Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: EBB2003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. UĞUR AVCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Sedat Yüksel
Doç. Dr. Rüçhan Özkılıç
Öğr. Gör. Dr. Ersin Şahin
Öğr. Gör. Edip Koşar
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
+90 (224) 294 22 03
zdirik@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının program geliştirme süreç ve kavramları, ünitelendirilmiş yıllık ve ders planlarının geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu ile öğretim yöntemleri konularında bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,;
2 Eğitim programını oluşturan öğeleri ve özelliklerini açıklayabilme;
3 Program geliştirme kavramını tanımlayabilme;
4 Program geliştirme sürecini açıklayabilme;
5 Öğretim ilkelerini ve öğretim sürecindeki yerini açıklayabilme;
6 Öğretim stratejilerini tanıma ve açıklayabilme;
7 Öğretim yöntemlerini tanıma ve açıklayabilme;
8 Öğrenme stillerini açıklayabilme;
9 Öğretimde kullanılan araç-gereçleri genel hatlarıyla tanıyabilme;
10 Ünitelendirilmiş yıllık ve ders planlarını hazırlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitim programlarının temel öğeleri
3 Program geliştirmenin teorik temelleri
4 Program geliştirme süreci
5 Öğretim ilkeleri
6 Öğretim stratejileri
7 Öğretim yöntemleri- I
8 Öğretim yöntemleri- II
9 Öğretim yöntemleri- III
10 Öğrenme stilleri
11 Araç-gereçler
12 Ünitelendirilmiş yıllık ve ders planları- I
13 Ünitelendirilmiş yıllık ve ders planları- II
14 Dersin genel değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Demirel, Özcan. Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı 2010, Ankara. Pegem Yayıncılık
Demirel, Özcan. Program Geliştirme.2010,Ankara. Pegem Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme.1993, Ankara.
Hesapcıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 0 0 0 4 0 0 0 3 5 0
OK6 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK7 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK8 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK9 0 0 3 0 0 0 0 3 0 2 3 0
OK10 0 0 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr