 | 90 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 19 | 19 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 259 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |