1 |
Dersin Adı: |
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER II |
2 |
Dersin Kodu: |
ALM3304 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi CELAL KUDAT |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğr. Üyesi Celal Kudat |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Celal Kudat |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
-Yazınsal Metinlerde Anlatım Tekniklerini ve Zaman Kullanımını tanıtmak.
-Yabancı Dil ÖğretimindeYazınsal Tür olarak “Drama ve Drama Kullanımını” tanıtmak.
-İncelenen Eserlerdeki dil kullanımlarından yararlanarak, dil düzeyini geliştirmek.
-İncelenen Eserlerden kesitlerle, Yabancı Dil Öğretimi ve Kişilik gelişimi için materyal geliştirmek.
|
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Besprechung von Semesterplan und Arbeitsverfahren,
Bildung von Arbeitsgruppen, Verteilung der Arbeitsaufgaben.
|
|
2 |
DAS ZEITGERÜSST DER ERZÄHLUNG
Erzählzeit – erzählte Zeit, Zeitdeckendes Erzählen
Zeitdehnendes Erzählen, Zeitraffendes Erzählen, Techniken der Zeitraffung, Rückwendung und Vorausdeutung
|
|
3 |
Arbeit mit den Texten: J. P. Hebbel: Unverhofftes Wiedersehen
J. P. Hebbel: Der geheilte Patient
|
|
4 |
Erzähltechniken: Erzählform, Erzählhaltung, Erzählsituation, Erzählperspektive und Darbietbungsweisen in den erzählerischen Texten. |
|
5 |
Arbeit mit Beispieltexten
-A. Döblin: Berlin Alexanderplatz (Textausschnitt)
|
|
6 |
Arbeit mit Beispieltexten
- Zeitungsnachricht
- M. Frisch: Stiller (Textausschnitt)
|
|
7 |
DRAMA - SCHAUSPIEL IM FREMDSPRACHENUNTERRICHT
Editör: Prof. Dr. Ali Osman ÖZTÜRK:
“YABANCI DİL EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ”
1. Sylvia Zinzade-Akıncı: Inszenierung und Sprache-Drama im FU.
|
|
8 |
2. Nevide Akpınar-Dellal: Drama İnceleme ve Öğretimi Dersinde Drama, Yazar ve Epik Tiyatro Kuramcısı B. Brecht’in Yapıtı “Sezuan’ın İyi İnsanı” |
|
9 |
3. Aysun Yavuz: “Drama İncelemesi ve Öğretimi” Dersinde Mikro-Öğretim Tekniği |
|
10 |
A- WERKANALYSE
- Theaterbegriffe
|
|
11 |
B. Brecht: „Leben des Galilei“
– Inhalt, Form, Erläuterung, Episches Theater
|
|
12 |
-F. Dürrenmatt: „Die Physiker“
– Inhalt, Form, Erläuterung, Klassisches Theater
|
|
13 |
Vergleich der beiden Werke, Interpretation, Abstrahierung, Aktualisierung |
|
14 |
TEXTDIDAKTIK
Erstellung von Schauspielen / Sketschen für DaF Unterricht (GA)
|
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
* Öztürk, Ali Osman (Editör): Yabancı Dil Eğitimi Bölümlerinde „EDEBİYAT ÖĞRETİMİ“ Anı Yayıncılık Ankara-2007 * Ehlers, Swantje :”Lesen als Verstehen”, Fernstudieneinheit-2, Kassel, München 1996 * D. Gutzen, N. Oellers, J.H. Petersen: “Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft” Erich Schmidt Verlag, Berlin 1976 * Jochen Vogt: Grundstudium Literaturwissenschaft “Aspekte erzählender Prosa” Westdeutscher Verlag, Opladen 1982 * H.A. Glaser, W.L. Fischer: “Grundzüge der Literatur- und Sprachwissenschaft” Bd I dtv. München 1982 * "BAĞLAM" sayı 1, yıl 1979, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Y.D.Y.O. Almanca Böl. Dergisi |
24 |
Değerlendirme |
|