Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YOKSULLUK ve REFAH POLİTİKALARI
1 Dersin Adı: YOKSULLUK ve REFAH POLİTİKALARI
2 Dersin Kodu: CAL3107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RABİHAN YÜKSEL ARABACI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard. Doç. Dr. Rabihan Yüksel Arabacı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yard. Doç. Dr. Rabihan Yüksel Arabacı
e-mail: rabihan@uludag.edu.tr
tel: 0224 2940728
adres: U.Ü. İİBF, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yoksullukla ilgili teorik altyapının oluşturularak günümüzde Türkiye’de ve dünyada yoksulluğun görünümü ve yoksullukla mücadelede kullanılan araçların tartışılması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci yoksulluğun çok boyutlu bir kavram olduğunu anlar.;
2 Yoksulluğun toplumda başka sorunlarla karşılıklı bir ilişkisi olduğunu kavrar.;
3 Yoksulluğun önemli bir sosyal sorun olduğunu fark eder.;
4 Öğrenci çeşitli ölçülerle yoksulluğu ölçebilir ve yorumlayabilir.;
5 Yoksullukla makro ekonomik göstergeler arasında ilişki kurabilir.;
6 Yoksullukla mücadelede refah politikalarının önemini anlar.;
7 Türkiye’de yoksulluğun boyutlarını ve yoksulların özelliklerini tartışabilir.;
8 Sosyal politikalar ile yoksullukla mücadele arasında ilişki kurabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sosyal bir sorun olarak yoksulluk; Refah devleti ve yoksulluk ilişkisi.
2 Yoksulluk tanımları ve yoksulluğun boyutları.
3 Yoksulluğun ölçümü: Tek boyutlu yaklaşımlar.
4 Yoksulluğun ölçümü: Çok boyutlu yaklaşımlar.
5 Yoksulluğun nedenleri; Gelir eşitsizlikleri, ekonomik büyüme ve yoksulluk ilişkisi.
6 Nüfus baskısı, Hanehalkı özellikleri, göç ve yoksulluk ilişkisi.
7 İşgücü piyasası ve yoksulluk.
8 Yapısal uyum programları ve yoksulluk.
9 Kısa dönem konjonktürel hareketler, enflasyon ve yoksulluk.
10 Ayrımcılık ve yoksulluk.
11 Yoksullukla dolaylı mücadele.
12 Yoksullukla dolaysız (doğrudan) mücadele.
13 Türkiye’de yoksulluk: Genel görünüm.
14 Türkiye’de yoksulluk: Kadın yoksulluğu, çocuk yoksulluğu ve çalışan yoksullar.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Fikret Şenses, Küreselleşmenin Öteki Yüzü Yoksulluk, İletişim Yayınları, İstanbul: 2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr