Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
1 Dersin Adı: NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
2 Dersin Kodu: BMB2009
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ TOĞAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Metin BİLGİN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Tel: 02242942796
ctogay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Nesneye Yönelik Programlama kavramlarını tanıtır. İyi biçimlenmiş programlar tasarlayabilmek için araçlar, yapılar, biçimler ve temel nesneye yönelik programlama tekniklerini sunar. Sınıflar, nesneler, metodlar, kalıtım, çokşekillilik, hata kotarma ve şablonlar gibi kavramları işler.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Nesneye dayalı programlamanın fonksiyonlara dayalı programlamadan farkını bilme;
2 Sınıf yapılarını oluşturma, veri gizleme ve nesne yaratma, ;
3 Kalıtım ile yeni sınıflar oluşturma,;
4 Çok şekilli metotlar tanımlama;
5 Sıra dışı durumları denetleme;
6 Şablon fonksiyonlar ve sınıflar oluşturma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş
2 Java progralamaya giriş : veri tipleri/ifelse/döngüler/fonksiyonlar
3 Java progralamaya giriş : veri tipleri/ifelse/döngüler/fonksiyonlar
4 Java progralamaya giriş : veri tipleri/ifelse/döngüler/fonksiyonlar
5 Sınıf oluşturma
6 Sınıf Nesnelerini İlklendirme: Constructor
7 Sınıf Nesnelerini İlklendirme ve sonlandırma: Constructor ve Destructor
8 Çok Şekillilik
9 Operatörleri yeniden tanımlama
10 Kalıtım
11 Kapsülleme
12 Veri gizleme
13 Aykırı durumlar ve hata kotarma
14 Aykırı durumlar ve hata kotarma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • C. Thomas Wu, An Introduction to Object-Oriented Programming with Java, McGraw-Hill International Edition, 2004
• Bruce Eckel, Thinking In C++, Vol. 1 and Vol. 2, Second Edition, Prentice-Hall,2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,93
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 5 3 4 5 1 2 0 0 0 0 0
OK2 4 4 5 2 4 5 2 0 0 0 0 0
OK3 4 4 4 2 4 2 5 0 0 0 0 0
OK4 4 5 3 3 4 3 4 0 0 0 0 0
OK5 2 3 3 3 3 2 4 0 0 0 0 0
OK6 2 4 2 2 2 3 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr