1 | Dersin Adı: | ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR |
2 | Dersin Kodu: | RPD6125 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nagihan@uludag.edu.tr 0224 294 22 11 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı modern dünyada ergenlik dönemindeki öğrencilerde görülebilecek problem davranışları tanıma ve bunlarla baş etme becerilerini geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı, derste kullanılacak kaynaklar, dersin yürütülme biçimi, ödev ve sınavların içeriği ile ilgili açıklamalar. Giriş:Ergenlik psikolojisi | |
2 | Ergenlik döneminde gelişim (Kuramlar ve kavramlar) | |
3 | Ergen beyniyle ilgili yeni keşiflerin ışığında: YENİYETME Çağdaş bir sorun: ERKEN ERGENLİK | |
4 | Ben Nesli (öz saygı problemleri) | |
5 | Narsisizm | |
6 | Ergenlikte teknoloji bağımlılığı | |
7 | Ergen ve suç | |
8 | Ergenlikte madde bağımlılığı | |
9 | Ergenlikte intihar | |
10 | Üstün yetenekli ergenler | |
11 | Ergenler ve şiddet | |
12 | Üvey ebeveynli ergenler | |
13 | Ergenlikte diğer problem davranışlar | |
14 | Genel değerlendirme ve finale hazırlık. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Altınköprü, t. (2007). Karakterbilim ve insan tanımada testler. (4.baski). Istanbul: Hayat yayıncılık. Çivitçi, A., Türküm, A.S., Duy, B. ve Hamamcı Z. (2009). Okullarda Akılcı-Duygusal Davranış Terapisine Dayalı Uygulamalar. Ankara: Pegem Akademi. Enç, M. (2005). Üstün Beyin Gücü. İstanbul: Gündüz Eğt.veYay. Gençöz, f. (2007). Psinema. Ankara: Hyb Yayıncılık. Gladding, S. (1998). Counseling as an art: The creative arts in counseling. (second edition). ACA. Güner, O. (2010). Çözüm bende saklı! Çözüm Odaklı Terapi Yöntemi. Ankar: Efil Yayınevi. Kılıçarslan, F. (2010). Çocuk ve aile sorunlarının terapi ile tedavisi. (2. Baskı). Ankara: Nobel. Malchiodi, C. (1998). Çocukların Resimlerini Anlamak. İstanbul: Epsilon. O’rourke, K. Ve Worzbyt, J, C. (1996). Support groups for children. Taylor & Francis. Paktuna-Keskin, S. (2010). Çöp Çocuk. (4.baskı). Istanbul: Boyut Yayın Grubu. Thompson, C.L. & Rudolph, L.B. (2000). Counseling children. (Fifth Edition). Brooks/Cole. Twenge, J, M. (2009). Ben nesli. Bugünün gençleri niçin bu kadar özgüvenli ve iddialı fakat bir o kadar da depresif ve kaygılı? Istanbul: Kaknüs psikoloji. Weiser, J. (1999). Phototherapy techniques. Exploring the secrets of personal snapshots and family albums. Canada: Photo Therapy Centre Wetton, N, ve Cansell, P. (2010). İyi Hissetme: İlköğretim sınıflarında benlik saygısını arttırma (Çev: Hakan Uşaklı). Ankara: Nobel. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |