1 | Dersin Adı: | Sporda Yetenek Seçimi ve Uygulamaları |
2 | Dersin Kodu: | BED5108 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SALİH ERDEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
saliherquludag.edu.tr 2942161 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sporda başarılı olabilmenin önemli öğelerinden birisi; yetenekli çocuk ve gençleri çıkarıp, yeteneklerini geliştirmek ve onları elit sporcu olarak yetiştirmektir. Bu düşünceden hareketle, her ülke ve her spor dalı; yetenekli olan gençleri bulup çıkardığı ve onları yönlendirip geliştirdiği bir program geliştirmiştir. Sporda başarılı olan ülkelerin hemen hemen tümünde yetenek modeli olduğu görülmektedir. Ancak yetenek modelinin, yeteneğin bulunmasına ve geliştirilmesine ilişkin bir kısım özellik ve kriterleri içermesi gerekmektedir. Öncelikle, yeteneğin erken yaşlarda ve çok sayıda çocuk içerisinden taranarak bulunmalıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sporsal yetenek nedir? | |
2 | Sporsal yeteneğin erken tanınması. | |
3 | Temel verim faktörlerinin yardımı ile eleme ve seçme. | |
4 | Boy ve vücut ağırlığı. | |
5 | Koşma hızı, dayanıklılık ve koordinasyon. | |
6 | Oyundaki yetenek, sporsal beceriklilik. | |
7 | Sporcunun geçmişi hakkında bilgi. | |
8 | Yetenek göstergeleri. | |
9 | Genel tekrar | |
10 | Çocukların .anatomik ve fizyolojik özellikleri. | |
11 | Yetenek testleri ve ölçümler. | |
12 | Objektif testler | |
13 | Subjektif testler | |
14 | Ders konusu ile ilgili bilimsel literatür inceleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. AÇIKADA, C. ,ERGEN,E.: “Bilim ve Spor”, Büro-tek Ofset Matbaacılık, Ankara, 1990. 2. BLUCHEL, K. : Das Grosse Sport Buch . Münih. 1983 3. DEMİR, M.: Atletizmde Koşular. Ankara , 1991 4. DÜNDAR, U. : “Antrenman Teorisi”, 2. Baskı, Bağırgan Yayımevi, Ankara,1995. 5. EHRİER, W.:LİEBSCHER, C. : Leichtatletic, Berlin,1984 6. ERDEN, S. AKÇA, A.: Atletizm, Bursa, 2000. 7. FİDELUS, K. , KOCJASZ, J. : “Antrenman Alıştırmaları Derlemi”, Çeviri: Tanju Bağırgan, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1996. 8. GÜNDÜZ, N. : “Antrenman Bilgisi”, 2. Baskı, Saray Kitapevleri, Bassaray Basımevi, İzmir, 1997. 9. İŞLER, M.: Okullarda Atletizm, Ankara, 1980 10. JONATH, U. , KREMPEL, R. : “Konditionstraining Training Tecknik Taktik”, Hambuız-Rowohlt Verlag, 1981. 11. JONATH, U.: Leichtatletic I. Hamburg, 1977 12. JONATH, U.: Leichtatletic II. Hamburg, 1977 13. MURATLI, S. , SEVİM, Y. : “Antrenman Bilgisi ve Testler”, Ofset Matbaacılık, Ankara, 1977. 14. MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997. 15. MUTER, K.: 1003 Spiel Und Ubungs Formen, Bern, 1979 16. ÖZMEN, Ö. : “Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni”, Yılmaz Matbaası, İstanbul,1976. 17. SEVİM, Y. : “Antrenman Bilgisi”, TUTİBAY Ltd. Şti. , Ankara, 1997. Matbaacılık, Ankara, 1968. 18. 24.ZİESCHANG, K.: Richtig Leichtatletic, Münih, 1983 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 7 | 3 | 21 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |