Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLETİŞİM TARİHİ
1 Dersin Adı: İLETİŞİM TARİHİ
2 Dersin Kodu: TRH4093
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Cafer Çiftci
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Zeynep DÖRTOK ABACI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: cafer1@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 18 61
Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr/
19 Dersin Amacı Bilgi, haberleşme, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, sosyal ağ, medya gibi kavramlarla, bunlarla ilişkili olay ve olguları; tarihsel süreç içerisinde değerlendirmek ve öğrenciye yorum kabiliyeti kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İletişim kavramı hakkında bilgi sahibi olur;
2 İletişim kavramını insanlık tarihinin başlangıcından itibaren dönemleştirir;
3 Sözlü kültür kavramını açıklar.;
4 Sözlü ve yazılı kültür arasında karşılaştırma yapar;
5 İletişim tarihinin genel ve bütünlüklü bir yapı içinde anlam kazandığını ayırt eder.;
6 Siyasi, iktisadi ve kültürel tarih ile iletişim süreçleri arasındaki ilişkiyi tanımlar.;
7 Teknolojik belirlenimcilik kavramını tanımlar ve bu alana yöneltilen eleştiriler hakkında bilgi sahibi olur.;
8 İletişim araçlarının; zihniyet oluşturma, bilinçaltını etkileme ve tarihsel olayları yönlendirme gücünü yorumlayabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 “Tarihöncesi” ve ilksel iletişim biçimleri
2 Sözlü ve yazılı kültürün kaynakları ve tanımı
3 İlk haberleşme sistemleri
4 Coğrafi keşifler, ulaşım ve iletişim
5 Aydınlanma çağı, endüstri devrimi ve evrenselleşme ağları
6 Emperyalizm çağı ve iletişim
7 Ara Sınav
8 Çağdaş gazeteciliğin kökenleri ve reklam sektörünün gelişimi
9 Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi
10 Sinema, tarihsel belgesel ve müzik
11 Teknolojik determinizmin eleştirisi
12 Bilinçaltı oluşturmada iletişim ve medya
13 Belgesel gösterimi ve yorumlanması
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Fernand Braudel (2005) Maddi Uygarlık. Gündelik Hayatın Yapıları, çev. M. A. Kılıçbay, Ankara: İmge.
Armand Mattelart (2001) İletişimin Dünyasallaşması, çev. Halime Yücel, İstanbul: İletişim
Jean-Noel Jeanneney (1998)
Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İstanbul: KYK.
Raymond Williams (2003) Televizyon, teknoloji ve kültürel biçim, çev. A. U. Türkbağ, Ankara: Dost, 9-26.
George Basalla (2010) Teknolojinin Evrimi, Ankara: TÜBİTAK.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Ödevler 0 2 20
Projeler 1 30 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr