Prof. Dr. Sedat Yüksel Doç. Dr. Rüçhan Özkılıç Öğr. Gör. Dr. Ersin Şahin Öğr. Gör. Edip Koşar
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 22 03 zdirik@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının program geliştirme süreç ve kavramları, ünitelendirilmiş yıllık ve ders planlarının geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu ile öğretim yöntemleri konularında bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,;
2
Eğitim programını oluşturan öğeleri ve özelliklerini açıklayabilme;
3
Program geliştirme kavramını tanımlayabilme;
4
Program geliştirme sürecini açıklayabilme;
5
Öğretim ilkelerini ve öğretim sürecindeki yerini açıklayabilme;
6
Öğretim stratejilerini tanıma ve açıklayabilme;
7
Öğretim yöntemlerini tanıma ve açıklayabilme;
8
Öğrenme stillerini açıklayabilme;
9
Öğretimde kullanılan araç-gereçleri genel hatlarıyla tanıyabilme;
10
Ünitelendirilmiş yıllık ve ders planlarını hazırlayabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar
2
Eğitim programlarının temel öğeleri
3
Program geliştirmenin teorik temelleri
4
Program geliştirme süreci
5
Öğretim ilkeleri
6
Öğretim stratejileri
7
Öğretim yöntemleri- I
8
Öğretim yöntemleri- II
9
Öğretim yöntemleri- III
10
Öğrenme stilleri
11
Araç-gereçler
12
Ünitelendirilmiş yıllık ve ders planları- I
13
Ünitelendirilmiş yıllık ve ders planları- II
14
Dersin genel değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Özcan. Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı 2010, Ankara. Pegem Yayıncılık Demirel, Özcan. Program Geliştirme.2010,Ankara. Pegem Yayıncılık Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme.1993, Ankara. Hesapcıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
3
36
Ödevler
1
16
16
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
6
6
Diğer
1
8
8
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
12
12
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU