Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARİ İFADE TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: MİMARİ İFADE TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: MIM3021
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: info@ozgurediz.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin; gerek tasarım sürecinde tasarıma yardımcı bir araç olarak, gerekse de ortaya çıkan ürünün temsilinde kullanılan çeşitli ifade yöntemlerini kavramalarını – öğrenmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencinin mimari ifade yöntemlerini tasarım uygulamalarında ve sürecinde bir araç olarak kullanabilmesi.;
2 Öğrencinin mimari dil sözlüğünü geliştirmesi;
3 Öğrencinin mekansal kurguların anlatımında ifade yöntemlerini pozitif bir destek birim olarak değerlendrimesi ;
4 Gerek mimari gerekse bireysel varoluş aşamasında ifade yöntemleri ve yaklaşımlarının potansiyelinin farkına varılması;
5 Çağdaş ifade yöntemlerinin araç olarak keşfedilmesi;
6 2 ve 3 boyutlu ifadelerin kullanılması;
7 Renk kullanımın öğrenilmesi;
8 Grafik sunum ve tipografi kavramlarının geliştirilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği ve süreci hakkında gerekli bilginin aktarılması.
2 Mimarların ve tasarımcıların kullandıkları çeşitli ifade yöntemlerinin öğrencilere örnekleri ile aktarılması.
3 Temsil yöntemlerini oluştururken kullanılan çeşitli araç gerecin öğrenciye tanıtılması ve uygulamalar ile gösterilmesi.
4 Eskiz nedir ? nasıl yapılır ? ne değildir ? gibi soruları barındıran bir anlatım ve konu ilgili bir uygulama. Eskiz ödevinin verilmesi.
5 T a r t ı ş m a
6 Suluboya, bir ifade yöntemi olarak nasıl kullanılır ? örneklerle çalışma yapılması.
7 Suluboya ile ilgili misafir bir sanatçının konuyu aktarımı ve birlikte yapılan çalışma.
8 Sayfa düzeni, denge, tipografi gibi konuların aktarımı. Uygulama ile konunun değerlendirilmesi.
9 Renk – ışık nedir ? Sorusunun yanıtlarının aranması. Konu ile ilgili ödev verilerek araştırmanın geliştirilmesi.
10 T a r t ı ş m a
11 Final ödevinin verilmesi. Öğrencilere paralel olarak yürütülen Mimari Tasarım derslerinde geliştirdikleri tasarımlarının sunumu ile ilgili çeşitli tavsiyerin verilmesi ve final ödevinde teslimi ile ilgili bilgilendirmenin yapılması.
12 Siyah – beyaz, kontrast kavramları ile yola çıkarak ışık ve gölge üzerinde çeşitli örneklerin gösterilmesi. (Iakov Chernikov, Malewich, Hadid..gibi)..uygulama için bir ödevin verilmesi.
13 Siyah – beyaz , kontrast ödevlerinin tartışılması. Final ödevinin kontrolü ve çeşitli tavsiyelerin yapılması.
14 Final ödevinin kontrolü ve tartışma.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: De Cesare, J., 1987. Theory Of Visual Space In Music, 6, 183-87.
Chomsky, N., 1965. Aspects of The Theory of Syntax, MIT Press, Cambridge.
Bergil, M. S., 1988. Doğada / Bilimde / Sanatta Altın Oran, Met / Er Matbaası, İstanbul.
Alpay, Ş., 2001. Güzelliğin Matematiği ya da Altın Oran, Bilim ve Ütopya, Nisan, 66-70.
Alexander, C., 1977. A Pattern Language, Oxford University Press, Londra.
Alberti, L. B., 1988. On The Art of Building in Ten Books, çeviri, Joseph Rykwert, Neil Leach, ve Robert Tavernor, Cambridge, Mass. MIT Press.
Vitruvius, P. M., 1990. Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, İstanbul.
Tutu, T., 1985. Çözümlemeli Kontrapunt, Mey Yayınları, İzmir.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 4 36
Ödevler 4 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 4 4
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 4 3 2 2 2 1 1 2 5 1
OK2 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 5 2 1 1 1 2 1 1 2 1 1
OK4 1 1 1 1 1 3 2 1 3 1 5
OK5 2 1 1 2 5 4 3 1 1 1 5
OK6 1 2 1 3 1 2 1 0 1 1 5
OK7 1 3 2 1 2 2 3 1 2 1 1
OK8 1 1 1 1 1 3 5 1 3 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr