Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYEDE DİN EĞİTİMİNİN SORUNLARI 
1 Dersin Adı: TÜRKİYEDE DİN EĞİTİMİNİN SORUNLARI 
2 Dersin Kodu: ILH3270
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA ÖCAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye’de örgün ve yaygın din eğitimi ve öğretiminde karşılaşılan birtakım sorunların mevcudiyetini bilmesi ve ona göre hazırlıklı olması konusunda din eğitimcisi adaylarına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din eğitim ve öğretiminde karşılaşılan genel bazı sorunları kavrar.;;
2 Lâiklik, din ve vicdan özgürlüğü kavramlarının anlamlarını kavrar.;;
3 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinin öğretiminde karşılaşılan sorunları kavrar.;;
4 Ortaöğretim seviyesinde dinî eğitim ve öğretim yaptıran bir kurum olan İmam-Hatip Liselerinde de bazı sorunların olabileceğini kavrar.;;
5 Çocuklara din eğitimi yaptırırken iyi iletişim kurabilmenin en önemli vasıtalarından birinin kullanılan dil olduğunu kavrar.;;
6 Mesleki bilginin yeterli olmadığını ve edindiği bilgileri muhatabına aktarabilmek için çok iyi bir de metot bilgisine ihtiyacı olduğunu kavrar.;;
7 Aile içi din eğitiminde yapılan hataları tespit eder.;;
8 Din Kültürü derslerinde inanç, ibadet ve ahlâk eğitim ve öğretiminde bazı problemleri ve başa çıkma yöntemlerini tespit eder.;;
9 Yaygın din eğitimi alanına giren Kur’an Kursları ve Yaz Kur’an Kurslarının sorunları hakkında bilgi edinir.;;
10 Yaygın din eğitimi faaliyetlerinden Cuma ve Bayram hutbeleri ile vaazlar ve vaizlikte karşılaşılan bazı durumları ve başa çıkma yöntemlerini kavrar.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Din eğitim ve öğretiminde karşılaşılan genel bazı sorunlar
2 Din eğitim ve öğretiminde karşılaşılan genel bazı sorunlar
3 Lâiklik, din ve vicdan özgürlüğü
4 İlk ve ortaöğretimde Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde karşılaşılan sorunlar
5 Ortaöğretim seviyesinde (İHL’de) din eğitimi ve sorunları
6 Din eğitiminde kullanılan dil ve iletişim sorunu
7 Din eğitiminde yöntem sorunu
8 Aile içi din eğitiminin sorunları
9 Din Kültürü derslerinde inanç esaslarının öğretiminde karşılaşılan bazı sorunlar
10 Din Kültürü derslerinde ibadet esaslarının öğretiminde karşılaşılan bazı sorunlar
11 Din Kültürü derslerinde ahlâk esaslarının öğretiminde karşılaşılan bazı sorunlar
12 Yaygın din eğitiminin genel sorunları ve çözüm önerileri
13 Kur’an Kursları ve Yaz Kur’an Kurslarında karşılaşılan bazı sorunlar ve çözüm önerileri
14 Birer yaygın eğitim faaliyeti olan vaaz etme ve hutbe okumada görevlilerin karşısına çıkan sorunlar ve çözüm önerileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ÖZBEK, Abdullah: Din Eğitiminin Problemleri, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, Sayı 6, İstanbul 1999. (s. 113-130) - KARA, İsmail; Din ile Devlet Arasında Sıkışmış Bir Kurum; Diyanet İşleri Başkanlığı, M. Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 18, İstanbul 2000, (s. 29-55) - ÖCAL, Mustafa: Dünden Bu Güne Din Görevlileri ve Mesleki Yeterlilikleri, Yaygın Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu, İBAV Kayseri 2003, (s. 45-87) - AYDIN, M. Şevki: Din Eğitim-Öğretiminin Kilit Sorunu: Branşının Uzmanı Öğretmen Eksikliği, Orta Dereceli Okullarda Yürütülen Din Eğitim-Öğretiminin Problemleri (Sempozyum) Kayseri 1998, (s. 270-287) - ÖCAL, Mustafa: Türk Hukuk Mevzuatında Dînî Kurumların Yeri ve Uygulama Biçimi, Avrupa Birliği Sürecinde Dînî Kurumlar ve Din Eğitimi (Sempozyumu), İSAV Tartışmalı İlmî Toplantı, Ensar Neşriyat, İstanbul 2007, (s. 511-559) - GÜRTAŞ, Ahmet: Din Öğretimi ve Laiklik, Cumhuriyetin 75. Yılında Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi, Türk Yurdu yay. Ankara 1999. (s. 527-548) - CEBECİ, Suat: Hafızlık Eğitimi ve Sorunları, Değerler Eğitimi Dergisi (ded) c. IV. Sayı 11, Haziran 2006. (s. 27-51) - ÖCAL, Mustafa: Ailede Çocukların Dînî ve Ahlâkî Eğitiminde Karşılaşılan Problemlerin Başlıca Sebepleri ve Çözüm İçin Bazı Teklifler, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sayı 3, İstanbul 1996, (s. 187-206) - ÖCAL, Mustafa; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersleri Hakkında Bazı Tespitler ve Teklifler, M.E.G. ve S.Bakanlığı Din Öğretimi Dergisi, sayı 6 (Ocak-Şubat-Mart) Ankara 1986, (s.96-107); sayı 8-9 (Ekim-Kasım-Aralık) Ankara 1986, (s. 51-68). - ÖCAL, Mustafa; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersleri ve Öğretmenleri (I-II), MEB Din Öğretimi Dergisi, sayı 20 (Temmuz-Ağustos-Eylül), Ankara 1989, (s. 15-23); sayı 21 (Ekim-Kasım-Aralık), Ankara 1989, (s. 26-45). - BARDAKAOĞLU, Ali: İslâm Kültüründe Din ve Vicdan Özgürlüğü, Osmanlı Devletinde Din ve Vicdan Hürriyeti, İSAV Tartışmalı İlmî Toplantı, Ensar Neşriyat, İstanbul 2000, (s. 41-70) - ÖCAL, Mustafa; Türkiye’de Din Politikaları Etkisinde Din Görevlisi Yetiştirme Sorunu, DEM Dergi, 2, Ekim-Kasım-Aralık 2007, (s.72-81). - ÖCAL, Mustafa; Yaz Kur’an Kursları Konusunda Bazı Tespitler ve Değerlendirmeler, Yaygın Din Eğitimi Bağlamında Yaz Kur’an Kursları Sempozyumu (Erzurum 18-19 Kasım 2009)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 12 96
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK8 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK9 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr