Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SATIŞ YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: SATIŞ YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: PZRS020
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HANDE ARIKAN KILIÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: arikanh@uludag.edu.tr
Tel:(0224)6133102/61510
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin; potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecini gerçekleştirebilmesi, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesi ve satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlayabilmesi, işletme içinde elde edilen verilere göre satışların mevcut durum analizini yapabilmesi ve böylece birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmesi, satışları tahmin edebilmesi ve satış kotalarını belirleyebilmesi, satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetebilmesi, örgüt yapısını seçerek satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarını belirleyebilmesi, satış ekibinin koordinasyonunu sağlayabilmesi ve performans değerlendirme kriterlerine göre satış elemanlarını denetleyebilmesine sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Pazarlama sürecinde kişisel satış ve satış yönetimi kavramlarını açıklayabilme;
2 Satış sürecini kavrayabilme;
3 Satış stratejilerini oluşturup uygulayabilme;
4 Satış tahmini yöntemlerini uygulayabilme;
5 Satış bütçelerini belirleyip uygulayabilme;
6 Birim/bölge satış örgüt yapısını oluşturabilme;
7 Satıcıların motivasyonu sağlama yöntemlerini uygulayabilme ;
8 Birim/bölge satış ekibinin koordinasyonunu sağlama ve denetleyebilme;
9 Satış itirazlarını ve itirazların karşılanmasını açıklayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Satış kavramı ve Satış Yönetimi
2 Satış Yönetimi ve Faaliyetlerinin Planlanması
3 Satış Gücünün Örgütlenmesi
4 Talep Ölçümü ve Satış Takvimi
5 Satış Bütçeleri; Satış Kotaları ve Satış Kotalarının Düzenlenmesi
6 Satışçıların Ücretlendirilmesi
7 Satışçıların Güdülenmesi
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Talep Ölçümü ve Tahmini; Satış Potansiyeli
10 Firma Potansiyeli , Satış Tahmini ve Kullanılan Yöntemler
11 Bölge Temeline Göre Satış; Ürün Temeline Göre Satış
12 Satış Süreci: Hazırlama, Satış konuşması ve safhaları,
13 İtirazları karşılama, Satışı gerçekleştirme, Takip ve kontrol
14 Satış yönetiminin ahlaki ve yasal boyutu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 1 1
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 97
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,23
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr