1 | Dersin Adı: | PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI |
2 | Dersin Kodu: | BIL1006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NURAY PARLAK YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: npyilmaz@uludag.edu.tr Tel: +90(224)29 42232 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü A Blok, Kat:3 Oda No: 311 Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle/ BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına programlama öğretiminde kullanılan pedagojik yaklaşımlara ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği, yöntemi ve kaynakları hakkında öğrencileri bilgilendirme | |
2 | Neden Programlama Öğretimi? | |
3 | Programlama Öğretimi- Tarihçe | |
4 | Dünyada Programlama Öğretimi | |
5 | Türkiye' de Programlama Öğretimi | |
6 | Programlama Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar | |
7 | Bilgisayarsız Programlama | |
8 | Bilgisayarsız Etkinlik Örnekleri | |
9 | Blok Tabanlı Programlama Öğretimi | |
10 | Scratch ile Programlama Öğretimi-Problem Analizi | |
11 | Scratch ile Programlama Öğretimi Tasarlama | |
12 | Programlama Öğretiminde Mobil uygulamalar | |
13 | Yapa Boza Pprogramlama | |
14 | Programlama Öğretiminde Değerlendirme Yaklaşımları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Gülbahar Y. ( Ed.) (2017). Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya. Ankara: Pegem Akademi Yay. 2. Gülbahar, Y. & Karal, H. (Editörler). (2018). Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yay. 3. Gülbahar Y, Kalelioğlu F, Kert SB, Kaplan A, Koçak B, İliş EB, Karaosmanoğlu G, Demirci O, Köse T, Kaymak Özgür Y. (Editörler). (2017). 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi: Öğretmen Rehberi. Google: İstanbul. 4. Gülbahar Y, Kalelioğlu F, Kert SB, İliş EB, Kıdıman Demirhan E, Yurdakök EA, Karaosmanoğlu G. (Editörler). (2018). 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi: Öğretmen Rehberi. Google, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |