Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SAĞLIK EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: SAĞLIK EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: HEM3208
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. NEVİN UTKUALP
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nutkualp@uludag.edu.tr
0 224 2942458
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciler sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini kavrar;
2 Sağlıklı birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini belirler;
3 Eğitim becerilerini, sağlık eğitimi uygulamalarında kullanır;
4 Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını değerlendirir;
5 Sağlık eğitimcisi rolünü mesleki kariyer planı içinde düşünür;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim/öğretim: Temel tanımlar. Sağlık Eğitiminin Tanımı, Temel Kavramlar ve İlkeler
2 Eğitim çeşitleri
3 Sağlık eğitimini etkileyen faktörler, öğrenme için uygun ortam oluşturma
4 Sağlık eğitiminin Planlanması, Uygulanması, Değerlendirilmesi
5 Eğitim / öğretim teorileri
6 Eğitim / öğretim yöntemleri, eğitim araç ve gereçleri
7 Eğitim / öğretim yöntemleri, eğitim araç ve gereçleri
8 Amaç ve hedeflerin oluşturulması, sunum hazırlama, etkili sunum- konuşma yapma
9 Sağlık inanç modelleri, sağlık eğitiminin etik ve yasal yönü
10 Hasta veya sağlıklı çocuk ve yaşlı eğitimi
11 Kronik hastalıklarda hasta eğitimi
12 Profesyonel eğitim; işe uyum, hizmet içi eğitim
13 Klinik eğitim ve sağlık eğitimcisinin özellikleri
14 Ölçme, değerlendirme. Kayıt tutma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Tabak R S (2000): Sağlık Eğitimi. Somgür Yayıncılık, Ankara.
Hacıalioğlu, Nazlı. Hemşirelikte öğretim :Öğretim ve eğitim Nobel Tıp Kitapevleri 2011
Sözen, Cemil. Hemşirelikte Öğretim Palme Yayıncılık 2003
Duman, Bilal,ed. Öğretim ilke ve yöntemleri Anı Yayıncılık 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 0 4 0 3 5 0 3 0 4 0 0 0 0
OK2 4 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr