Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DEĞER EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: DEĞER EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: REH4115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gultekinfiliz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Psikolojik danışman olarak değerlerin ve değer eğitiminin önemini, değer eğitimi çalışmalarının nasıl hazırlanacağını ve uygulanacağını bilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değer ve değer eğitimi kavramlarını bilmek;
2 Değer eğitimi yaklaşımlarını bilmek;
3 Değerlerin günlük ve akademik yaşamda nasıl sunulduğunu bilmek ;
4 Değer eğitimi uygulamalarının nasıl yapılacağını bilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Değer kavramı, ahlak kavramı ile ilişkisi, bireyin ve toplumun yaşamındaki yeri
2 Değer eğitimi, değer eğitiminin tarihçesi,
3 Değer eğitimi, karakter eğitimi ve ahlak eğitimi kavramlarının ilişkisi, uygulama örnekleri
4 Psikolojik danışma ve rehberlik alanında değerlerin ve değer eğitiminin yeri
5 Medyada, okullarda ve ailede hangi değerler kazandırılmakta?
6 Birey hangi değerleri kazanmalı, neden? (evrensel değerler, toplumsal değerler, okul-aile-bireye ait değerler)
7 Değer eğitimi yaklaşımları
8 Değer eğitimi yaklaşımları
9 Medyada, okullarda ve ailede değerlerin hangi yaklaşımlarla sunulduğu ve etkililiği
10 Rehberlik hizmetleri kapsamında yapılan değer eğitimi çalışmaları
11 Rehberlik hizmetleri kapsamında yapılacak değer eğitimi çalışmalarında değerler, yaklaşımlar, materyaller
12 Örnek değer eğitimi etkinliği hazırlama ve uygulama
13 Örnek değer eğitimi etkinliği hazırlama ve uygulama
14 Örnek değer eğitimi etkinliği hazırlama ve uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2011). Karakter eğitimi el kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2015). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Turan, R. ve Ulusoy, K. (2014). Farklı yönleriyle değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Balat, G. U. (2012). Okul öncesinde değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Yaman, E. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Akçağ Basım Yayım.
Aydın, M.Z. ve Gürler, Ş. (2014). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK4 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr