Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ROMAN TAHLİLLERİ
1 Dersin Adı: ROMAN TAHLİLLERİ
2 Dersin Kodu: TDE5121
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
alevsinar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tanzimattan Cumhuriyete kadar geçen süreçte Türk romanının gelişimini göstermek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Romanın şekil ve içerik bakımından Tanzimatla birlikte nasıl geliştiğini öğrenir. ;
2 Roman tahlil yöntemlerini öğrenir. ;
3 Tanzimat dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir. ;
4 Servet-i Fünun dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir. ;
5 Meşrutiyet dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir. ;
6 Cumhuriyet dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir. ;
7 Tanzimat’tan Cumhuriyet’e dek roman türünde eserler veren yazarları tanır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Şemsettin Sami
3 Namık Kemal
4 Samipaşazade Sezai
5 Ahmet Mithat Efendi
6 Fatma Aliye
7 Mehmed Rauf
8 Halid Ziya Uşaklıgil
9 Halide Edip Adıvar
10 Yakup Kadri Karaosmanoğlu
11 Reşat Nuri Güntekin
12 Peyami Safa
13 Ahmet Hamdi Tanpınar
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İnci Enginün, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Yeni Türk Edebiyatı; İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı; İnci Enginün, Yeni Türk Edebiatı .Araştırmaları 1-2-3-4; Hülya Argunşah, “Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kadın Yazarlar ve Kadınla İlgili Konular”; Ahmet Hamdi Tanpınar, On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi; Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler; Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri; Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 1-2; Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 5
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr