1 | Dersin Adı: | MİMARİ İFADE TEKNİKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MIM3021 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | info@ozgurediz.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; gerek tasarım sürecinde tasarıma yardımcı bir araç olarak, gerekse de ortaya çıkan ürünün temsilinde kullanılan çeşitli ifade yöntemlerini kavramalarını – öğrenmelerini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği ve süreci hakkında gerekli bilginin aktarılması. | |
2 | Mimarların ve tasarımcıların kullandıkları çeşitli ifade yöntemlerinin öğrencilere örnekleri ile aktarılması. | |
3 | Temsil yöntemlerini oluştururken kullanılan çeşitli araç gerecin öğrenciye tanıtılması ve uygulamalar ile gösterilmesi. | |
4 | Eskiz nedir ? nasıl yapılır ? ne değildir ? gibi soruları barındıran bir anlatım ve konu ilgili bir uygulama. Eskiz ödevinin verilmesi. | |
5 | T a r t ı ş m a | |
6 | Suluboya, bir ifade yöntemi olarak nasıl kullanılır ? örneklerle çalışma yapılması. | |
7 | Suluboya ile ilgili misafir bir sanatçının konuyu aktarımı ve birlikte yapılan çalışma. | |
8 | Sayfa düzeni, denge, tipografi gibi konuların aktarımı. Uygulama ile konunun değerlendirilmesi. | |
9 | Renk – ışık nedir ? Sorusunun yanıtlarının aranması. Konu ile ilgili ödev verilerek araştırmanın geliştirilmesi. | |
10 | T a r t ı ş m a | |
11 | Final ödevinin verilmesi. Öğrencilere paralel olarak yürütülen Mimari Tasarım derslerinde geliştirdikleri tasarımlarının sunumu ile ilgili çeşitli tavsiyerin verilmesi ve final ödevinde teslimi ile ilgili bilgilendirmenin yapılması. | |
12 | Siyah – beyaz, kontrast kavramları ile yola çıkarak ışık ve gölge üzerinde çeşitli örneklerin gösterilmesi. (Iakov Chernikov, Malewich, Hadid..gibi)..uygulama için bir ödevin verilmesi. | |
13 | Siyah – beyaz , kontrast ödevlerinin tartışılması. Final ödevinin kontrolü ve çeşitli tavsiyelerin yapılması. | |
14 | Final ödevinin kontrolü ve tartışma. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
De Cesare, J., 1987. Theory Of Visual Space In Music, 6, 183-87. Chomsky, N., 1965. Aspects of The Theory of Syntax, MIT Press, Cambridge. Bergil, M. S., 1988. Doğada / Bilimde / Sanatta Altın Oran, Met / Er Matbaası, İstanbul. Alpay, Ş., 2001. Güzelliğin Matematiği ya da Altın Oran, Bilim ve Ütopya, Nisan, 66-70. Alexander, C., 1977. A Pattern Language, Oxford University Press, Londra. Alberti, L. B., 1988. On The Art of Building in Ten Books, çeviri, Joseph Rykwert, Neil Leach, ve Robert Tavernor, Cambridge, Mass. MIT Press. Vitruvius, P. M., 1990. Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, İstanbul. Tutu, T., 1985. Çözümlemeli Kontrapunt, Mey Yayınları, İzmir. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 4 | 36 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 4 | 4 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |