1 | Dersin Adı: | EĞİTSEL REHBERLİK |
2 | Dersin Kodu: | REH3119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gultekinfiliz@uludag.edu.tr 2942182 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Eğitsel rehberlik hizmetlerini, eğitim kademelerindeki eğitsel rehberlik hizmetlerini, eğitsel plan yapmayı, eğitsel rehberlikte psikolojik danışmanın ve öğretmenin rolünü bilmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eğitsel rehberliğin tanımı , amacı ve kapsamı | |
2 | Eğitsel rehberlik hizmetleri | |
3 | Eğitsel bilgi verme | |
4 | Eğitsel planlama | |
5 | Okul öncesinde eğitsel rehberlik hizmetleri | |
6 | Ilköğretim birinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri | |
7 | Ilköğretim birinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri | |
8 | Ilköğretim ikinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri | |
9 | Ilköğretim ikinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri | |
10 | Ortaöğretimde Ilköğretim birinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri | |
11 | Eğitsel rehberlikte öğretmenin rolü | |
12 | Eğitsel rehberlikte psikolojik danışmanın rolü | |
13 | Eğitsel rehberlikte psikolojik danışmanın rolü | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
CAN, G. (ed) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pegem Yayıncılık. KUZGUN, Y. (ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. YEŞİLYAPRAK, B. (2001). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. SELÇUK, Z. ve GÜNER, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. ERKAN, S. (1997). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |