1 | Dersin Adı: | ERKEN DEVİR İSLAM SANATI |
2 | Dersin Kodu: | ITS5121 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HICABI GÜLGEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Yrd. Doç. Dr. Hicabi Gülgen |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslam Sanatının doğuşunu, ilk temel özelliklerini, Emeviler ve Abbasiler devrinde etkilenimler doğrultusunda aldığı yeni şekilleri, etkileşimlerin sebepleri ve sonuçlarını, daha sonra diğer İslam ülkelerinde meydana getirilen sanat eserleri ve üsluplar üzerinde bunların etkisini kavratabilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Din Sanat ilişkisi çerçevesinde İslam’da Sanat | |
2 | Bir prototip olarak Mescid-i Nebevi | |
3 | Mescid-i Aksa ve Kubbetü’s-Sahra | |
4 | Şam Ümeyye Camii ve yerel etkiler | |
5 | Emeviler devri sarayları ve dönemin tezyinat anlayışı | |
6 | Abbasiler devri sanatı ve Değişim | |
7 | İslam’da şehir anlayışı ve Bağdat | |
8 | Samarra Ulu Camii ve etkileri | |
9 | Samarra sivil mimarisinde tezyinat anlayışı | |
10 | Kuzey Afrika’da İlk İslam sanat eserleri | |
11 | Kayrevan Seydi Ukba Camii ve arkaik plan | |
12 | Endülüs İslam Sanatı | |
13 | Batı ve Doğu arasında Kurtuba Ulu Camii | |
14 | Sivil mimari örneği olarak Medinetü’z-Zehra |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Suut Kemal Yetkin, İslam Sanatı Tarihi, Ankara 1954. 2. Islam Art and Architecture, Markus Hattstein and Peter Delius, Cambridge 2007. 3. Oleg Grabar, İslam Sanatının Oluşumu (Çev: Nuran Yavuz), İstanbul 1998. 4. Robert Hillenbrand, İslam Sanatı ve Mimarlığı (Çev: Çiğdem Kafescioğlu), İstanbul 2005. 5. K. A. Creswell, Early Muslim Architecture, ys. 1968. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |