Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
1 Dersin Adı: ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
2 Dersin Kodu: RPD6125
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nagihan@uludag.edu.tr
0224 294 22 11
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı modern dünyada ergenlik dönemindeki öğrencilerde görülebilecek problem davranışları tanıma ve bunlarla baş etme becerilerini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modern dünyada ergenlik döneminde karşılaşılabilecek problem davranışları tanır;
2 Modern dünyada ergenlik döneminde karşılaşılabilecek problem davranışlarla baş etme yollarını bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, derste kullanılacak kaynaklar, dersin yürütülme biçimi, ödev ve sınavların içeriği ile ilgili açıklamalar. Giriş:Ergenlik psikolojisi
2 Ergenlik döneminde gelişim (Kuramlar ve kavramlar)
3 Ergen beyniyle ilgili yeni keşiflerin ışığında: YENİYETME Çağdaş bir sorun: ERKEN ERGENLİK
4 Ben Nesli (öz saygı problemleri)
5 Narsisizm
6 Ergenlikte teknoloji bağımlılığı
7 Ergen ve suç
8 Ergenlikte madde bağımlılığı
9 Ergenlikte intihar
10 Üstün yetenekli ergenler
11 Ergenler ve şiddet
12 Üvey ebeveynli ergenler
13 Ergenlikte diğer problem davranışlar
14 Genel değerlendirme ve finale hazırlık.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Altınköprü, t. (2007). Karakterbilim ve insan tanımada testler. (4.baski). Istanbul: Hayat yayıncılık.
Çivitçi, A., Türküm, A.S., Duy, B. ve Hamamcı Z. (2009). Okullarda Akılcı-Duygusal Davranış Terapisine Dayalı Uygulamalar. Ankara: Pegem Akademi.
Enç, M. (2005). Üstün Beyin Gücü. İstanbul: Gündüz Eğt.veYay.
Gençöz, f. (2007). Psinema. Ankara: Hyb Yayıncılık.
Gladding, S. (1998). Counseling as an art: The creative arts in counseling. (second edition). ACA.
Güner, O. (2010). Çözüm bende saklı! Çözüm Odaklı Terapi Yöntemi. Ankar: Efil Yayınevi.
Kılıçarslan, F. (2010). Çocuk ve aile sorunlarının terapi ile tedavisi. (2. Baskı). Ankara: Nobel.
Malchiodi, C. (1998). Çocukların Resimlerini Anlamak. İstanbul: Epsilon.
O’rourke, K. Ve Worzbyt, J, C. (1996). Support groups for children. Taylor & Francis.
Paktuna-Keskin, S. (2010). Çöp Çocuk. (4.baskı). Istanbul: Boyut Yayın Grubu.
Thompson, C.L. & Rudolph, L.B. (2000). Counseling children. (Fifth Edition). Brooks/Cole.
Twenge, J, M. (2009). Ben nesli. Bugünün gençleri niçin bu kadar özgüvenli ve iddialı fakat bir o kadar da depresif ve kaygılı? Istanbul: Kaknüs psikoloji.
Weiser, J. (1999). Phototherapy techniques. Exploring the secrets of personal snapshots and family albums. Canada: Photo Therapy Centre
Wetton, N, ve Cansell, P. (2010). İyi Hissetme: İlköğretim sınıflarında benlik saygısını arttırma (Çev: Hakan Uşaklı). Ankara: Nobel.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr