Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Sporda Yetenek Seçimi ve Uygulamaları
1 Dersin Adı: Sporda Yetenek Seçimi ve Uygulamaları
2 Dersin Kodu: BED5108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SALİH ERDEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: saliherquludag.edu.tr
2942161
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sporda başarılı olabilmenin önemli öğelerinden birisi; yetenekli çocuk ve gençleri çıkarıp, yeteneklerini geliştirmek ve onları elit sporcu olarak yetiştirmektir. Bu düşünceden hareketle, her ülke ve her spor dalı; yetenekli olan gençleri bulup çıkardığı ve onları yönlendirip geliştirdiği bir program geliştirmiştir. Sporda başarılı olan ülkelerin hemen hemen tümünde yetenek modeli olduğu görülmektedir. Ancak yetenek modelinin, yeteneğin bulunmasına ve geliştirilmesine ilişkin bir kısım özellik ve kriterleri içermesi gerekmektedir. Öncelikle, yeteneğin erken yaşlarda ve çok sayıda çocuk içerisinden taranarak bulunmalıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sporda yeteneğin tanımını açıklayabilme, ;
2 Yeteneği fizyolojik olarak anlayabilme, ;
3 Sporda yetenek seçimlerini kavrayabilme, ;
4 Sporda yetenek göstergelerini öğrenebilme, ;
5 Sporsal yeteneği erken tanıyabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sporsal yetenek nedir?
2 Sporsal yeteneğin erken tanınması.
3 Temel verim faktörlerinin yardımı ile eleme ve seçme.
4 Boy ve vücut ağırlığı.
5 Koşma hızı, dayanıklılık ve koordinasyon.
6 Oyundaki yetenek, sporsal beceriklilik.
7 Sporcunun geçmişi hakkında bilgi.
8 Yetenek göstergeleri.
9 Genel tekrar
10 Çocukların .anatomik ve fizyolojik özellikleri.
11 Yetenek testleri ve ölçümler.
12 Objektif testler
13 Subjektif testler
14 Ders konusu ile ilgili bilimsel literatür inceleme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. AÇIKADA, C. ,ERGEN,E.: “Bilim ve Spor”, Büro-tek Ofset Matbaacılık, Ankara, 1990.
2. BLUCHEL, K. : Das Grosse Sport Buch . Münih. 1983
3. DEMİR, M.: Atletizmde Koşular. Ankara , 1991
4. DÜNDAR, U. : “Antrenman Teorisi”, 2. Baskı, Bağırgan Yayımevi, Ankara,1995.
5. EHRİER, W.:LİEBSCHER, C. : Leichtatletic, Berlin,1984
6. ERDEN, S. AKÇA, A.: Atletizm, Bursa, 2000.
7. FİDELUS, K. , KOCJASZ, J. : “Antrenman Alıştırmaları Derlemi”, Çeviri: Tanju Bağırgan, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1996.
8. GÜNDÜZ, N. : “Antrenman Bilgisi”, 2. Baskı, Saray Kitapevleri, Bassaray Basımevi, İzmir, 1997.
9. İŞLER, M.: Okullarda Atletizm, Ankara, 1980
10. JONATH, U. , KREMPEL, R. : “Konditionstraining Training Tecknik Taktik”, Hambuız-Rowohlt Verlag, 1981.
11. JONATH, U.: Leichtatletic I. Hamburg, 1977
12. JONATH, U.: Leichtatletic II. Hamburg, 1977
13. MURATLI, S. , SEVİM, Y. : “Antrenman Bilgisi ve Testler”, Ofset Matbaacılık, Ankara, 1977.
14. MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997.
15. MUTER, K.: 1003 Spiel Und Ubungs Formen, Bern, 1979
16. ÖZMEN, Ö. : “Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni”, Yılmaz Matbaası, İstanbul,1976.
17. SEVİM, Y. : “Antrenman Bilgisi”, TUTİBAY Ltd. Şti. , Ankara, 1997. Matbaacılık, Ankara, 1968.
18. 24.ZİESCHANG, K.: Richtig Leichtatletic, Münih, 1983
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 7 3 21
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 9 9
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK2 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK3 4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK4 4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK5 4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr