Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTSEL REHBERLİK
1 Dersin Adı: EĞİTSEL REHBERLİK
2 Dersin Kodu: REH3119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gultekinfiliz@uludag.edu.tr
2942182
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eğitsel rehberlik hizmetlerini, eğitim kademelerindeki eğitsel rehberlik hizmetlerini, eğitsel plan yapmayı, eğitsel rehberlikte psikolojik danışmanın ve öğretmenin rolünü bilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitsel rehberliğin amacını ve kapsamını bilmek;
2 Eğitsel rehberlik hizmetlerini bilmek;
3 Eğitsel planlama yapmakFarklı eğitim kademelerinde uygulanacak eğitsel rehberlik hizmetlerini bilmek;
4 Eğitsel rehberlikte öğretmen ve psikolojik danışman rolünü bilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitsel rehberliğin tanımı , amacı ve kapsamı
2 Eğitsel rehberlik hizmetleri
3 Eğitsel bilgi verme
4 Eğitsel planlama
5 Okul öncesinde eğitsel rehberlik hizmetleri
6 Ilköğretim birinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri
7 Ilköğretim birinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri
8 Ilköğretim ikinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri
9 Ilköğretim ikinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri
10 Ortaöğretimde Ilköğretim birinci kademede eğitsel rehberlik hizmetleri
11 Eğitsel rehberlikte öğretmenin rolü
12 Eğitsel rehberlikte psikolojik danışmanın rolü
13 Eğitsel rehberlikte psikolojik danışmanın rolü
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: CAN, G. (ed) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pegem Yayıncılık.
KUZGUN, Y. (ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
YEŞİLYAPRAK, B. (2001). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
SELÇUK, Z. ve GÜNER, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
ERKAN, S. (1997). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 5 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr