Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN DEVİR İSLAM SANATI
1 Dersin Adı: ERKEN DEVİR İSLAM SANATI
2 Dersin Kodu: ITS5121
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HICABI GÜLGEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Hicabi Gülgen
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslam Sanatının doğuşunu, ilk temel özelliklerini, Emeviler ve Abbasiler devrinde etkilenimler doğrultusunda aldığı yeni şekilleri, etkileşimlerin sebepleri ve sonuçlarını, daha sonra diğer İslam ülkelerinde meydana getirilen sanat eserleri ve üsluplar üzerinde bunların etkisini kavratabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dinlerde ve İslam’da sanatın yeri ve önemi konusunu kavrayabilme.;
2 İslam mimarisi’nin prototipi olarak Mescid-i Nebevî’nin sonraki dönem mimarilerindeki önemini fark edebilme.;
3 Emevi mimarisinin orijinal ve etkileşim yönlerini ortaya koyabilme. ;
4 Emeviler devri tezyinat anlayışını, etkilendikleri mimari arka planlarla birlikte çözümleyebilme.;
5 Abbasiler devri mimarisi’nin Emeviler devrinden ayrıt edici yönlerini kavrayabilme. ;
6 Samarra ulu camii’nin Abbasi mimarisindeki yeri ve önemini tanıyabilme.;
7 Endülüs Emevi mimarisi’ni Avrupa sanatına etkileri bakımından tanıyabilme.;
8 Kurtuba’nın İslam sanatında ne ifade ettiğini anlayabilme.;
9 İslam süslemesinde Emevi devrinin önemini fark edebilme.;
10 Kuzey Afrika İslam sanatının belli başlı eserlerini ve özelliklerini kavrayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Din Sanat ilişkisi çerçevesinde İslam’da Sanat
2 Bir prototip olarak Mescid-i Nebevi
3 Mescid-i Aksa ve Kubbetü’s-Sahra
4 Şam Ümeyye Camii ve yerel etkiler
5 Emeviler devri sarayları ve dönemin tezyinat anlayışı
6 Abbasiler devri sanatı ve Değişim
7 İslam’da şehir anlayışı ve Bağdat
8 Samarra Ulu Camii ve etkileri
9 Samarra sivil mimarisinde tezyinat anlayışı
10 Kuzey Afrika’da İlk İslam sanat eserleri
11 Kayrevan Seydi Ukba Camii ve arkaik plan
12 Endülüs İslam Sanatı
13 Batı ve Doğu arasında Kurtuba Ulu Camii
14 Sivil mimari örneği olarak Medinetü’z-Zehra
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Suut Kemal Yetkin, İslam Sanatı Tarihi, Ankara 1954.
2. Islam Art and Architecture, Markus Hattstein and Peter Delius, Cambridge 2007.
3. Oleg Grabar, İslam Sanatının Oluşumu (Çev: Nuran Yavuz), İstanbul 1998.
4. Robert Hillenbrand, İslam Sanatı ve Mimarlığı (Çev: Çiğdem Kafescioğlu), İstanbul 2005.
5. K. A. Creswell, Early Muslim Architecture, ys. 1968.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 11 154
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 208
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,93
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 3 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0
OK6 4 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 3 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 3 0
OK10 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr