1 | Dersin Adı: | İLETİŞİM TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TRH4093 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Cafer Çiftci |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Zeynep DÖRTOK ABACI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: cafer1@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 18 61 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Bilgi, haberleşme, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, sosyal ağ, medya gibi kavramlarla, bunlarla ilişkili olay ve olguları; tarihsel süreç içerisinde değerlendirmek ve öğrenciye yorum kabiliyeti kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | “Tarihöncesi” ve ilksel iletişim biçimleri | |
2 | Sözlü ve yazılı kültürün kaynakları ve tanımı | |
3 | İlk haberleşme sistemleri | |
4 | Coğrafi keşifler, ulaşım ve iletişim | |
5 | Aydınlanma çağı, endüstri devrimi ve evrenselleşme ağları | |
6 | Emperyalizm çağı ve iletişim | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çağdaş gazeteciliğin kökenleri ve reklam sektörünün gelişimi | |
9 | Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi | |
10 | Sinema, tarihsel belgesel ve müzik | |
11 | Teknolojik determinizmin eleştirisi | |
12 | Bilinçaltı oluşturmada iletişim ve medya | |
13 | Belgesel gösterimi ve yorumlanması | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Fernand Braudel (2005) Maddi Uygarlık. Gündelik Hayatın Yapıları, çev. M. A. Kılıçbay, Ankara: İmge. Armand Mattelart (2001) İletişimin Dünyasallaşması, çev. Halime Yücel, İstanbul: İletişim Jean-Noel Jeanneney (1998) Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İstanbul: KYK. Raymond Williams (2003) Televizyon, teknoloji ve kültürel biçim, çev. A. U. Türkbağ, Ankara: Dost, 9-26. George Basalla (2010) Teknolojinin Evrimi, Ankara: TÜBİTAK. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 0 | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |