1 | Dersin Adı: | TÜRKİYEDE DİN EĞİTİMİNİN SORUNLARI |
2 | Dersin Kodu: | ILH3270 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA ÖCAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türkiye’de örgün ve yaygın din eğitimi ve öğretiminde karşılaşılan birtakım sorunların mevcudiyetini bilmesi ve ona göre hazırlıklı olması konusunda din eğitimcisi adaylarına yardımcı olmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Din eğitim ve öğretiminde karşılaşılan genel bazı sorunlar | |
2 | Din eğitim ve öğretiminde karşılaşılan genel bazı sorunlar | |
3 | Lâiklik, din ve vicdan özgürlüğü | |
4 | İlk ve ortaöğretimde Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde karşılaşılan sorunlar | |
5 | Ortaöğretim seviyesinde (İHL’de) din eğitimi ve sorunları | |
6 | Din eğitiminde kullanılan dil ve iletişim sorunu | |
7 | Din eğitiminde yöntem sorunu | |
8 | Aile içi din eğitiminin sorunları | |
9 | Din Kültürü derslerinde inanç esaslarının öğretiminde karşılaşılan bazı sorunlar | |
10 | Din Kültürü derslerinde ibadet esaslarının öğretiminde karşılaşılan bazı sorunlar | |
11 | Din Kültürü derslerinde ahlâk esaslarının öğretiminde karşılaşılan bazı sorunlar | |
12 | Yaygın din eğitiminin genel sorunları ve çözüm önerileri | |
13 | Kur’an Kursları ve Yaz Kur’an Kurslarında karşılaşılan bazı sorunlar ve çözüm önerileri | |
14 | Birer yaygın eğitim faaliyeti olan vaaz etme ve hutbe okumada görevlilerin karşısına çıkan sorunlar ve çözüm önerileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | ÖZBEK, Abdullah: Din Eğitiminin Problemleri, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, Sayı 6, İstanbul 1999. (s. 113-130) - KARA, İsmail; Din ile Devlet Arasında Sıkışmış Bir Kurum; Diyanet İşleri Başkanlığı, M. Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 18, İstanbul 2000, (s. 29-55) - ÖCAL, Mustafa: Dünden Bu Güne Din Görevlileri ve Mesleki Yeterlilikleri, Yaygın Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu, İBAV Kayseri 2003, (s. 45-87) - AYDIN, M. Şevki: Din Eğitim-Öğretiminin Kilit Sorunu: Branşının Uzmanı Öğretmen Eksikliği, Orta Dereceli Okullarda Yürütülen Din Eğitim-Öğretiminin Problemleri (Sempozyum) Kayseri 1998, (s. 270-287) - ÖCAL, Mustafa: Türk Hukuk Mevzuatında Dînî Kurumların Yeri ve Uygulama Biçimi, Avrupa Birliği Sürecinde Dînî Kurumlar ve Din Eğitimi (Sempozyumu), İSAV Tartışmalı İlmî Toplantı, Ensar Neşriyat, İstanbul 2007, (s. 511-559) - GÜRTAŞ, Ahmet: Din Öğretimi ve Laiklik, Cumhuriyetin 75. Yılında Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi, Türk Yurdu yay. Ankara 1999. (s. 527-548) - CEBECİ, Suat: Hafızlık Eğitimi ve Sorunları, Değerler Eğitimi Dergisi (ded) c. IV. Sayı 11, Haziran 2006. (s. 27-51) - ÖCAL, Mustafa: Ailede Çocukların Dînî ve Ahlâkî Eğitiminde Karşılaşılan Problemlerin Başlıca Sebepleri ve Çözüm İçin Bazı Teklifler, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sayı 3, İstanbul 1996, (s. 187-206) - ÖCAL, Mustafa; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersleri Hakkında Bazı Tespitler ve Teklifler, M.E.G. ve S.Bakanlığı Din Öğretimi Dergisi, sayı 6 (Ocak-Şubat-Mart) Ankara 1986, (s.96-107); sayı 8-9 (Ekim-Kasım-Aralık) Ankara 1986, (s. 51-68). - ÖCAL, Mustafa; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersleri ve Öğretmenleri (I-II), MEB Din Öğretimi Dergisi, sayı 20 (Temmuz-Ağustos-Eylül), Ankara 1989, (s. 15-23); sayı 21 (Ekim-Kasım-Aralık), Ankara 1989, (s. 26-45). - BARDAKAOĞLU, Ali: İslâm Kültüründe Din ve Vicdan Özgürlüğü, Osmanlı Devletinde Din ve Vicdan Hürriyeti, İSAV Tartışmalı İlmî Toplantı, Ensar Neşriyat, İstanbul 2000, (s. 41-70) - ÖCAL, Mustafa; Türkiye’de Din Politikaları Etkisinde Din Görevlisi Yetiştirme Sorunu, DEM Dergi, 2, Ekim-Kasım-Aralık 2007, (s.72-81). - ÖCAL, Mustafa; Yaz Kur’an Kursları Konusunda Bazı Tespitler ve Değerlendirmeler, Yaygın Din Eğitimi Bağlamında Yaz Kur’an Kursları Sempozyumu (Erzurum 18-19 Kasım 2009) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 12 | 96 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |